תרומת איברים 392531
לפי ההלכה, אם ניצל להציל אדם כלשהו ממוות, הרי שהמטרה מקדשת את האמצעים, לא? לכן, אם אדם כלשהו נפטר ואפשר לתרום את איבריו ובכך להציל מישהו אחר, הרי זו עבודת קודש, לא? ייתכן שאני טועה, אבל ככה אני חושבת. מצער שבישראל שיעור תרומת האיברים הוא מהנמוכים במדינות המערביות, בעיקר בגלל הדת שאוסרת על כך.
תרומת איברים 392534
הבעיה מתעוררת כשלא ברור האם האדם שממנו לוקחים את האיברים חי או מת (מה שתלוי בהגדרה שלנו ל"מוות"). המטרה מקדשת אולי את האמצעי של השחתת גופת מת, אבל האם היא מקדשת הרג של אדם אחר?
תרומת איברים 392605
בדת יש הרבה חוקים שסותרים זה את זה, ובמידת החשיבות של כל אחד מהם יש מקום רב לפרשנות.
מצד אחד הצלת חיים זה חשוב מאוד מאוד ומצד אחר קדושת המת חשובה. מה חשוב יותר?
אז התשובה היא שחלק ניכר מהדתיים לא מנסה למצוא בעצמו מה התשובה, אף על פי שאולי למדו רבות אודות הדת וחוקיה. פשוט הולכים להתייעץ עם הרב, שהוא המבין גדול בדברים האלה.
הרב יכול להגיד כל אחת משתי התשובות, ולא משנה מה הוא יגיד, זה ייראה כמו הדבר הכי הגיוני ושברור שזה כך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים