בתשובה להאייל האלמוני, 19/01/06 23:24
לטינית 362338
לא, זה מועדון סגור. הלא נאה השפה בעיניך ?
לטינית 362344
השפה יפה, ה''עמידה'' מעמידה... אסוציאציות.
לטינית 362347
''אין מראים לו לאדם אלא מהרהורי ליבו''

נ.ב. היות והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם, אשמח לדעת אם מישהו מכיר את המקור של האימרה.
קשה לגגל אה...? 362348
(ברכות נה,ב)
קשה לגגל אה...? 362351
מה הסיפור שלהם שהכל הולך בשלישיות?
קשה לגגל אה...? 362355
כיון ששאלת אותי אנסה להגג...

שלישיה מביאה עמה תחושה שאין כאן מקרה בודד ואף לא מתח בין שתי קיצוניויות אלא כעין מדגם מייצג של האפשריויות.

וראה עמוס א', "על שלושה פשעי XXX ועל-ארבעה לא אשיבנו": שלושה פשעים מייצגים איזו מציאות והרביעי הוא החריג, הקש ששובר את תמונת המציאות שאפשר להבליג עליה.
קשה לגגל אה...? 362357
האמת היא שהעניין השלישוני הזה חוזר הרבה גם באגדות, משהו כמו שני נסיונות כושלים ושלישי שמצליח,.. אני תוהה מאיפה זה בא.
קשה לגגל אה...? 362360
דיון עמוק עד סכנת-טביעה בנושא המשונה הזה יש בפתיל - מה פתיל, כבל תת-ימי - מתחת לתגובה 195313.
קשה לבנגל אה...? 362362
אחלה קישור
קשה לבנגל עה...? 362363
ושוטה הכפר כמעט ולא מתערב.
קשה לגגל אה...? 362374
חוק השלישי (הבלתי) נמנע: החוט המשולש לא במהרה יינתק והשילוש הקדוש ימשיך לפרנס את פרנסי הכנסייה.
קשה לגגל אה...? 368125
מעבר לכל המשמעויות המיתיות והמיסטיות, יש ערך רטורי בסיסי לחזרה המשולשת. מספיק לחזור פעמיים על תהליך או מוטיב כדי שהמאזינים יבינו שיש כאן חוקיות, והפעם השלישית מתירה את המתח שנוצר.
קשה לגגל אה...? 368131
טוב, זה נשמע הסבר באמת משכנע.
קשה לגגל אה...? 368134
הגדרת עכשיו את הא-ב של בית הספר לשקרנים ותעמלנים.
קשה לגגל אה...? 368136
שקרנים ותעמלנים מאמינים בחזרות, לא משנה כמה פעמים.
שלוש 377461
"בחדש השלישי, זה שאמר הכתוב (משלי כב') 'הלא כתבתי לך שלישים במועצות ודעת. אמר ר' יהושע בר' נחמיה: זו תורה שאותיותיה משולשים - אל"ף בי"ת גימ"ל, והכל היה משולש. תורה משולשת: תורה נביאים וכתובים. משנה משולשת: תלמוד הלכות ואגדות. הסרסור משולש: מרים אהרן ומשה. תפילה משולשת: ערב ובוקר וצהרים. קדושה משולשת: קדוש קדוש קדוש. ישראל משולשים: כהנים נביאים וישראלים. משה אותיותיו משולשים. משבט לוי שאותיותיו משולשים. מזרע משולש: אברהם יצחק ויעקב. בחודש משולש: ניסן אייר וסיון. על הר סין שאותיותיו משולשים, שנאמר 'ויחנו במדבר סין'. לשלשת ימים נתקדשו, שנאמר: והיו נכונים לשלשת ימים.
אמר ר' יהושע בר' נחמיה: לעולם השלישי חביב. אדם הוליד שלושה בנים: קין הבל שת. שת חביב, שנאמר (בראשית ה'): 'זה ספר תולדות אדם'. וכתוב: 'ויולד בדמותו כצלמו'. לנח שלושה בנים, שנאמר (שם ו') 'ויולד נח שלושה בנים את שם את חם ואת יפת', אף על פי שיפת הגדול, לא זכה לגדולה אלא שם. שלושה בנים לעמרם: מרים אהרן ומשה, וכתוב (תהלים קו') 'לולי משה בחירו'. בשבטים ראובן שמעון לוי - לוי חביב, שנאמר (דברים י'): 'בעת ההיא הבדיל ה' את שבט הלוי'. במלכים שאול דוד שלמה - שלמה חביב, שנאמר (דברי הימים א' כט') 'וישב שלמה על כסא ה' למלך'. בחדשים שלישי חביב, שנאמר: 'בחדש השלישי'.

מתוך מדרש תנחומא פרשת יתרו
קשה לגגל אה...? 362372
תודה, הטעות היתה כמובן באין מראין.
קשה לגגל אה...? 362376
לזאת ייקרא מראין בישין.
מקור 362349
מסכת ברכות פרק תשיעי דף נה' עמוד ב'.
צ''ל ''אין מראין''

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים