![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מה זה "סעודת רצף אכילה"? ומה טעמם של טווסים? | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לסעודה בסופו של דבר לא הגעתי, אז אני לא יודע. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
תודה. עדיין לא הבנתי מה זה רצף אכילה. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הרעיון הוא כזה: יש בעלי חיים שאכילתם מותרת מבחינה הלכתית, אבל מאד לא נפוצה. כל עוד מתקיים רצף של מסורת לגבי העובדה שאותם בעלי חיים נאכלו בפועל על ידי יהודים שומרי מצוות, לא מתעורר ספק לגבי כשרותם (כמו הארבה אצל יהודי תימן, נניח). אם הרצף הזה מתנתק, עלולים לעלות ספקות לגבי הזיהוי הנכון של אותו בעל חיים (למשל: מקובל לזהות את הג'ירף עם בעל החיים התנ"כי "זמר" המותר באכילה, אך הזיהוי אינו ודאי). במצב כזה יאסרו אותו לאכילה, מכוח גישת "יש ספק - אין ספק" שהומצאה בעולם הרבני הרבה לפני שמישהו חלם להקים את צה"ל. הבעיה חמורה במיוחד לגבי עופות, כיון שבניגוד לבהמות (שיכולות להאכל על פי סימנים פיסיולוגיים) אכילת עופות מחייבת מסורת. בקיצור: מר סגל וחבריו שואפים לשמר את רצף המסורת באמצעות קיום סעודה בה יֵאָכל מגוון גדול ככל האפשר של מינים נדירים כאלה. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מעניין, תודה. האם הפטנט הזה תופס גם לגבי מאכלים שאינם מן החי? ואיך זה פותר את הבעיה שהרצף נקטע קודם לזמן רב? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מאכלים שאינם מן החי לא רלוונטיים לדיני הכשרות האמורים. | ![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |