בתשובה להאייל האלמוני, 19/06/06 8:50
רגע של גאווה 391405
אני לא יודע לתת לך סטטיטיקות אבל אין ספק שבמלחמת יום כיפור היו הרבה יותר מטוסים ישראלים שהופלו. במלחמת שלום הגליל קרבות אוויר היו נדירים יחסית ולו רק בגלל העליונות המוחצת של חיל האויר. ביום כיפור בעבות כשל מודיעיני נפגעו מטוסים רבים מטילי נ''מ רוסים-במלחמת שלום הגליל כבר הופקו הלקחים (שכבר הופקו במהלך מלחמת יום כיפור).
רגע של גאווה 391409
במלחמת יו"כ זה לא היה בגלל כשל מודיעיני אלא בגלל החלטה מודעת: מפקד חיל האוויר בני פלד ביקש פרק זמן (36 שעות אם אני לא טועה) בתחילת המלחמה כדי להשמיד את מערך הנ"מ המצרי והסורי. הוא נענה בשלילה ונדרש להקדיש את כל מאמצי חיל האוויר לסיוע לכוחות הקרקע. על כן, פעל חיל האוויר בתוך מטריות הנ"מ ומטוסים רבים נפגעו. החלטה אחרת היתה כנראה גורמת לאבדות גדולות יותר בקרב כוחות הקרקע ואבדות קטנות יותר בחיל האוויר.
רגע של גאווה 391444
זה היה בערך מה שניסיתי להגיד.

ה''עליונות המוחצת'' נבעה (גם או בעיקר) מפיתוחים טכנולוגיים ישראלים - ל''א, טילי אויר-אויר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים