בתשובה ליוסי צרי, 02/07/06 21:23
הנחת היסוד שגויה 394338
אם לדעתך רצח יכול לנבוע גם מאהבה, אז בוודאי אתה מתנגד לאותה תופעה מסוכנת שנקראת ''אהבה'' ומביאה אנשים לידי רצח...
הנחת היסוד שגויה 394346
"Yet each man kills the thing he loves"...
הנחת היסוד שגויה 394495
אתה מערבב בין דעה לבין עובדה, אתה יכול להתנגד למזג האוויר?

אהבה מניעה בני אדם לקשר זוגי והבאת חיים חדשים לעולם, זה חלק מהמציאות הביאולוגית החברתית.

לא אמרתי שאני מתנגד לאהבה, חס וחלילה, להפך.

קורה שאהבה מניעה אנשים לפגוע בעצמם ובאחרים זו עובדה מהחיים.
הנחת היסוד שגויה 394568
יפה מאוד.

עכשיו שים לב. איך שאתה תופס את האהבה אני תופס גם את הדת. ברשותך אשתמש במילים שלך:
"הדת מביאה בני אדם לקשר עם האל ודברים נשגבים ותיקון העולם, זה חלק מהמציאות הדתית.
איני מתנגד לדת, חס וחלילה, להיפך.
קורה שדת מניעה אנשים לפגוע בעצמם ובאחרים. זו עובדה מהחיים."

מקווה שזה מבהיר את ההבדל בין נקודות המוצא שלנו.
הנחת היסוד שגויה 394687
קודם כול אני עומד על זכותך לתפוס כל דבר לפי הבנתך.

אתה טוען שאמונה דתית באלוהים זה משהו ביאולוגי כמו אהבה?
כלומר היחסים שלך עם אלוהים אלה יחסי אישות?
הנחת היסוד שגויה 394694
אז אם אנחנו כבר מבינים את המשל והנמשל עד כה, בהחלט אפשר לבחון אם להמשיך אותו לכל מיני כיוונים.

לגבי ההיבטים הביולוגיים של אהבה, אני לא מצליח לראות הקבלה (לפחות לא בדת היהודית).

לגבי דימוי מערכת היחסים בין האדם לאלוהים ליחסים בין איש ואישה - זה אכן נושא מאוד מפותח. אם זה מעניין אותך, הייתי מציע לך להתחיל משיר השירים ושלל הפרשנויות עליו.
הנחת היסוד שגויה 394700
מחמאותי והתפעלותי על קור הרוח שאתה מפגין פה.

(פורצה איטליה!).
הנחת היסוד שגויה 394995
אני מכיר את המשל וגם את הנמשל, כולל זה הרואה בשיר השירים שיר אהבה בין עם ישראל לבין אלוהיו.

אני בדעה שלא כל דבר יכול להיות דומה לדבר אחר, לכן לא ניתן להקיש למשל משיר השירים בו מדובר על אהבה בין צעיר וצעירה, שאלה שני בני אדם גשמיים, לבין יחסים בין מאמין שהוא בשר ודם למושא אמונתו שאף אחד לא יודע מהו.
שכן מושא האמונה היא ישות שלטענת המאמינים, נמצאת מחוץ להשגתו של האדם, גם המאמין.
הנחת היסוד שגויה 395097
המשל מתאר רעיון שרחוק מהשגתך על ידי דימויים המושאלים מעולמך. מתאר ולא מנמק, ולכן לא כפוף לחוקי ההיקש הלוגי (כביכול מהמשל לנמשל). אנא קח זאת לתשומת ליבך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים