בתשובה להאייל האלמוני, 06/02/06 16:52
פוסט-הומניזם 366846
לא כתבתי את מה שכתבתי מתוך סימפטיה למוסלמים. מה שקורה בעולם הערבי אינו מעניין אותי. שיפגינו וישרפו כמה שהם רוצים. אני חושב שבמדינות המערב היו צריכות להחזיר את נציגיהן הביתה עד שהסורים והאחרים יואילו לתפקד כשלטון. אני מתכוון למוסלמים באירופה. זו אוכלוסיה שמרגישה דפוקה ומקופחת וצריך לשמור על כבודה. לא מתוך פחד אלא מתוך רגישות. אינני אומר שצריך להיות סובלני להתפרעויות ומעשי אלימות. צריכים להיות רגישים עם מה מותר ומה אסור; מה גורם לנזק.
הפיתוי האחרון של ישו לא נגע לאוכלוסיות החלשות והרגישות ביותר. ותו הדבר לגבי היהודים.
פוסט-הומניזם 366850
מה לדעתך, פרט להרגשה הסובייקטיבית שלו, מזכה מישהו בתואר "חלש ורגיש"?
פוסט-הומניזם 366857
יש את התחושות הסובייקטיביות ויש מאפיינים יותר אובייקטיביים. האוכלוסיה המוסלמית זרה בתרבות האירופאית וגם נתפסת זרה. היא גם עניה יותר וחיה בתנאים שאינם תמיד תנאים "אירופאיים". למרות שהדת מופרדת מהמדינה, החברה באירופה היא נוצרית וכך גם התרבות שלה. בלי קשר לשאלה מדוע הם באו לאירופה ואם באו- היו צריכים לדעת שהם צריכים להסתגל וכו'.. נוסף לזה, הם נתפסים כטרוריסטים (מוסלמי=טרוריסט). צריך להזהר ולא לפרסם דברים שיתפרשו כלעג לאמונם.
פוסט-הומניזם 366861
בוודאי שלא צריך סתם כך להעליב אנשים. אבל במקרה של העיתון הדני זה לא היה "סתם כך". העיתון שמע על סופר שכתב ספר ילדים על חיי מוחמד, ואף אחד לא הסכים לאייר לו את הספר, מרוב חשש לחייהם. ולכן העיתון פנה לציירים שונים והזמין אותם פשוט לצייר את מוחמד כפי שהם מדמים אותו, ולאו דווקא באופן נלעג. ובאמת, רוב הציורים הם די מתונים. וכן- יש שניים שלושה שמעליבים, ברומזם לקשר בין איסלם ואלימות. אבל זה עלבון שהוא לגופו של כל הנושא, אם לוקחים בחשבון את הסיפור על ספר הילדים. אי אפשר להכיש שלאיסלם יש קשר, לא הכרחי אולי בעקרון, אבל קיים במציאות, לאלימות, לבריונות, להפחדה, ולטרור. כפי שמוכיחות גם התגובות לציוירם.
למה לא להגיד את זה, כאשר זה כל הענין?

ומה קרה לאחר הפרסום? הרועה הרוחני של האוכלוסיה החלשה והרגישה שלך, אימאם דני בשם אבו-לבן, נסע עם עוד מוסלמים דנים למשרח התיכון, ועימם ספרון שהכיל את 12 הקריקטורות שפורסמו ביילנדס-פוסטן, /ועוד/ שלוש קריקטורות, הרבה יותר מעליבות, שלא פורסמו בשום מקום! המשלחת הנ"ל הסתובבה בארצות ערב ושלהבה את הרוחות עם הספרון הזה, ובסופו של דבר זה הצליח להם.
בימים האחרונים אבו-לבן עשה הצגה של קריאה בדנית למוסלמים להירגע, אבל בבד בבד הוא נצפה בתחנת טלויזיה ערבית, משבח את המהומות.

מדובר בקבוצות קיצוניות שחיפשו להצית תבערה, והצליחו. וכל האשמה עליהם.
פוסט-הומניזם 366862
שורה 4 צ"ל- "אי אפשר להכחיש".
טי-שירט קטלני, ודם יהודי. 369322
עדכון לפרשת הקריקטורות: עשרה אנשים נהרגו אתמול בלוב בעת מהומות שפרצו בגלל שר איטלקי בשם קאלדרולי (ממפלגת הליגה הצפונית) שלבש טי-שירט ועליו הציורים הדנים.
אין לכל האנשים האלה מה לעשות חוץ מלהתרגז בגלל כמה ציורים, שבוע אחרי שבוע אחרי שבוע? אני למשל, אם היה לי כוח להתרגז, אולי הייתי מתעצבנת על הוידאוקליפ החמאסי הבא, שבו המחבל המתאבד מתאווה להרוות את צמאונו בדם יהודי, שהוא לדבריו הדם הטוב ביותר:
להתחיל עכשיו לטפס לבוידם, כדי להוריד משם את יתדות-העץ המחודדים... אוף.
פוסט-הומניזם 366876
יש כאן משהו מוזר. מצד אחד, אכן הצביור המוסלמי באירופה נתפס כזר וגם עני יותר. מצד שני - רבים מן המוסלמים שם הם ערבים, והערבים נתפסים, עד כמה שהבנתי כעשירים ביותר...
פוסט-הומניזם 366882
ערבים הוא מושג רחב; האנשים שם יכולים להיות סורים, מרוקאים וכד'. הדימוי של ערבים עשירים הוא ממדינות המפרץ.
פוסט-הומניזם 366851
מה לגבי היהודים? לא הבנתי.
פוסט-הומניזם 366853
היהודים הם אוכלוסיה לא חלשה ביותר/רגישה ביותר (אגב, כשהולכים ל"ביותר", גם המוסלמים לא).
פוסט-הומניזם 366859
אגב, למה את מחפשת את הרגישות כל כך רחוק. מחמת הרגישות אני טורח להפוך את הכתיבה לאנגלית ולא כותב "עידן"; אני נזהר לא לפנות לערן בילינסקי "ערן" ואינני זוכר עוד רגישויות.
פוסט-הומניזם 366877
אני מקווה שאתה מקפיד על אותיות בכל"ם מפאת רגישותו של השכ"ג!
פוסט-הומניזם 367837
ואם הוא יכתוב "גוועלד", אני אשרוף את המועדון!
פוסט-הומניזם 367845
בהחלט סיבה מוצדקת. גם לכתוב געוואלד וגם עם שגיאות?
פוסט-הומניזם 367862
האם ראיתי נימה צינית בדבריך? ובנושא כה רגיש?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים