בתשובה לאביחי, 17/04/00 23:33
לעניין סמים אלכוהול ועירבוב של ש 3899
והרי לך הוכחה לשיטתי מדבריך. אני אינני מומחה לנירוונה ואף לא לקוביין אבל שים לב למה שאמרת : נניח שקוביין אכן היה בתוך תוכו שונא נשים והמופוב- הרי אחד קטן כזה מסתתר בתוך נאורים רבים. אולם קוביין ידע שהרגש המעוות ההוא הוא רע. ולכן הוא החליט וממש חשב שהוא לא כזה . אבל כשאדם נמצא תחת השפעת סם (ולצורך העניין אלכוהל הוא סם) האני הפנימי שלו, אותו צד רע ומודחק מתפרץ החוצה. סטיבנסון כתב על זה ספר שלם (אם כי קצרצר) במקרה שלא הבנת אני מדבר על "המקרה המוזר של דוקטור ג'קיל ומר הייד" ושים לב לשמו של הרשע בסיפור.

דוגמא נוספת בגמרא מובא סיפור על אחד מחשובי האמוראים שבזמן שיכרותו שחט אך לא הרג את אחד מחבריו הטובים. האם זה אומר שהוא רצה להרגו? התשובה היא כן והדבר מאושש כיוון שעל אותו אדם ממש מסופר במקום אחר שאופיו היה אלים אך הוא למד לשלוט בו.בזמן שיכרות קשה לשלוט ברגשות המודחקים- ומודחקים בצדק.
לעניין סמים אלכוהול ועירבוב של ש 3900
שם לה פוגל אחי, בגלל שאתה מודה שאינך מומחה אני שוב אסביר לך שקורט קוביין ברוב שיריו היה נגד אפליה מכל סוג ולכן כיצד יכול להיות שבשיר המסוים ההוא מתוך עשרות שהוא כתב תחת השפעת סמים שבהם הוא מחה כנגד האפליה דווקא בשיר אחד הוא "פישל"???
שוב זה מוכיח את טענתי שתחת השפעת הסמים קורט למעשה צירף יחדיו משפטים לשירים שחלקם חסרי משמעות ולחלקם הוא לא הבין את המשמעות שהוא יצר עקב השפעות הסמים.
הרבה יותר סביר להניח שבשיר אחד הוא לא היה מודע למה שהוא רשם בקשר לאפליה מאשר שבהרבה שירים אחרים הוא כתב תחת השפעת סמים מילים כנגד האפליה ולכן סביר להניח שהוא כנראה לא היה הומופוב ושונא נשים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים