בתשובה לאיציק ש., 27/01/06 13:18
אתה טועה 365003
איציק אתה טועה שוב-וזה בסדר רק שאני לא מבין על מה אתה מבסס קביעה כל כך נחרצת.שני הספרים שפרסם יהושפט הרכבי (ב80' וב82') מתייחסים לכך-מעבר לכך קראתי זאת בעוד מספר ספרים רציניים רק שאני לא זוכר שמות (במקרה של הרכבי אני זוכר את "חזון ולא פנטזיה:לקחים ממלחמת בר כוכבא" או משהו כזה) .כמויות הגיורים לפני הגלות היו משמעותיות מאוד -בעיקר של יוונים ,למשל ידוע על כפרים שלמים בסוריה שהתגיירו ,בני המעמד הרומאי הגבוה שהתגיירו , וכמות עצומה של יוונים שהתגיירו לאחר נצחון החשמונאים -אם איני טועה וייתכן שאני טועה (רק בתקופה).

לפני המרד הגדול והרבה לפני פריצתה של הנצרות (שבתחילתה הייתה קרובה מאוד ליהדות .יותר מכך,נוצרים ויהודים עוד חגגו ,לא פעם,חגים ביחד בבתי כנסת-או שגם כאן אני טועה שוב איציק?) היהדות הייתה בדרך הבטוחה להפוך לדת מס' 1-מה שיכל לשנות את ההיסטוריה לחלוטין (ואם לא זה אז לפחות שבארה"ב היו מדברים עברית) -הנצרות אינה עליונה על היהדות לא בעומק ולא במוסר אבל דווקא בגלל זה היא דת יותר נוחה .
אתה טועה 365005
אינני שופט בתחרות יופי בין דתות. היו גיורים בתקופה הרומית שנבעו מחיפושי דרך של אצילי רומי. היו גיורים-אפילו בכוח בתקופת יוחנן הורקנוס. אינני מסכים איתך שהיהדות היתה בדרך הבטוחה להפוך לדת מס' 1. כדי להפוך לדת מס' 1 היתה צריכה היהדות להתגרש מהפן הלאומי שבה.
אל תשכח שלחשמונאים היו אויבים גדולים- הפרושים. והפרושים היו בעד סגירת השורות. בתקופה הרומית, בעיקר לאחר מרד בר כוכבא, שלטה הפרושיות ביהדות ובעיקר לאחר חתימת המישנה. הנצרות היתה למעשה חוג רויזיוניסטי ביהדות שהשיל מעליו את הצד הלאומי והשאיר אותו רק במובנים הרוחניים שבו (ירושלים של מעלה כלומר כמושג ולא כעיר ממשית). הנוצרים הראשונים משכו אליהם גם אצילים רומיים מפני שהביאו את הפאציפיזם, חשיבות האהבה בין האנשים וגם את העבדים כי הציעו להם חרות שיוויון בפני האלוהים. הנצרות השיגה את המסה הקריטית בשלב הזה ואחר כך כבר היתה יכולה להשתלט על קיסר.
אתה טועה 365068
אני חושב,ע"ס מה שאני קראתי ,שהיהדות הייתה הרבה יותר דתית מלאומית -בגמרא מופיעים לא מעט סיפורים יפים על גיורים ,ובכלל ,חוץ מהפרושים-שאינם נמנים יותר על היהודים,מאיזה עוד מקום קיבלת את הרושם של סגירות?
אתה טועה 365438
היכן ומתי נקבעה דרך הגיור שקיימת היום?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים