361025
בקצב הזה אנו עוד נשקול את החזרת הע' לשמו של משיח השקר שלהם.
361026
ומיהו משיח האמת?
361032
קודם הוא יגיע.
אחר כך הוא יקבץ את נדחי ישראל.
וידאג שכולם יעבדו יפה את ה'.
ויבנה את בית המקדש.
ויגרום לכך שכל העולם יעבוד את ה'.
וכמדומני הוא גם אמור להשכין שלום עולמי אף על פי שאת זה הרמב"ם לא מזכיר (אולי זה פועל יוצא מזה שכולם יעבדו את ה'? לא נראה לי. האירופאים אכלו אחד את השני במשך מאות שנים אפילו כשכולם היו נוצרים קתולים).
ואז, רק אז, נדע שהוא המשיח.
לא מקבלים משיחות מלמות על צלב (את זה עשו רבים וטובים והם עדיין לא משיח) ולא מלהחיות מתים (אליהו עשה את זה והוא עוד לא המשיח), ולא מלעשות ניסים חסרי טעם כמו להפוך מים ליין ולהפוך קצת לחם ו-‏2 דגים להמון לחם והמון דגים.

תגובה 307831

או לחילופין, כמו שאמר הפועל הפשוט לפעיל המפלגה שנאם, "אם כל כך טוב, למה כל כך רע?"
361034
אכן יביא שלום דכתיב "הַדָּבָר אֲשֶׁר חָזָה, יְשַׁעְיָהוּ בֶּן-אָמוֹץ, עַל-יְהוּדָה, וִירוּשָׁלִָם. ב וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית-יְהוָה בְּרֹאשׁ הֶהָרִים, וְנִשָּׂא, מִגְּבָעוֹת; וְנָהֲרוּ אֵלָיו, כָּל-הַגּוֹיִם. ג וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-יְהוָה אֶל-בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו: כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-יְהוָה מִירוּשָׁלִָם. ד וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה." ישעיהו ב,א
361053
לא כתוב בשום מקום שמדובר במשיח.
361078
בקיצור, משיח אמת הוא מישהו שיבוא. זה מזכיר לי בעלי חנות שתלו שלט על דלת החנות: "מחר נשוב", היגרו לאמריקה וברבות הימים מתו שם. השלט עדיין תלוי..
361875
משיח אמת הוא אדם שיעשה את כל הנ''ל.
לא עשה - לא משיח.
עשה דברים אחרים - עדיין לא המשיח.
361036
בנוסח המוגה של משנה תורה להרמב''ם (מהדורת שבתי פרנקל), בהתיחסות ל'אותו האיש' כתוב 'ישוע'.
361303
כן, אבל מאז גם הצנזור הנוצרי הצטרף לדודו ואנו החלפנו את כינויו במשהו שהולם יותר את זיכרו (למען האמת אין לי כלום נגד ישו, שנולד יהודי, חי כיהודי ומת יהודי, אולי עם קצת שיגעון גדלות באמצע).
361329
הצנזור הנוצרי השמיט את ההלכה ולא טיפל בשמו של 'אותו האיש'.
המקור הוא במשנה תורה, סבפר שופטים, הלכות מלכים ומלחמות, פרק י"א הלכה י'
בנוסח המצונזר פרק י"א מקוצר ומונה ד' הלכות בלבד.

מקום נוסף הוא במשנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ט' הלכה ד'
הנוסח המצונזר נקרא: "כנענים עובדי עבודת כוכבים ומזלות הם ויום ראשון הוא יום אידם".
הנוסח המוגה מגלה ש'כנענים' הם 'נוצריים' ויש לקרוא:
"הנוצריים עובדי עבודה זרה הן ויום ראשון הוא יום אידם".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים