בתשובה להאנס שמטרלינג, 24/01/06 12:25
אמונתי האתאיסטית כבר אינה עזה כבעבר 362995
כפי שכבר כתבתי בתגובה 361878.
אבל אני לא מבין את הקשר בין הודעתי לתגובתך. האם לאתאיסט אסור שיהיו אמונות?
אתאיזם בהגדרה אינו מהותי 363015
ואפילו לא מדובר באמונות,לפחות להשקפתי,אלא במימוש יצרים שונים בלבד.האדם לא חופשי לבחור באמונה לפי התפיסה האתאיסטית האבולוציונית-שהיא הצודקת ביותר מבחינת האופן שבו היא מגדירה אתאיזם,הכל נכפה על האדם -נכפה עלי להאמין באלו\הים ועליך לא להאמין בו כך שאין כאן ממש מקום לאמונה אלא רק מימוש מתחייב של הפוטנציאל הגנטי.

יותר מכך כל מה שהאדם עושה הוא עושה עפ"י תפיסה זו לתועלתו האישית -חלק נרחב מההומאניסטים בני ימינו מסכימים עם הרעיון הזה וכך הם מחלקים את האנושות לאטומים שהקשר היחידי בניהם ,חוץ מהאמנות החוקיות -שאינם נדרשות לתפיסת עולם הומאניסטית כדי להתקיים מה גם שאלו התקיימו עפ"י רוב הרבה לפניה, הוא היותם אטומים.

אין אוטפיה אתאיסטית -כי אין מהות -הטוב נמצא ברמת הפרט והוא נתון לפרשנותו ולהגדרתו של כל פרט באופן שונה.כך שמדובר סה"כ על מימוש יצרים ועל מכנה משותף נמוך מאוד שמנוסח במילים גבוהות מאוד.
ולא אמרתי שאתאיסט לא יכול 363017
להאמין במשהו -אלא שבד''כ מטבעכם אתם לא מאמינים גדולים.
ולא אמרתי שאתאיסט לא יכול 363036
אני לא מאמין גדול בשום דבר. נהפוך הוא, כתבתי ש''הייתי רוצה להאמין'' וגו', או אם תרצה, ''אמונה סקפטית''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים