בתשובה להאלמוני ממנג, 10/01/06 21:09
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361005
אירוע שקרה השבת - פורעי חוק בחברון ידו אבנים בכוחות הבטחון. אם פורעי החוק היו פלסטינים, הם היו נורים בכדורים חיים (תחילה לרגליים, אבל בהמשך גם לאזורים אחרים. מה גם שיריות לרגליים נוטות לפגוע לעיתים במקומות אחרים). אבל פורעי החוק היו מדת אחרת - ולכן הם יצאו בשלום:
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361007
קוראים לזה לירות באויר שבריאות.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361107
האם קראת גם לירות ברגליהם (לאיזורים אחרים) של אוהדי סכנין שהשליכו אבנים על אוהדי בית"ר? אם לא, אתה גזען ותו לא!
(ומלבד זאת, בכתבה שאתה בעצמך הבאת כתוב שפורעי החוק בחברון יידו אבנים על ערבים ולא על כוחות הבטחון. שמא מדובר בשקר או בחוסר הבנת הנקרא; אני מצטט: "מוקדם יותר הפגינו כ-‏150 מתנחלים ויידו אבנים משכונת אברהם אבינו בעיר לעבר בתים סמוכים של פלסטינים. כוחות גדולים של צה"ל ומשטרה הוזעקו למקום. קצין חי"ר נפצע קל בעינו מאבן שהושלכה לעברו" ולא כתוב בשום מקום (בבטאון שמאל - "הארץ"!) מי השליך את האבן - שמא יהודים או ערבים.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361125
נו, באמת, אפילו ליידות אבנים על ערבים זה כבר לא בסדר? המתנחלים המסכנים האלה, אפילו לנשום לא נותנים להם!
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361165
אני מניח שאתה מגיע מאותו אגף שמסרב להתרגש מזריקות אבנים, כשהן מגיעות מהצד הערבי כלפי היהודי.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361170
לא לא, הייתי מתרגשת מאוד לו היו כאלה. בינתיים הכל עלילות.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361156
באמת לא כתוב בשום מקום. אולי הוא בכלל נפגע מאבן בזמן אחר ובמקום אחר, שכן הידיעה לא סותרת את זה.
________________
(לי. אורן: הרי לך דוגמא נאה למלחמה בעובדות כדי לא לנטוש תיאוריה נחשקת)
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361164
אם בבטאון שמאלי כמו "הארץ" לא כתבו שהיה זה יהודי שזרק את האבן, הרי שאין שום ראיה שאכן האבן נזרקה מהצד היהודי, ולא מהצד הערבי (שהרי "ערבי זרק אבן על חייל צה"ל" היא כבר מזמן לא חדשה עיתונאית, ואני סומך על ערביי חברון שגם הם לא טמנו ידם בצלחת). ולהזכירך באותו מקום ובאותו זמן (חברון) גרים גם כמה ערבים. נהפוך הוא - "הארץ" מביא 2 ידיעות שהקשר בינהן נסיבתי וקלוש, וסומך על הקורא השמאלני הממוצע, שדעתו על יהודי חברון מוטה מלכתחילה, שיבצע את ההקשר האסוציאטיבי בעצמו. השווה לדיווחים על ההתפרעויות בבלעין, בהם הדגישו חזור והדגש, שהמוות של חייל מג"ב לא היה חס וחלילה מפגיעת אבן אלא מהתייבשות.
לא ניסוח מגמתי, זה ה כ י ב ו ש! 361166
אני לא יודעת אם או מתי הוא יסתיים אך כל עוד הוא נמשך, להארץ יהיה חיים קלים כשהוא רוצה לגרות את החושים האסוציאטיביים של הקוראים השמאליים. ברור שלקוראים ימנים כמו עידן יש אסוציאציות אחרות לגמרי בגלל העיוורון האטום לעובדת ה כ י ב ו ש, אפילו אם אי אפשר לסיים אותו
לא ניסוח מגמתי, זה ה כ י ב ו ש! 361205
בודאי שאפשר לסיים את הכיבוש (מבחינה צבאית), השאלה אם זה האינטרס שלנו? כרגע יש לנו הסכם שלום (עובד) עם הכובש ההאשמי, ואין לנו שום אינטרס להפר אותו כרגע כדי לסיים את הכיבוש של חלקי ארץ ישראל שנמצאים בעבר הירדן המזרחי.
(עוד אחת לעדר, הכי אני אוהב כאלו שחייבים להוסיף רווחים בין האותיות, אבל עצלנים מדי בשביל לעבור לאנגלית)
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361169
"קצין צה"ל נפצע באורח קל בעינו מאבן שהשליכו לעברו מתנחלים אחר הצהריים (שבת)."

כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361185
עדותו של סג"מ אריאל נוסבכר, הקצין שנפגע מהאבן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3200463,00.h...
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361195
"פתאום החלה מהומה כאשר שלושה בני נוער החלו להרביץ לתושב ערבי. רצתי להפריד בין הצדדים, הזזתי את המתיישבים הצידה וטיפלתי בערבי והרגעתי גם אותו. לאחר מכן הסתובבתי ללכת לעבר הכוח ואז חטפתי סלע גדול שפגע בעין השמאלית שלי"."

כפי שכל אחד יכול לראות idan צדק: אפילו הנפגע לא אומר מי זרק עליו את האבן. למען הדיוק צריך להוסיף כאן שאין לנו שום הוכחה שבכלל נזרק שם משהו. "חטפתי סלע גדול" משאיר מקום לפרשנויות שונות, ממטאוריט תועה ועד האפשרות שסג"מ נוסבכר עצמו חטף את הסלע למטרות סחיטה, ולפיכך הפגיעה לכאורה היא במסגרת הגנה עצמית לגיטימית מצידה של האבן.

שימו לב גם שהעין הנפגעת היתה העין השמאלית דוקא. לעין הימנית, זאת הגאה והזקופה שאינה עיוורת לזכויות הנצח של עם עולם, לא ארע דבר. עוכרי ישראל מבין הקוראים יכולים ללמוד מכך לקח או שניים.
''הפסקנו להיות חנונים'' 361199
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361208
במלים אחרות, מי שכותב שיהודים ''זרקו אבן לעבר הקצין'' משקר - הקצין נקלע - שלא בטובתו - לקטטה בין יהודים וערבים וחטף אבן מאחד הצדדים כשניסה להפריד.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361215
בדיוק. הוא אמנם אומר "שלושה בני נוער החלו להרביץ לתושב ערבי" אבל ברור לכל מי שעיניו בראשו שמדובר, בעצם, ב"קטטה בין יהודים וערבים". איך אפשר בכלל לחשוב אחרת? הסיפור כולו הוא שהערבים ניסו לכרות כמה עצי זית והקהל היהודי שליבו נכמר על העצים פנה אליהם בדברי כיבושין (כפשוטו) שיחדלו מלעקור נטוע. בני העוולה לא שעו לתחנוני הציבור, ולא יצאה שעה ארוכה וכבר התגוללו על תלמידי החכמים שלנו באבנים ובמקלות. בכלל, מה הוא חשב לעצמו, אותו קצין ש"נקלע" לשם? לא יכול היה ללמוד מהמשטרים הנאורים באירופה שידעו איך לא להקליע את קציניהם לסכסוכים קטנים בין שכנים (אותם סכסוכים שהפרופגנדה הציונית קוראת להם, משום מה, "פוגרומים")?

ובכל זאת מצאתי אי דיוק אחד קטן בהודעה שלך: על פי עדותו הוא לא חטף את האבן כשניסה להפריד אלא כשחזר לכיוון הכוח.
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361216
עוד מקרה של אי הבנת הנקרא (שמא זה לא מקרה?!):
ההודעה מנוסחת כמשפט מחובר; ברור ששני חלקיו לא התקיימו בו זמנית אלא עקבו זה אחרי זה.
שיחדש 361219
סליחה?

לגבי אותה "קטטה", מספר הנפגע כך: "בדרך הם [המתנחלים, שכ"ג] יידו אבנים לעבר פלסטינים, לעבר בתים וחנויות של פלסטינים. בהתחלה הם היו 40, אבל אחר כך כ-‏300, רובם בני נוער." הוא ממשיך: "הם [המתנחלים, שכ"ג] רצו בכל סמטה לעבר ערבים והחלו להרביץ להם" ומוסיף "ניסינו לדבר עם הבנות שהיו בראש הטור... היו גם כאלה שהצדיעו בסימן הייל היטלר".

את ההמשך כבר ציטטתי כאן, אבל כדי שלא יהיו אי הבנות הנה שוב: "פתאום החלה מהומה כאשר שלושה בני נוער החלו להרביץ לתושב ערבי. רצתי להפריד בין הצדדים, הזזתי את המתיישבים הצידה וטיפלתי בערבי והרגעתי גם אותו. לאחר מכן הסתובבתי ללכת לעבר הכוח ואז חטפתי סלע גדול שפגע בעין השמאלית שלי".

סיכום הארוע עפ"י המומחה הגדול בהבנת הנקרא: היתה קטטה, והקצין שנקלע אליה חטף אבן ממישהו.
____________
ולמערכת: לינק לא תמיד מספיק. העניין הזה מחייב שהטכסט יהיה מונח גם לפני עיניו של העצל בקוראים.
שיחדש 361222
ועדיין: מצא בטקסט (החשוד מראש כמוטה שמאלית, לפי האכסניה) מקום אחד (!) שבו כתוב שאת האבן זרקו יהודים.
שיחדש 361224
האכסניה? כלומר ווינט? בוא נלך הפוך- איזה אכסניה *איננה* מוטה בעיניך?
שיחדש 361228
אני מנחש שתמצא ב''נקודה'' דיווחים אובייקטיביים לעילא ולעילא.
שיחדש 361293
לצערי, אין היום מקורות שאינם מוטים, בין אם לימין (מקור ראשון, INN, NFC) או לשמאל (Ynet, NRG, הארץ). אין בכך בעיה, וזכותו של עיתונאי להיות בעל אג'נדה, אבל כשקוראים את הכתבה צריך לקחתה עם קורט מלח ולקרוא אותה בחשדנות בריאה מראש.
שיחדש 361300
ממתי NRG ו-YNET זה שמאל? סיפרתי כאן פעם על שכן שלי, אמריקאי שהיה מכריז על עצמו שהוא טיפה מימין למרכז. כדי לקבל את מקומו היחסי-האמיתי-שאלתי אותו איך הוא ביחס לריצ'רד ניקסון (זה היה מזמן). הוא ענה שניקסון הוא עמוק בתוך השמאל. כך הבנתי שהוא היה קרוב לרוב המוסרי. כך גם אתה,IDAN . אם מעריב וידיעות הם בטאונים שמאלניים אז אתה מדגדג את שולי כהנא-חי.
שיחדש 361306
ידיעות ומעריב (או ynet וnrg) אינם בטאוני שמאל כדוגמת "הארץ", אך הם בודאי מוטים לשמאל.
זה לא ענין בינארי של שחור ולבן אלא רצף.
שיחדש 361378
ברגע שמישהו אומר את האמת, אתה מייד סותם את פיו ב"קללה" הנוראה "כהניסט".
האם לפי ההגיון שלך, מי שמצביע על העובדה שהתקשורת הממסדית בארץ היא מוטה לשמאל, הוא כהניסט? האם ג'ודי מוזס-שלום, שמכירה "קצת" את הממסד התקשורתי מבפנים, ו"חשפה" את העובדה הזו היום, גם היא כהניסטית?
שיחדש 361394
לא קראתי לך כהניסט. כתבתי בדרך של הסקה לוגית שאם A שהוא במרכז אך אתה טוען שהוא בשמאל, ו-B שהוא בימין אך אתה טוען שהוא במרכז, אז אני יודע איפה נמצא C שזה אתה. כי אם הגדרת איש ימין שהוא במרכז או בשמאל יחסית אליך אז מה אני צריך להסיק לגביך? הרי כל בדיקה לגבי מיקום השקפתו הפוליטית של אדם היא יחסית אל הבודק.
לגבי ג'ודי שלום ניר מוזס וקביעותיה- אין לי הרבה הערכה אליהן.
שיחדש 361409
א. זה לא משנה את העובדה שהעיתונים הנ''ל מוטים לשמאל.
לראיה, הטיפול השונה שקיבלו החייל שחטף אבן אתמול (וקיבל כותרת ראשית וראיון), לעומת החייל שאיבד עין בבלעין, ולא קיבל את הנ''ל. ברצותה, התקשורת מנפחת סיפורים, וברצותה משקיטה אותם.
ב. אני איש ימין בדעותיי, ומעולם לא הסתרתי או התביישתי בכך. עם זאת, מעולם לא הייתי מחסידיו של הרב מאיר כהנא בחייו, או של מורשתו לאחר מותו.
Stating the obvious 361430
אז ככה, אם אתה מאמין שכל העיתונות בארץ (ובעולם?) מוטים לצד זה או אחר, לא צריך להעיר על כל מקור "אבל הוא מוטה". עצם זה שאתה מדגיש את ההטיה של מקורות מסויימים uלא של אחרים מעיד על הטיה, לא?
שיחדש 361225
כבר הסכמתי איתך שבהחלט ייתכן שלא עפה שם שום אבן. הקצין נוגח להנאתו באיזה סלע, ומיד כל השמאלנים מאשימים את המתנחלים. רק חבל ששרבבת לאחת ההודעות שלך את העניין המעיק של ''הבנת הנקרא'', כי בהקשר הנוכחי הוא מעמיד אותך באור די מגוחך.
שיחדש 361295
האבן בודאי עפה, אבל אין שום ראיה לכך שהיא נזרקה ע''י יהודים דווקא. ערביי חברון לא נודעים בתור שיות תמימות, וכשמתפתחת תגרה (כפי שקרה אתמול) הם בודאי אינם טומנים ידם בצלחת.
אבן ניר ומספריים 361314
"קצין אגף המבצעים במשטרת מרחב חברון: "אנחנו מגינים עליהם והם גומלים באבנים, ביצים ובקריאות נאצה"."

"מאז הבוקר עצרו שוטרי משטרת מרחב חברון שבעה מתנחלים, החשודים בהפרות סדר ובידויי אבנים וביצים לעבר כוחות הביטחון."
שיחדש 361383
באמת העלית בדעתי את החשד הנורא שהחייל הפצוע הוא עוכר ישראל מובהק. אפילו כשערבי פוגע בו באבן, הוא מפנה את כל זעמו למתנחלים...
כרגיל, המערכת מאמצת ניסוח מגמתי 361289
אתה מזכיר לי את השיר: "אדוני השופט"..
"כשחטבתי עיצים בא פתאום המסכן והכניס את הראש מתחת לגרזן"
לידיעת הגולשים 362807
זה קורה די הרבה, התאונות המצערות האלה, ותמיד לאזרחים שלווים ושומרי חוק..
תראה למשל מה שקרה לאלפרון המסכן (שהסיגר סופסוף את עצמו). אליבא דעורך דינו האיש "הגיע בצהרי יום ולעיני כל לפגישת עסקים בבית מלון דניאל בהרצליה. בשלב מסויים, כשהוא היה בבית המלון הוא ראה שהחלה תגרה במלון. התגרה בשלב מסוים גלשה לכיוונו, הוא הוכה ונחבל בתגרה והוא לא החזיק סכין והוא לא קשור בכלל לתגרה".

אין ספק, המדינה התדרדרה. כבר אי אפשר לשבת במלון בלי שתגלוש לעברך תגרה!
לידיעת הגולשים 362808
אה, והציטוט הוא מויינט.
לידיעת הגולשים 362818
אסתי, שמעתי את זה ברדיו ולא האמנתי לשמע המקוריות. ניסיתי לדיימן לעצמי איך גלי התיגרה גולשים. ממש כמו צונמי. בהתחלה מרטיבים את הרגלים אך אחר כך מגיעים עד הצוואר.
לידיעת הגולשים 362829
מהחלק שאני שמעתי ברדיו, הבנתי גם שהוא - כמו רוזנשטיין, גבריאלי והאחרים - כלל אינו חושש מאיש וברור לו שאין לו אויבים חלילה.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361226
ממש, אבל ממש, לא קשה להבין שאני אומר שאין לירות באופן אוטומטי במיידי אבנים לא ברגליים ולא במקום אחר, בין אם הם יהודים ובין אם הם ערבים.
אני פשוט לא מצליח להחליט אם אתה באמת קשה תפיסה או סתם מנסה לפרש את דברי בצורה הפוכה בכוונה.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361296
תן הסבר אלטרנטיבי לתגובה 361005 מלבד קריאה לירות ברגליהם (אם לא בחלקים אחרים) של מתפרעים שדתם יהודית.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361309
עידן, אתה לא רואה שמדובר בביקורת על האלימות הלא-פרופורציונית של צה"ל כלפי מתפרעים שדתם לא יהודית (ר"ל)?
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361405
החלטת להרגיז אותי?
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361432
אתה יודע, אם היה לי שקל על כל פעם שבה כתבו את השם שלי לא נכון כאן, הייתי יכול לקנות גלידה במקדונלד'ס.

מה כבר אכפת לך אם כותבים את השם שלך לא נכון? אני מבטיח לך שזה לא אישי.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361526
נו, אני שואלת אותך, מר אלקסאנדרוויץ, האם אין בקריאתי זו משום חילול השם?
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361555
יש כאן מומחים לכתיבה עיברית ארכאית; איך כתבו את השם הזה בשנות ה-‏20 וה-‏30?
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361310
בבקשה (למרות שכבר פחות או יותר כתבתי את זה):
מתחילת האינתיפאדה צה"ל יורה במשליכי אבנים פלסטינים אש חיה. לא פעם אחת נערים פלסטינים שהשליכו אבנים נורו ונפגעו בין היתר בראשם. הטענה המצדיקה את ההתנהגות הזו היא תמיד שאבנים יכולות להרוג. אבל מסתבר שבאדמת ארץ הקודש שני סוגי אבנים - כאלו המושלכות על ידי יהודים, וכאלו אשר מושלכות על ידי ערלים (טעות היא לחשוב שהחלוקה היא על פי אזרחות, כפי שארועי אוקטובר הוכיחו לנו). האבנים הנזרקות על ידי ערלים הן מסוכנות, ויכולות להרוג, ולכן מצדיקות ואף מחייבות שימוש באש חיה. האבנים המושלכות על ידי יהודים, לעומת זאת, עשויות סוג ריחני וצמרירי של פלסטלינה, והצבא החזק במזרח התיכון מצליח באופן פלא להתמודד עם משליכיהן ללא שימוש באש חיה‏1.
אני אומר - אם צה"ל מצליח לשרוד מתקפות אבנים יהודיות ללא שימוש באש חיה כל פעם, אולי הוא גם יצליח לעשות זאת עם מתקפות אבנים פלסטיניות, ולחסוך בחייהם של כמה נערים פלסטינים ועוברי אורח אחרים.
הצעתו של רן כהן, לירות ברגליהם של הפושעים הגוזמים עצים, מבחילה אותי באותה מידה (ואפשר היה להבין זאת, אם אין לך קשיי הבנת נקרא גדולים מדי, מהפתיל הקצר בו דיברתי על הנושא עם ערן).
יש מבין?

1 כמו במערכון של קישון על שני הכדורים הירדנים המגיעים למחסום הגבול - זה של הצבא נשאר לביקורת בעוד זה של הפידאיון ממשיך באין מפריע.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361407
ושוב, אתה לוקח כמובן מאליו כאילו את האבן זרקו יהודים, ולא היא.
יש סבירות שווה שהקצין חטף את האבן דווקא מערבים.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361433
למה הסבירות שווה? נראה לי שקיימת אפשרות שהאבן הושלכה בידי ערבים, אבל במקרה הנוכחי סביר יותר שהיא הושלכה בידי יהודים.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361438
זכור לי שבאחד העיתונים המקוונים העיד הקצין שנפגע כי האבן נזרקה אליו "מכיוון המתנחלים" (נדמה לי שזה היה במעריב NRG), וחבל שלא הבאתי את הציטוט אז.

אבל כל הדיון הזה מוזר. הנה ציטוט מבטאון השמאל הקיצוני: "כמה מאות מתפרעים, רובם בני נוער וילדים, ניסו בבוקר לפרוץ משכונות המתנחלים לעבר השכונות הפלשתיניות. הם יידו אבנים, ביצים ושקיות צבע על כוחות הביטחון. רבים מהמפגינים היו רעולי פנים. בשיא ההתפרעות, נאלץ מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה מוטי ברוך, לדרוך את נשקו כדי להרתיע את המפגינים.". אין מחלוקת על כך שמתנחלים זרקו אבנים, ביצים ושקיות צבע על החיילים. כעת השאלה אם זה "בסדר" או לא נבחנת על פי רמת הקליעה שלהם והשאלה אם חיילים נפגעו או לא? הרי זה אבסורד! מי שזורק אבנים זורק אותם במטרה לפגוע. אנחנו לא דנים כאן ברמת הקליעה של המתנחלים מול זו של הפלסטינים, אלא בכוונה.

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361782
אלישיב רייכנר במעריב NRG: "הקונספירציה הבאה": http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/035/223.html
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361870
א. קראתי את הדיווחים על המאורע הן בnrg, הן בynet והן בהארץ, ולא ראיתי שום ראיה לכך שאכן האבן נזרקה מכיוון המתנחלים, מלבד פרשנות העורך. לעומת זאת, בדיווחים בINN ובa7, יש הכחשה גורפת לכך שהאבן נזרקה מכיוון המתנחלים.

ב. השווה לדוגמה את הדיווח על פציעת חייל שני המקרים הבאים, למרות הסימטריה העובדתית:

מעניין להשוות את אורך הכתבה ואת העיסוק התקשורתי בה (מבזק קצר לעומת כותרת ראשית וכתבה מלאה), את הכינויים השונים ("מפגינים" לעומת "מתפרעים"), את ניתוק הקשר הסיבתי והמעטה בחומרה ("קצין צה"ל נפצע באורח קל מאוד לאחר שמפגינים יידו אבנים") לעומת הטלת האשמה באופן קולקטיבי, וניפוח מכוון ("מתנחלים התפרעו ופצעו קצין בעינו"), וכו'.

ג. בגלל ההטייה של אמצעי התקשורת הנ"ל כפי שהראיתי בסעיף ב', אני לא מקבל את הציטוט מדיווח "הארץ" כלשונו. התיאורים שמוסרים יהודי חברון שונים בתכלית, והם טוענים שהם זרקו אבנים על ערבים כחלק מ"סכסוך שכנים" (וזה חמור כשלעצמו) אבל הנסיון של "הארץ" לייחס להם אלימות כלפי כוחות הבטחון באה בפירוש כדי להבאיש את ריחם בעיני הציבור, שרואה בפגיעה בחיילי צה"ל רמה אחרת לגמרי של חומרה מאשר עימותי שכנים, ואפילו אלימים, וזאת כדי להכשיר בדעת הקהל פגיעה בזכויותיהם, ולהשפיע על שופטי העליון בעניינם התלוי ועומד בבית המשפט.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 362151
הקצין הצעיר התראיין בגל''צ ואמר בפירוש שהאבן נזרקה מגוש המתנחלים שהתפרעו.
מנגד, הקצין לא נקב בשמו של זורק האבן, לא סיפק את מספר הסתימות בשיניו של המתנחל ולא ידע לומר אם נלקחו טביעות אצבע מהאבן ע''י איש מז''פ מרחבי או מחוזי. מסתמן שהקצין, דובר הגרמנית שלא יגיע לגן העדן, הוא שמאלני ששכח מה זה להיות יהודי ועצם העובדה שהתראיין לכלי תקשורת קיצוני המשתף פעולה עם האוייב מרמזת על הטיה של העובדות.
עכשיו נשאר רק להעמיד את קרמר מאחורי ניומן ולהוכיח את הקונספירציה אחת ולתמיד.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 362153
אולי הקצין הוא שחום עור ולכן זורק האבן היה בטוח שזהו פלסתיני מתחזה. מה השיטה הזאת, לבלבל בכוונה מתיישבים צעירים אוהבי מולדתם?! שישלחו אליהם רק קצינים בלונדינים תכולי עיניים!
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 362247
היפני אמר שהקצין דובר גרמנית, ומכאן יש להסיק שהוא אכן בלונדיני עם עיניים כחולות. רואים מיד שהוא נאצי המתחזה לחייל צה''ל.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361443
בוא ונעזוב רגע את החלק הזה (שכ"ג כבר מתווכח איתך עליו טוב ממני, וההערה של ערן למטה מעלה נקודה חשובה נוספת) ולפחות תסכים איתי שלא קראתי לירות במשליכי אבנים יהודים. לא ברגליים ולא בשום מקום אחר. כליל החורש נאורי, על אף שאיית את כינוייך לא נכון, דווקא הבין את כוונתי בדיוק.

אגב - בכתבה הזו http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/670512.html מבטאון השמאל הקיצוני ניתן לראות את ילדי חברון בריקוד המסורתי בו הם מנופפים באבנים בעת טקס שמחה מקומי (אולי לזכר הקדוש האהוב ברוך גולדשטיין). כל קשר להשלכת אבנים על ידי יהודי חברון מקורה בקונספירציה שמאלנית-קיצונית מבית מדרשו של חומסקי - מישהו באמת רואה בתמונה אבנים *מושלכות*?! באמת...
האי''ל הקורא 361445
לדעתי מדובר בפרובוקציה של השב''כ.
האי''ל הקורא 361446
לא הוגן מצידך לגנוב ליעקב את התגובה רק כי היית פה קודם.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361527
"ניתן לראות את ילדי חברון בריקוד המסורתי בו הם מנופפים באבנים בעת טקס שמחה מקומי".
ואתה מאמין לצילומים כאלה? אתה הרי יודע שהתקשורת היא שמאלנית. לכן לא צלמו די מקרוב כ'די שתראה שלא מדובר באבנים אלא בפריכיות אורז, שמתפרקות באוויר לקונפטי.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 367793
הקישור כבר לא עובד. חבל - רציתי לקחת חלק, ולו וירטואלי, בטקס הנפנוף הנאה.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 367815
אבל בינתיים גם החליפו שם את התמונה.
אני באמת לא יודע אם לצחוק או אם לבכות 361740
"אירועי חברון גרסת יהודי העיר"
"... שבת, ה-‏14 לינואר, לפני "המועד הסופי", ה 15 בינואר, דווח על מספר התנגשויות בין ישראלים לערביי חברון, שהתחילו ליידות אבנים, ובין ישראלים וחלק מכוחות הבטחון. בתקרית זו נפגע קצין ישראלי ונפצע פציעה קלה ע"י אבן שנזרקה ע"י ערבי, בניגוד לדיווחים בתקשורת הישראלית שיהודי פגע בקצין באבן בכוונה..."


חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים