בתשובה לקהלת, 14/06/06 19:22
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390933
אני מסתייג מהשימוש בהודעה שלי לתקיפת מתנגדי ההפרטה של התחבורה הציבורית. בעוד שבאשורים מסויימים ההפרטה שיפרה את השירות והוזילה את המחירים, במקומות אחרים השירות הדרדר בצורה ניכרת.
אני לא הייתי באזור לפני ההפרטה, אבל עובדתית התחבורה הציבורית בשוהם וסביבתה היא שערורייתית ולפי מה ששמעתי, גם פתח תקוה סובלת מאוד מאז המעבר מ''דן'' ל''קווים''.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390937
לא דן ולא אגד לא היו חברות ממשלתיות בעת תחילת שבירת המונופול, לכן המינוח הפרטה הוא לא רלוונטי.

בלי להיכנס לויכוח על השוק החופשי, אני חושב שמוסכם שכישלון נקודתי (וגם לא נקודתי) של פירוק המונופול, כאשר כל הגופים הפועלים נשארים תחת פיקוח צמוד של הממשלה, אינו מעיד על יכולתו של השוק החופשי לספק תחבורה ציבורית יעילה בהעדר פיקוח או תחת פיקוח חכם.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390948
לי נראה שמוסכם גם שהשוק החופשי יכול אולי לספק תחבורה ציבורית יעילה בהיעדר פיקוח, אבל איננו יכול להבטיח שתגיע תחבורה כזו גם לאיזורים פחות אטרטיסיים.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390951
אין בעיה שהפיקוח יחייב תחזוקה ברמה קבועה של קווים לא רווחיים, כפי שקרה עם אגד.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390956
אתה אמרת, ''בהיעדר פיקוח''.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390978
והוספתי ''או'' בדיוק למקרים כאלו.
"המונוליטיות של כל הדעות"? 390954
אתה צודק ואין ויכוח באף אחת מהנקודות הנ''ל.
אני באופן אישי לא מתנגד לתחרות בתחום התחבורה הציבורית והכשלון (הנקודתי או לא) הוא בראש ובראשונה של משרד התחבורה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים