בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 14/05/06 16:00
שיר לאהרון ברק 385266
יש בשר מסתורי בכלים הכתומים המגעילים, ודיסה לא אכילה בכלים הכחולים המגעילים. כל השאר יש בשק''מית.
שיר לאהרון ברק 385379
שרתתי פעם במילואים עם מישהו שהתעקש לקבל בשר חלק, ואיים בשביתת רעב או משהו דומה אם לא יסדרו לו את זה. מאחר וזה היה שרות של חודש בלבד, הוא הצליח בסוף להתקיים על לחם ומים (לטענתו. לא ממש בדקתי), אבל אני לא בטוח שהוא היה מחזיק מעמד שלוש שנים.

מאחר ואני אדם טוב לב משחר נעורי, התנדבתי לשייף ולהחליק עבורו את הבשר עם נייר זכוכית, אבל מסיבה לא ברורה הוא לא קיבל את ההצעה שלי ואף גידף אותי במלים קשות על שאני פוגע בנימי נפשו. אין ספק, נפלאות הן דרכי הבורא.
שיר לאהרון ברק 385962
אפשר לשרוד את הצבא גם בלי לאכול בשר, וההיצע יותר מגוון מלחם ומים.
שיר לאהרון ברק 385992
ידוע לי. כל העניין היה מלווה ביותר משמץ של הפגנתיות.
שיר לאהרון ברק 386343
ההיפך הוא הנכון - אי אפשר לשרוד את הצבא (הן מבחינה קולינרית והן מכל מבחינה אחרת) גם אם אוכלים בשר. ההיצע הוא מגוון אם את בת יענה אומניבורית ולא נובו-רישית שבאה מבית אנין טעם כמו עבדך הנאמן, או אפילו אם את מבית שבו האוכל סביר בקושי.
שיר לאהרון ברק 386354
לא יודעת מה איתך, ברוב המקומות שהייתי בהם, האוכל היה סביר בהחלט.
שיר לאהרון ברק 386360
תני לי לנחש - חיל האוויר?
שיר לאהרון ברק 386409
האוכל בצבא משתנה בקיצוניות גדולה מבסיס לבסיס ואפילו באותו בסיס עצמו בתקופות שונות.

האם יש נגד מטבח באייל (סקר?) שיכול להסביר האם איכות המזון מונעת מתקציבים שונים? ניהול לא נכון של התקציב?(למשל... בואו ננצל את התקציב לקניית אלף כיכרות לחם ונזרוק 990?) מוטיבציה של הטבחים? הקצאות שונות? שימוש חורג?(הנגד שלוקח מזון הבייתה הוא שמועה בלבד?).

וקצת אנקודוטות:

באחד הבסיסים שהייתי בהם נהגו הטבחים להוציא שני סוגי צ'יפס:
"מטוגן", ו"אפוי" לטובת הנחרדים משמן.

בבסיס אחר היה נהוג שעל רצפת המטבח להיות רטובה תמיד, השד יודע למה, ולכן הוחזק חייל שכל תפקידו היה ללכת מצד לצד של המסדרון במטבח עם מגב רטוב, תפקידו של הנ"ל לא היה לנקות חס וחלילה אלא רק ללכת הלוך וחזור במסלול מתוחם.

בבסיס אחר נתקלתי בכספי הסיוע האמריקני בפעולה, קורנפלקס תוצרת אמריקה מתוצרת "הקנייה הכי הכי זולה שתוכלו למצוא! באמת!".

פרס האוכל הגרוע בצה"ל מוענק לבה"ד 13 בהפרש גדול מכל בסיס אחר ובאיכות שנופלת במהלך ימים רגילים אפילו מבסיס צה"לי לקראת חג הפסח, או מארוחת צהריים בשבת.

פרס הטבח המשיקען: אכלתי ארוחת ראש שנה במטבח של חיל האוויר בקריה, רוב המזון היה "חגיגי" סטנדרטי, אבל לקינוח היה מבחר קינוחים וביניהם ברבורים עשויים משוקולד.

פרס הטבח הביזאר: ההוא שהחליט שלפזר בוטנים מלוחים(האלה מהמנות קרב) על עוגות מתוקות יהיה שילוב הורס.
שיר לאהרון ברק 386411
אני לא רוצה להתחיל לדבר על האוכל בבסיס שאני נמצא בו כרגע, כי זה סתם יהיה גס, לא שנון ומלא בתסכולים גסטרונומיים.
שיר לאהרון ברק 386417
לא. מודיעין.
ככל שהבסיס יותר קטן, האוכל יותר טוב, אבל גם בבסיס האם, שהיה גדול (ולא גלילות), היה אוכל סביר.
בבסיסים של חיל חינוך היה אוכל יותר טוב, אבל זה לא נחשב. חוץ מזה יצא לי לאכול בעוד מקומות - בצמ"פ של חטיבה 7 באיזה חור - היה אוכל סבבה, במפקדת הנח"ל, שהוא בכלל בסיס פתוח - היה אוכל סביר בהחלט.

דווקא בחיל האויר, עם כל התדמית האליטיסטית שלהם, שומעים על הכי הרבה הרעלות מזון.
שיר לאהרון ברק 386065
נו, אז גם יש אי אלו דפקטים שחושבים שצה"ל צריך להיטהר מנוכחות נשית על מנת שהם יוכלו לעשות טובה לעולם ולהתגייס. אז מה? אם אני פתאום במהלך שרותי הצבאי המהולל הייתי מחליטה שאני לא משרתת עם ג'ינג'ים, או לא מוכנה לגעת בדברי מאכל שיש בהם את אותיות אהו"י, מישהו היה טורח לשים לב?
על הצניעות 386124
אם פתאום במהלך שרותך הצבאי המהולל היית מחליטה שאת לא משרתת עם ג'ינג'ים, או לא מוכנה לגעת בדברי מאכל שיש בהם את אותיות אהו''י -- היית מאופיינת כדפקטית אמיתית ואיש לא היה טורח לשים לב אליך ובצדק.

ואילו, כאשר אדם חי באורח חיים כנה ורציני המקפיד על הצניעות היהודית הידועה כל ימיו עד לגזירת גיוסו לצה''ל -- חסר לדרג הצבאי שלא להתייחס כלפי דידו.
על הצניעות 386126
אדם המקפיד על הצביעות היהודית הידועה אמור לקבל את גיוסו לצהל כמו כל אחת
על הצניעות 386130
ציניקן בגרוש, רק להזכירך, המדובר במי שמגויס לצה''ל ברצונו או בעוונותו.
על הצניעות 386140
הא לך.הציניקן הוא מי''שמסכים'' להתגייס ועוד מעמיד דרישות למערכת ולחיילים וחיילות אחרות
על הצניעות 386186
הבדל הוא רק בגודל הקהל המאמין בשטויות.
ולא, אין שום דבר במסורת ישראל האוסר על עבודה יחד עם נשים, או המצריך שמירת כשרות המושגחת על ידי רב אחד מסויים. גם אם אקבל את הרעיון שיש להתחשב האדם (בגבולות הסבירות) בשל אמונותיו הדתיות, הרי שכאן נחצו ממזמן גבולות הסבירות. ולבוא לקראתם של פנאטים בני כת המעיזה לשייך עצמה ליהדות - הרי זה בודאי ובודאי בקשה שאין המערכת צריכה להתיחס אליה (פרט אולי לשיחה עם הקב''ן לבירור שיגעון הגדלות הנ''ל).
המפקדים נדהמו: החייל הציג פטור מהרב 386212
המפקדים נדהמו: החייל הציג פטור מהרב 386234
וממתי רב אזרחי הוא בעל סמכות לתת פטורים צבאיים? אני יכולה להביא פטור מאמא?
המפקדים נדהמו: החייל הציג פטור מהרב 386238
לאט, נדמה לי שהאלמוני/ת הביא/ה את הקישור דווקא ע"מ לתמוך ברוח דברייך בעניין ה"דפקטיביות", ולא כדי להביע התנגדות (ונדמה לי גם שאיזו רוח לחימה כלשהי זינקה עלייך לאחרונה? :-] ).
המפקדים נדהמו: החייל הציג פטור מהרב 386240
חם, חם בתל אביב, והתינוק מצמיח 3 טוחנות בו זמנית, ובאופן כללי נראה שמדיניות ההתעלמות שלי מהטרול לא מניבה שום תוצאות..
שיר לאהרון ברק 386635
בשר חלק?
שיר לאהרון ברק 386655
יש חיה כזאת.
שיר לאהרון ברק 386686
החלקלקות מעניקה לה יתרון שרידתי או שמדובר בהכבדה תוך מינית?
דם! רוצים לראות דם! 386774
מדובר בנושא עדין וכאוב. מי שמלים כמו "סירכא" מטרידות את נפשו הרכה, מתבקש לדלג להודעה הבאה. הצמחונים, טוב יעשו אם יקפצו אף הם למקום אחר.

ובכן כך: נניח שיש לך פרה, ונניח ששחטת אותה כדת וכדין, הקפדת על סכין חד, מלמלת את מה שיש למלמל, הקפדת לשסע הן את הקנה והן את הבריח - סליחה, הושט - ונמנעת מלבתר את המפרקת תוך כדי כך, לא שהית, לא דרסת, לא חלדת, לא הגרמת ולא עיקרת. לבסוף אף כיסית את הדם בעפר הארץ וברכת "על כיסוי דם בעפר". הכל עשית בקפידה ויראת שמיים כאילו אתה אברהם אבינו והפרה היא בנך יחידך אשר אהבת.

אתה חושב שבזאת תמו צרותיך? הצחקת את השי"ת. כדי שהבשר יהיה כשר הפרה עוברת פוסט-מורטום קפדני לוודא שאין היא נושאת בחובה פגמים מפגמים שונים שפוסלים אותה למאכל יהודי (וכאן, באמת ייתכן שמסתתר יתרון שרידותי. לא לפרה, שעבורה זה טיפה מאוחר מדי, אבל למי שעומד לאכול אותה), ואחד מאותם פגמים היא הסירכא שהזהרתי מפניה בתחילת ההודעה, ואני בטוח שאין צורך להסביר לקורא הבקי סירכא מהי, והקורא הבוק ממילא לא יבין. בלי להרבות מלל, יש סירכא שהיא באמת סירכא, ויש סירכא שאינה אלא סיב רירי שמשוך על פני הריאה ורק נראה כסירכא. קל להבדיל בין הדבר האמיתי לבין המתחזה העלוב בהעברת אצבע, אבל חושבני שפירוט טכניקת הפריטה אינו נחוץ כאן, ודי אם אציין כי ריר, מעצם מהותו הרירית, נמחה כלא היה בהעברת אצבע, בעוד סירכא סירכתית באמת נאחזת בבשר בדרך עיקש ואינה נכנעת בקלות . מה שחשוב הוא שיש המתירים את בשר הפרה הרירית, ויש האוסרים זאת. האשכנזים, אגב, נמנים ברובם עם הראשונים, אולי מפני שבארצות אשכנז רבות היו הפרות שסבלו מצינון קל בטרם מותן, בעוד בארצות המזרח החמות הנגע היה נדיר דיו כדי שאפשר יהיה לפסול את הפרות האלה בלי לגרום פשיטת רגל לעובדי הרפת - והנה אתה מוצא הגיון שרידותי נוסף מתחבא בחוקים ובהלכות, שכן כידוע תורתנו הקדושה תורת חיים היא, שנאמר "אם תאבו ושמעתם..." וגו'

הארכתי במקום שחשבתי לקצר. ככה זה איתי בכל פעם שאני עוסק בענייני קודש (ככה זה איתי גם כשאני עוסק בענייני חול, אבל זה לא שייך הנה). בשר שלא נתגלתה אצלו אפילו סירכא מדומה הוא בשר חלק, והוא יזכה לתו כשרות שיציין את זה. לדוגמא, הכשר "בית יוסף" מתהדר בכך שהוא מקפיד על קוצו של יוד בעניין הסירכאות, וטוב יעשה יהודי אם יקפיד לצרוך רק בשר עם ההכשר הזה כדי להסיר ספק וכדי להרבות ממון להכשר "בית יוסף" ולהשיב עטרה ליושנה, ונאמר אמן.

אלה היו כמה דקות מרתקות על סירכאות ופירכאות. בשבוע הבא: דיני נידה (אם דם, אז דם)
דם! רוצים לראות דם! 386807
- בוא'נה זאתי טריפה, תראה איזה חוט רירי משוך לה על הראה!
- מיששת אותה?
דם! רוצים לראות דם! 417598
You do not have to cover the blood of a cow.
דם! רוצים לראות דם! 417632
My sources claim otherwise. Let's have a fight!
דם! רוצים לראות דם! 417992
Show me yours and I'll show you mine.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים