בתשובה להאייל האלמוני, 08/04/06 15:19
377447
1. אימאם בגוגל מניב 10,200 תוצאות. הימאם מניב 34, שרובן חזרה על 8 תוצאות בסיסיות.
מכאן, שהגרסא הנפוצה בעברית היא זו הכתובה בא'.
בנוסף, עם כל הכבוד לאיך שהמילה כתובה בערבית - כאשר מילה משפה אחת נקלטת בשפה אחרת, היא משנה את הגייתה, צורת כתיבתה, ובמקרה של העברית, לעיתים גם את משמעותה.
גם נהוג לכתוב בעברית קוראן, אך נתקלתי בחכמולוג שטען שצריך לכתוב קראאן, כי ככה כותבים בערבית פלשתינאית, וכל מי שלא נוהג כך הוא לא בסדר.
2. האם הטקסט הזה משקף את מי שסבור שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד?
"בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה".
(הטקסט הנ"ל מופיע ביומנו של הרצל).
עם כל הכבוד להרמתי, שאני מודה שלא קראתי את מחקרו, מחקרים יש הרבה, ומסקנותיהם סותרות. זה בעייתי להסתמך על מחקר אחד כעל אמת מוחלטת.

נ.ב
איני יודעת מה היא "ההגדרה", ואיני מגדירה את עצמי עפ"י אסף ענברי (נא לפרט על הגדרות אסף ענברי את העם העברי היושב בציון).
אין שום קשר בין זהות יהודית-תרבותית וזהות יהודית-לאומית לבין הנהון צייתני על כל קביעה של החברה קדישא.
לעומת זאת, מי שסבור שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים היא התנערות מזהות יהודית תרבותית ולאומית, לא יכול להגדיר את עצמו חילוני.
ומי שסבור, שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים פירושה התבוללות אוטומטית ואתאיזם, לא יכול להגדיר עצמו כאדם חושב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים