בתשובה למר מור, 17/10/01 14:34
התרשמות אחרת 39068
אני התרשמתי שאם העם היהודי היה במצב זהה לזה של הפלשתיני, גנדי היה מגדולי הטרוריסטים. גם ההתבטאות של אהוד ברק בראיון המפורסם לגדעון לוי ב-‏97' מרמז את אותו דבר(אמנם הוא דיבר על היותו פלשתיני אבל אפשר להשליך את זה גם למצב היפוטתי מהסוג שתואר).
אז בלי קשר לויכוח ימין-שמאל המקובל, צריך קצת לצאת מהנאיביות הרגילה.
התרשמות אחרת 39072
מצטער מאד, אבל אתה טועה !
היהדות, לעומת האיסלם, אינה דת צלבנית, לכן אין בעיה מצידנו שלנו יהיה את השטח שלנו ולהם יהיה את השטח שלהם.
אך לצערי, ברגע שתהיה לפלשתינאים מדינה, הם מחויבים (על פי דתם) לתקוף אותנו, ולהרוג את ה"כופרים היהודים"...

זהו בעצם ההבדל העיקרי פה, יכולת לחיות זה לצד זה, ואי-יכולת כזו... ואני לא מדבר על אידאולוגיה או הלך-רוח... כי הרי כולנו יודעים שיש יהודים ימנים קיצוניים שלא ישקטו עד שהעם הפלשתינאי יעקור ממקומו, או ימות, (ואל תשכח את העובדה שדיעות אלו אצלנו הן למיעוט קטן, אך אצלהם נחלת הכלל) אך ההבדל העיקרי הוא דתי !
התרשמות אחרת 39119
אני דיברתי על הציונות ולא על היהדות הדתית.
ולכן גם ההערה שלך על ''הכופרים היהודים'' לא רלוונטית כי לא דיברתי על ההיבט הדתי(החמאס מול המתנחלים הדתיים) אלא על החילוניים הלאומנים(הזרם המרכזי בציונות מול אשף והחזית העממית).
התרשמות אחרת 39125
אוקי, גם מהבחינה הזו, הם רוצחים ללא הבחנה, אנו מחסלים ראשי ארגוני טרור... ומכאן התגובה הראשונית שלי.

באם המצב היה הפוך, קשה לי להאמין שהמדינה הפלשתינאית הערבית שהיתה קמה במקום ישראל היתה מדינה דמוקרטית, אתה חייב להסכים איתי שהיא היתה מדינה דמוקרטית, כמו כל שאר המדינות הערביות... ובשל כך, לא היו לה הרבה מניעים להתייחס אלינו ברחמנות, ואנו היינו מושמדים בשיטתיות ללא רחמים...
והעולם המערבי היה צועק, מאיים וצועק אבל, תכל'ס, לא היה נוקף אצבע לעצור את זה, מחשש מהאגרסיביות האיסלמית, ומתגובות המדינות הערביות השכנות.

נ.ב.
גם היהודים הלא-דתיים נחשבים ככופרים בעיני האיסלמים.
גם החזית העממית ואשף הם מונעי דת.
תיקון: 39127
תיקון:
אתה חייב להסכים איתי שהיא היתה מדינה >דיקטטורית<, לא דמוקרטית.
התרשמות אחרת 39158
חבר,
*שני* הצדדים פוגעים, בראש ובראשונה, באזרחים. גם בנשים ובילדים. אפילו בתינוקות.
ומלבד זאת: "החזית העממית" - מונעת-דת? מה פתאום?

אז בחייך - צא כבר מהקטע, של "כל הערבים", "אותו ים" וכד' - נדמה לי, ששמך אינו יצחק שמיר??

אוה, ואגב: קרא כמו שצריך - את מה שכתבתי ולא את מה, שנדמה לך שכתבתי. כתבתי במפורש, שהגיע הזמן כבר להפסיק את ההרג וזהו זה! שום הצדקות אידאולוגיות - הג'ייניזם מחייב כבוד מלא ומוחלט לקדושת החיים, כל חי - משום-כך אני *לחלוטין* גם נגד עונש מוות. *אין* שום "הצדקה אידאולוגית לרצח" - לא של ימני ולא של שמאלני ולא של ערבי ולא של יהודי ולא של אדם בכלל ולא של חיות אחרות. הרג - ולא משנה כאן, אם מישהו, אתה או מישהו אחר, חושב או עשוי לחשוב, שהוא מוצדק - *תמיד* יביא לעוד הרג ולעוד הרג, וכך עד אין סוף - או עד שנחליט לשבור, סופית, את מעגל האלימות, וללמוד את דרכי השלום והאחווה. כי כולנו אחד. בבסיס ומעל לכל, כל מה שקיים - הוא אחד.
סתם תהייה 39160
אתה (או את) כולך הכנסייה או שבימים כתיקונם יש לך זהות של יחיד?
סתם תהייה 39163
הכנסייה בתהליכי הקמה... פתוחה לכל מי, שמוכן לקבל את האחר ולראות אנשים לא רק לפי נקודת-המבט הצרה, של מאיזו דת הוא או מאיזה לאום, מתקבלים בברכה כל האנשים, המעוניינים לדון בנושאים פילוסופיים, דתיים, פוליטיים, ספרותיים ועוד... גם אם הם רואים עצמם, באופן רשמי, גם או רק כ''יהודים'' או ''מוסלמים'', או מה שלא יהיה. כל העניין עדיין בשלבים ראשוניים מאד. אם אתה רוצה, אצור אתך קשר כשנתחיל להיפגש כקבוצה - להערכתי תוך, בערך, חודשיים.
מדובר בגברת לוי, למי שלא עוקב 39165
לוין, סליחה 39167
הבנתי עם מי אנחנו מדברים, דורית 39166
לא לוין ולא דורית 39290
פשלה שלי... אתמול האישיות הנ"ל היתה אצלי (כן, אנחנו מכירים היטב; מה אפשר לעשות), התעלקה לי על המחשב וקשקשה את שטויותיה הרגילות. בטעות לא שמתי לב לכך, שבאחת הפעמים נותר הדואל שלה במשבצת ה"דואר אלקטרוני" בכתיבת התגובות. מצטער! תהיו בטוחים, שהנ"ל *אינה* ג'יינית - עם נהיגה מופרעת כמו שלה, קשה לומר שהחיים זה דבר מקודש בעיניה.
לא לוין ולא דורית 39292
אם כך, אני חוזר על תהייתי האם חברי הכנסייה הם יישות אחת או שלכותב/ת התגובה יש אישיות נפרדת בעלת מזהה אופייני (שם, כינוי) בגוף יחיד?
יש :-) 39297
לא כתבתי אותו מהסיבה, שיש לא מעט אנשים פה בעלי דיעה מוטעית לחלוטין לגבי. ולא רציתיף שבמקום להתייחס לנושא לגופו, יתחילו במתקפות אישיות וישכחו במה מדובר בכלל. הספיק לי בעבר, שאנשים התעלמו לחלוטין ממה שכתבתי, הוציאו דברים מהקשרם בגסות בוטה ופוגעת, וציירו אותי כמעין מפלצת - בעוד שכל זעקותי (נכון, גם הלא-מוצדקות, שאני בפירוש חוזר בי מהן!) היו נגד רצח - או, כל פגיעה בכלל - בבני-אדם חפים, יהודים וערבים כאחד. ואני *מקווה*, לפחות, שהתקופה ההיא הסתיימה, ושעכשיו נוכל לדון בצורה בוגרת יותר בנושאים שעל הפרק.

שלך, דני.
יש :-) 39328
זה בגלל שאתה כבר הודעת שאנחנו מטומטמים, והבטחת שלא לכתוב כאן יותר.
מדובר בדניאל קלטי, למי שלא הבין.

למה אתה חושב שהדעות לגביך מוטעות?
אבל נתייחס להודעתך הנוכחית: אתה זעקת נגד רצח, ואתה חוזר בך מהזעקות האלה, שחלקן היו לא מוצדקות?

אני לא בטוח שמשהו השתנה.
התרשמות אחרת 39203
אוקי, מספר דברים...
מונעת מלשון מנוע (אני חושב)... כלומר החזית העממית מונעת ע"י כח הדת.

צה"ל הוא צבא של מדינה דמוקרטית (!!!) ולכן הוא מחויב להימנע בכל תוקף מפגיעות בנשים וילדים (ההימנעות הלכה למעשה זהו סיפור אחר לגמרי), אצל הצד השני לעומת זאת, מעודדים זאת ושוטפים ת'מח של ילדים קטנים (ראיתי בחדשות ילד קטן מדבר ופשוט הזדעזעתי !) בקשר לכך שמותר להרוג ילדים ותינוקות יהודיים כי אחרת הם יגדלו לחיילים ויהרגו ערבים קדושים, וזהו הבדל עצום בין השניים !

הבהרה חשובה מאד, אין לי שום דבר נגד ערבים, הם עם מקופח, ללא מדינה, ויש לי רגשי הזדהות עמוקים איתם, אך כן יש לי בעיה עם המנהיגים הערביים שאכפת להם מהעם שלהם פחות משלי אכפת, ובזמן שהעם שלהם גווע ברעב הם חיים בארמונות, כמו כן הם גורמים לכל שטיפות המח של הילדים הערבים, והם אלו ששולחים ערבים שטופי-מח להתאבד בשבילהם... לכן מבחינתי, דמם מותר !

אני קראתי טוב מאד מה כתבת, ומה שכתבתי כתגובה לא היה, חלילה, מופנה נגדך... אתה נשמע לי אדם שוחר שלום (דורית לוין ? האומנם ?) אך מה שגרם לי לכתוב את דעותי על ארגוני הטרור ומדיניות החיסולים של ישראל היה הכביכול הצדקה (למרות שעכשיו אני מבין שאתה לא מצדיק, רק מתרץ)שלך לרצח חבר הכנסת זאבי, בטענה שזה בעקבות החיסולים של ישראל, וזה מה שהרגיז אותי כל כך, שאתה משווה בין השניים ! ואין מקום להשוואה שני הדברים הללו, הם פשוט שונים כל כך במהותם.
נוקדנות 39205
ערבים אינם עם מקופח ללא מדינה. יש כאלו שאומרים שהפלשתינים הם כאלו.
נוקדנות 39215
וואלה... טעות שלי.
נוקדנות 39273
והם טועים, כמובן. יש לפלסטינים את ירדן.
נוקדנות 39288
שגיאה חמורה בדקדוק עברי (אין "יש/אין ל... את" בעברית) בסעיף ששמו "נוקדנות". מילא. ;-)
אתה *באמת* רוצה, שהפלשתינים יקחו את ממלכת ירדן מההאשמים? זה כבר ממש יצר הרס-עצמי מצד ישראל!
האינטרס מס' 1 של ישראל הוא, שהשושלת ההאשמית תימשך כמה שיותר דורות. זה לא יקרה אם הפלשתינאים יעברו אליה וישתלטו עליה. (בלי להתייחס כבר לקטע המוסרי, כן??)
נוקדנות 39322
אשר לנוקדנות - אני יודע, לא רלוונטי - לא תמיד החוקים הפורמליים של העברית מעניינים אותי במיוחד.

איך זה בדיוק יצר הרס עצמי של ישראל? אדרבא, זהו הפתרון לבעיית הפליטים - ייושבו אלה בארץ שנועדה להם מלכתחילה, בתקופת המנדט הבריטי.

אני מחכה להסבר מדוע יש לנו אינטרס בשושלת ההאשמית.
נוקדנות 39390
כליל, בתקופת המנדט הבריטי התוכנית לא היתה, שכל או מרבית הערבים, תושבי הארץ שבין הים לנהר, ישלחו אל צידו המזרחי. הסיבה לחציית השטח כגבול לאורך נהר הירדן היתה כפיצוי לשושלת ההאשמית מצד בריטניה, על ביטולה המצער של ההבטחה להעניק לערבים מדינה מאוחדת, שבירתה בדמשק.
מלבד זאת, טרנספר הוא פשע מלחמה - אחד הפשעים, למעשה, בהם עוסקים השופטים את הפושעים מיוגוסלביה-לשעבר (לצד מרכיבים נוספים של "טיהור אתני" לסוגיו).
והאינטרס שיש לנו בשושלת ההאשמית? זה ברור, לא? מה עדיף לנו - שתהיה שם מונרכיה מתונה החיה בשלום אתנו, או רפובליקה איסלמית מיליטנטית, המונהגת בידי החמא"ס?

הגיון, קצת.
נוקדנות 39392
האם חילופי אוכלוסין בהסכמה גם הם פשע מלחמה? רחבעם זאבי למשל תמיד סייג (אבל רודפי הסנסציות השמיטו) את הצעתו ב"הסכמה".

אגב, אם כבר תגובה שכותרתה נוקדנות, מהם ראשי-התיבות של חמא"ס בדיוק :)
נוקדנות 39398
א': כן. ומלבד זאת - מה פירוש "בהסכמה"? תוכניתו של זאבי היתה, שאנו נכבוש את ירדן (או נשעבדה לרצוננו בדרך אחרת), נעלה שם איזשהו ג'ומאייל נאמן בתור ממשלת בובות, ונחתים אותו על נכונות לקבל אליו מיליוני פלשתינים - שיגררו בכח למשאיות ויושלכו אז בברוטליות אל מעבר לגבול.

ב': אין לי מושג. שאל את השייך יאסין. ;-)
נוקדנות 39399
יש לך מקורות שיאשרו את הקביעות הרבות ב-א'?
נוקדנות 39472
מהיכן הרעיון המגוחך של כיבוש ירדן?
(הרעיון מגוחך בכל מקרה, גם אם הוא של זאבי ז"ל או שלך, אבל אשמח לראות פירוט)
קטנוניות 39134
הפלשתינאים אינם רק מוסלמים, חלקם נוצרים. איפושהו בגלי המתאבדים זה קצת נשכח. תזכורת - בית ג'אלה היא שכונה נוצרית.
קטנוניות 39148
האם היה מקרה של מתאבד, שהוא פלשתינאי נוצרי בשנה האחרונה?
קטנוניות 39151
כמובן שלא.
נוקדנות 39155
או ''כמובן, לא'' או ''מובן שלא''.
נוקדנות 39331
אמנם השין יתרה, אך שינין יתרות נפוצות בעברית, בעיקר בלשון חכמים. גם הבלשן החביב עלי, אבינרי, דן בענין זה ומסקנתו שאין שיבוש גמור ב''כמובן ש'' וב''כנראה ש'', אם כי הוא ממליץ להמנע מכך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים