בתשובה לדובי קננגיסר, 19/02/06 8:34
הצעת פתרון 369444
כאן אני מסכים לחלוטין עם עמיתי היפאני. שוטר תנועה ואיש מוקד צריכים כללי התנהגות ברורים והכשרה מקצועית נאותה, ולאו דווקא תואר ראשון במשפטים. אני לא בטוח שרמת ההשכלה במוקד של חברה סלולרית גבוה מרמת ההשכלה במוקד 100, אבל במוקד הטלפוני של חברה מסחרית ישנם כללים מאד נוקשים של עבודה.
בנוגע למוקד 100, אני מגלגל כבר כמה שנים רעיון: לאחד את כל המוקדים (משטרה, מכבי אש ומגן-דוד-אדום) למין 911 ישראלי כלל-ארצי, עם מוקדנים מקצועיים. מה דעתכם ?
הצעת פתרון 369512
לא אמרתי השכלה, אמרתי רמה. מדובר באנשים שתודעת השירות שלהם היא אפסית, והיכולת שלהם לתקשר עם הציבור בצורה אדיבה ונאותה קרובה מאוד לאפס. פנימה יותר אל תוך המשטרה, בדרך כלל, יש אנשים יותר נחמדים.
דווקא שוטרי התנועה, שנפגשים עם הציבור בעיקר בסיטואציות בלתי נעימות בעליל, היו צריכים ללמוד להיות יותר אדיבים ולקבל את הכעס של האנשים בקצת יותר קלילות והבנה.

אבל גם החוקים אשמים. עכשיו, אם אני צריך לעצור בצד הדרך ועוצרת מאחורי ניידת משטרה, כפי שהן נוהגות לעשות, הדבר הראשון שקופץ לי לראש זה שהם הולכים לתת לי דו''ח כי יצאתי בלי האפוד הצהוב האדיוטי הזה.
הצעת פתרון 369624
נניח שרמתם נמוכה (בלי להרגיז את עמיתנו היפאני). האם אתה חושב שמערכת של הכשרה מקצועית, כללי אתיקה וביקורת פנימית הדוקה לא יכולים לשנות את מראהו של שירות 100?

אם אתה לא מקיים את החוק - לטעמי, אחד החוקים החיוביים ביותר שכנסת ישראל חוקקה מעודה - מגיע לך לקבל דו"ח בעדו. העובדה שהשוטרים טורחים לאכוף את העבירות שקל לאכוף היא עניין אחר.
הצעת פתרון 369655
את/ה לא מרגיזה ואפילו צודקת.
השוטרים בהכללה מגיעים משכבה באוכלוסיה בה תליית קוביות פרווה על המראה הקדמית נחשבת להישג מכובד יותר מאשר פיתוח טכנולוגיה שתאפשר לשדר תמונה באמצעים אלקטרוניים למרחק רב.
כל כניסה למפלג הבילוש במרתף היתה עבורי חוויה אנתרופולוגית.
אבל.
הבעיה שלי עם מה שדובי אומר היא שלדעתי אי אפשר ולא רצוי לאהוב שוטרים. אני לא אוהב שוטרים *כסמל* ולא אהבתי שוטרים או את המשטרה גם בזמן ששירתתי במערכת.
המשטרה היא גוף הפוגע באזרח באופן תמידי. אחד מהמקצועות הבודדים בהם העובד מחוייב לפגוע באזרח.
האמרה לגבי היות השוטרים פושעים ברשיון היא נכונה במהותה. גם אם השוטר ייתן לך דו"ח על עבירה מהותית עדיין תרגישי שנפגעת שלא בצדק - תגובה אנושית.
גם ביפן למשל לא אוהבים שוטרים אבל הכבוד שרוחשים להם מרקיע שחקים. גם במדינות פחות קיצוניות כמו אירופה או ארה"ב היחס בין המשטרה לאזרח קרוב יותר לזה היפני מאשר לישראלי.
הסוד לדעתי הוא בהדדיות.
אם אנו מסכימים שהאזרח לא יכול ולא צריך לאהוב את השוטר הרי שעליו לכבד אותו. אותו הכבוד צריך להיות מוקרן מהשוטר לאזרח במידה שווה באמצעי הבסיס הבאים -
השוטר חייב להיות ייצוגי.
השוטר חייב לתת הרגשה לאזרח שהוא מסוגל לספק לו את השירות עבורו הוא מקבל משכורת מכספי המיסים.
השוטר חייב להיות אמין.
השוטר חייב להגן על החוק מעל שיקולים פוליטיים או פופוליסטים.
השוטר חייב לתת לאזרח את ההרגשה שהחוק יישמר בכל מחיר (אין הכוונה שימוש בנשק להשמדה המונית) כלומר מי ששולט בסדר הציבורי הוא השוטר והוא ישתמש ללא התנצלות בכח המופקד בידיו לדאוג שהסדר יישמר.

בהתייחס למשטרת ישראל אני סבור כי, לפחות בדרגים הנמוכים, מקבלת המשטרה ציון עובר רג בנוגע לסעיף האמינות וזו בהקבלה למשטרות אחרות. בכל שאר הפרמטרים מ"י נכשלת כשלון חרוץ.
הצעת פתרון 369658
המשטרה היא "אחד מהמקצועות הבודדים בהם העובד מחוייב לפגוע באזרח"? זה נשמע לי תמוה ביותר. הרי השוטרים נועדו להגן על האזרחים, לא?
הצעת פתרון 369668
להגן על האזרחים מפני האזרחים האחרים.
הצעת פתרון 369770
מה שדורפל אמר.
הצעת פתרון 369662
אם מותר לשאול, מה היה התפקיד שלך במשטרה?
הצעת פתרון 369772
חוקר ביחידה המרכזית של מחוז ת''א.
הצעת פתרון 369789
בחייך, לא הגיע הזמן להסיר את התחפושת? אתה חושב שאחרי פרשת צחי בן-אור אנחנו קונים את זה שאתה חי ביפן בגלל אישה, אהבה, משפחה וכל הבולשיט הרומנטי הזה?

ספר אם עבדת בשביל האלפרונים או האברג'ילים, את מי חיסלת, מי רודף אחריך ואיך יצרת את הקשרים עם היאקוזה. זה הרבה יותר מעניין מאיזה חוקר בימ"מ שתפס כמה סוחרי סמים מדרג ז'.
הצעת פתרון 369793
חמודיק, אני זה לא ראובן, לא יהיה לי קשה לאתר היכן אתה גר ואז השאלה תהיה האם לעשות לך אאוטינג אכזרי או לשכוח בטעות חצי קילו קוק בבגאז' של המיצובישי מודל 04 שלך.
:-)
__
אסף לאחר צפייה בתחילת העונה החמישית של 'המגן'.
הצעת פתרון 369819
אתה מתכוון מודל 1904?
הצעת פתרון 369850
לא, מיצובישי זירו סן. הספרות נכתבו הפוך בהודעה המקורית.
הצעת פתרון 369822
אם אפשר קילו שלם, אעשה לך מחיר טוב.
הצעת פתרון 369852
זו היתה יכולה להיות הצעה מפתה אם נתעלם מהעובדה שגרושים עם חור יצאו מהמחזור.
הצעת פתרון 369867
אני מכירה מדינה פדראלית במערב אירופה שבה תדמית השוטרים נמצאת במקום נמוך יותר מזו של הישראלים.
ובארה''ב שמעתי אי אלו בדיחות דונטס.
הצעת פתרון 369903
אם העולם היה מורכב רק משחור ולבן היה לנו נורא משעמם.
הצעת פתרון 369937
נכון, אבל לפעמים אנחנו מארגנים אותו לנוחותנו לפי דימויי שחור לבן. דימוי אחד שכזה יהיה ''האירופאים יותר יעילים''.
הצעת פתרון 369940
קח למשל את הכייסים האירופים.
בישראל, כאשר הארנק שלי היה נעלם, הייתי יכולה להיות בטוחה שכרטיס האשראי שלי מנוצל עד תומו לפני החסימה (מה שהיה מגיע לידי ביטוי בפירוט שהיה מגיע לאחר מכן). לא היה סיכוי שאי פעם אראה שוב את הארנק ותכנו. אני בטוחה ששלל המסמכים האישיים והפריטים הסנטימנטליים בארנק נוצלו כראוי, והארנק עצמו נמכר בודאי כחלקי חילוף.
ובעיר הבירה הגרמנית? כשבוע לאחר הכיוס, נמצא הארנק על תכנו. כרטיסי אשראי מפהקים משעמום. רוב הכסף המזומן אמנם נעלם, אבל הם השאירו עודף (!).
הצעת פתרון 369945
איך את מסבירה את זה? מישהו מיהר למכולת והשאיר את הארנק בבית?
הצעת פתרון 369948
הארנק נעלם ברכבת תחתית אחת, ונמצא שוב ברכבת תחתית אחרת. יכול להיות שהכייס מכור לחיי הריגוש של נסיעה ברכבות תחתיות, ועוצר רק על מנת לקנות משקאות קלים בחנויות המכולת שנמצאות על הרציפים, אשר אינן מקבלות כרטיסי אשראי.
הצעת פתרון 369950
היתכן שבגרמניה נוהגים הספקים לבחון את חתימת הלקוח ולהשוות אותה למה שמופיע על הכרטיס? נשמע לי מתאים לסטריאוטיפ הייקי.
הצעת פתרון 369956
כמובן שאתה צודק. (אוף, למה סטראוטיפים צריכים לקלוע לפעמים?)
מה שנפלא מבינתי הוא העובדה שהקופאים וקופאיות מוצאים את הקשר בין החתימה על הכרטיס שלי, והחתימה על הקבלה. אני לא רואה את הדימיון.
הצעת פתרון 371149
באנגליה, למשל, הלקוח צריך ליצור קשר עם הבנק, ולאשר איזה מהתשלומים/חיובים המופיעים בפירוט האשראי יש לבצע‏1.

1 מידע על בסיס הספר הזה:
הצעת פתרון 369946
זה כבר נשמע כמו אנטישמיות לשמה.
הצעת פתרון 369955
אפשר להגיד משהו כזה:
יעילות ארופאית = מוסר עבודה פרוטסטנטי
יעילות שמית = ניצול מחפיר
הצעת פתרון 369964
"יעילות שמית" - את מתכוונת "יעילות בעניין *שמות*"?
הצעת פתרון 369968
בן יוסף ואיבן יוסוף הם שמות, לא?
הצעת פתרון 370122
אני לא יודע איך זה עובד בגרמניה אבל בארה"ב, בניגוד לישראל, כרטיס האשראי איננו כרטיס חיוב. הלקוח מבוטח כנגד גניבה (מקסימום ישלם 50$ הישתתפות עצמית, אם בכלל), וחברות האשראי מנטרות באופן שוטף את השימוש ועוצרות מייד כל שימוש שחורג מהדפוס הרגיל של בעל הכרטיס.
הצעת פתרון 370154
לפי נסיוני בארץ, לקוח שמודיע על העלמו של הכרטיס אינו מחוייב בהוצאות החריגות שמופיעות בתאריך ההעלמות, גם כאשר הודיע על כך יומיים לאחר מכן. את הדיווח על אותן הוצאות חריגות הוא מקבל בכל מקרה.
הצעת פתרון 370190
מה פירוש "ועוצרות מייד כל שימוש שחורג מהדפוס הרגיל של בעל הכרטיס"? מה יכול להיחשב "דפוס רגיל"?
הצעת פתרון 370208
פרופיל השימוש האישי של בעל הכרטיס לפי חתכים גאוגרפיים, רמת ההוצאה, סוג הקנייה, פיזור השימוש וכו'.
הצעת פתרון 370217
די מדהים.
הצעת פתרון 370220
מצחיק אותי שבן אדם יושב מול מחשב(!), והשורה ההיא עוד יכולה להדהים אותו.
הצעת פתרון 370209
לפני מספר חדשים התקשרו מחברת האשראי לנייד של היפנית ושאלו אותה למקום המצאותה. מסתבר שמישהו ניסה לחייב את כרטיס האשראי בחנות באי הוקאידו, 1500 ק"מ מצפון לנו. אף כי החיוב היה בסדר גודל בינוני זה הקפיץ להם משהו במערכת והם ביצעו את הבדיקה בזמן אמת.
הצעת פתרון 370216
זה נשמע מרשים. האם הכרטיס אבד/נגנב לה?
הצעת פתרון 370226
לא, היתה פריצה לבנק הנתונים של לקוחות YAHOO יפן וחלק מכרטיסי האשראי שוכפלו.
אני לא מבין במחשבים אבל זה לא נראה פשוט לייצר חתיכת לוגריתם שיכול לתת התראות ביעילות מקסימלית כזו, אולי אני טועה.
הצעת פתרון 370229
אלגוריתם. לוגריתם זה משהו אחר.
אתה מוקף כל היום בפלאים גדולים הרבה יותר. אם חתיכת הקוד ההיא בונה עליהן הרבה חדש, זה לא השתמע מהתיאור. לזהות ששתי קניות עם אותו כרטיס האשראי, פיסית, התבצעו במרחק של מעל אלף ק''מ במרווח זמן של עשר דקות, זה לא בדיוק מסובך, ביחס לכל שאר הדברים שנעשים בדרך לפרסום ההודעה הזאת. יכול להיות שהאלגוריתם שלהם הרבה יותר מורכב, אבל עדיין לא נשמע לי שיש שם משהו חדש במיוחד. כמובן שיכול להיות שאני טועה, אבל נראה לי שכדי להתלהב מזה אתה חייב להיות די בלתי-מודע לכל מה שמחשבים עושים סביבך כל הזמן.
הצעת פתרון 370230
ודאי שאם שתי הקניות התבצעו בתוך 10 דקות במרחק מרשים, זה דבר מעורר חשד. אבל אם הקנייה האחרונה של היפאנית הייתה יומיים קודם, אז ייתכן שעלה בדעתה לנסוע לאותו אי, לא?
הצעת פתרון 370297
כן. ואני סקרן לדעת מה הם עושים במקרים האלו. אבל אני לא מצפה להיות מופתע מהתחכום‏1.
-----
1 זה לא אומר שאני מצפה שזה יהיה פחות מתוחכם מהדבר הטוב ביותר שאני יכול לחשוב עליו. אבל אני כל היום במגע עם דברים מתוחכמים הרבה יותר מכל מה שאי-פעם חשבתי עליו בעצמי.
הצעת פתרון 370241
אה שכחתי, אני גם לא מבין גדול במתמטיקה.
אבל זהו, שלא בוצע שימוש בכרטיס האשראי בסמוך לנסיון ההונאה ואני מדבר על פרק זמן של ימים. בכפר היפני הולכים עם כל המשכורת החדשית בארנק.
מצד שני בטיולים בחו''ל אף פעם לא נערכו בירורים וזה לא שעדכנו מראש את חברת האשראי...
הצעת פתרון 370251
מן הפריצה ההיא שדיברת עליה שינתה כמה פרוצדורות, וייתכן שהכרטיס המדובר היה ברשימת החשודים (ע"י מה שהיה ב YAHOO).
הצעת פתרון 370254
עפ''י, לא ע''י.
הצעת פתרון 370258
זה גם מה שאני חשבתי לטומטומי אבל הסתבר לי שזה נוהל די נפוץ שחוו גם בעלי כרטיס שאינם לקוחות יהוווו.
הצעת פתרון 370256
חברת האשראי בטח נדלקה שבאותה חנות באותו כפר הופיעו בבאת אחת הרבה כסף של הרבה כרטיסי אשראי שונים. הרבה יותר קל לנטר ולגלות חריגות ברמת החנות מאשר ברמת הקונה.
הצעת פתרון 370259
יכול להיות
הצעת פתרון 370296
אתה משלם על כרטיסי הטיסה במזומן?
הצעת פתרון 370342
תתפלל, גם על דברים יקרים יותר.
הצעת פתרון 370386
ברכת "המוציא שקל מן הארנק"?
הצעת פתרון 370390
המוציא ין.
הצעת פתרון 370457
יין, שקל' דולר, מה זה משנה?
אני הרגשתי כמו מיסטר סופרנו כשקניתי את מערכת הסאונד המרשימה בבוחטה של שטרות מרשרשים. מאז התחלתי להסתובב בבית בחלוק מרופט ולמלמל "I'm losing my fucking mind"
הצעת פתרון 370460
לפני כן היית עושה זאת בעירום?
הצעת פתרון 370463
פוי, איזה ראש כחול יש לך!
הצעת פתרון 370465
כדבר הצעירים עימם אני נמנה, מה קשור?
הצעת פתרון 370466
לפעמים הידיים, לפעמים הרגליים, לפעמים גם וגם.
הצעת פתרון 370467
באזיקים או בגרביונים?
הצעת פתרון 370472
בקימונו...
הצעת פתרון 370131
יש בעיה של כייסים בארץ כמו בערים אירופאיות מסויימות? כל פעם שאני באירופה אני מפחד כל הזמן על הארנק. כולל פעם אחת שראינו מישהו מכוייס מול העיניים שלנו.
הצעת פתרון 370137
כייסות היא אמנות עדינה ומורכבת. בארץ אין לאנשים סבלנות לזה - הם סתם דוקרים, יורים, חוטפים ובורחים.
הצעת פתרון 370191
זה נכון. זה בעיקר משום שהצברים ידועים בגילוי לב שלהם. פעולות נסתרות אינן הולמות את אופיים.
הצעת פתרון 370157
אני לא מכירה את הסטטיסטיקות. אבל גם בישראל יש מצבי צפיפות שבהם צריך להשגיח על הארנק קצת יותר.
סתם סיפור 370204
לפני כמה זמן הייתי במועדון באזור המרכז, ובדרכי החוצה נתקלתי בבחורה זועמת ובוכיה באזור הכניסה שטענה ש"5 פעמים כבר גנבו לי פה את הפלאפון", למרבה השעשוע היא גם עצרה אנשים "חשודים"(לא בלונדינים) וביקשה מהם להראות לה את הפלאפון שלהם. כמובן שהדבר לא התקבל בברכה, וסיפק לי דקות של הנאה‏1.

לתשומת לב המתדיינים על "שנאת סיכון".

1 עם כל הצער על הבחורה...
סתם סיפור 371153
והיא לא חשבה להתקשר לפלאפון? אולי הגנב יתרצה להחזיר את הפלאפון תמורת סכום סמלי?
הצעת פתרון 369868
אתה מכיר נתונים מספריים ? אחוזי פענוח של מקרי רצח או שוד, למשל?
הצעת פתרון 369872
איזה אחוז ייראה לך מספק? מדהים? כישלון חרוץ?

לי פשוט אין מושג למה לצפות, נניח שיש נתון כזה ושהוא עומד על 75 אחוז, אז אני אמור להיות מרוצה או לזעוק בזעם כנגד הרשויות המפקירות את חיי?
הצעת פתרון 369895
אני שואף לממוצע מערב אירופאי. זאת למרות שברור לי שרמת פשיעה ואחוזי פענוח הם תלויי תרבות, סביבה, אקלים, חברה והשד יודע מה עוד. שתי דוגמאות מעניינות (לטעמי) הן רצח סדרתי, שאופייני למדינות מסויימות וכמעט לחלוטין נעדר מאחרות, ורצח על רקע "כבוד המשפחה."

אגב: האם אתם מכירים את התיאוריה האפלה על הרוצח הסדרתי של יערות ירושלים?
הצעת פתרון 369896
לא מכירים. אנא ספר.
הצעת פתרון 369928
אני לא ממש זוכר את הפרטים, אבל עלתה טענה שמעשי האונס והרצח שהתרחשו ביערות ירושלים בשנות התשעים היו מעשיו של רוצח בודד. זה פרנס כמה כותרות של מקומונים בזמנו.
הצעת פתרון 369904
לא מעבר למה שמפורסם על ידי המשטרה, לא מקור שכדאי להסתמך עליו.
אבל דווק סטטיסטיקה של רצח או פשיעה חמורה אחרת היא פחות רלוונטית לנושא.
האזרח הפשוט נחשף לעבירות הרבה יותר 'פשוטות' ואפורות ושם הוא בא במגע עם המשטרה הכחולה. עבירות רכוש, עבירות אלימות לא חמורות, הונאות ומוסר, אלו הבעיות שבאמת מטרידות את האזרח התמים ואלו הבעיות אשר להן מ''י לא מסוגלת לתת מענה.
הצעת פתרון 369920
אלא אם כן, כמובן, האזרח הפשוט הוא ניצב בדימוס. אז כבר אפשר לתת מענה:

הצעת פתרון 369929
אני לא מבין למה אתה כל כך קטנוני, גם האזרחית הפשוטה פנינה רוזנבלום קיבלה שירות לא רע.
(שים לב לקולקציית אביב 64' בטוב טעם בתמונה)

אפשר לפחות לשלול אפליה מגדרית כסיבה למחדלי מ"י.
הצעת פתרון 371147
במוקד של חברה סלולארית עובדים סטודנטים ומשוחררי צבא. וזה קהל יותר איכותי מאנשים שגילו שהדבר הכי טוב שהם יכולים לעשות בחייהם זה להכנס למנגנון שישלם להם כרגע שכר מינימום תמורת שעות עבודה מטורפות, אבל יבטיח להם פנסיה בעתיד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים