בתשובה להאייל האלמוני, 03/09/06 17:02
לא בעיה 406836
ב. כפי שאמרתי, יש מצב שהוא לא הבין אותי.
ולהיוולד מבתולה זה גם לא חלק מדרישות התפקיד. עם כל הכבוד לפרשנות הנוצרית לישעיהו, ישעיהו עצמו מדבר על חורבן.

יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם--אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל.
טו חֶמְאָה וּדְבַשׁ, יֹאכֵל--לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע, וּבָחוֹר בַּטּוֹב.
טז כִּי בְּטֶרֶם יֵדַע הַנַּעַר, מָאֹס בָּרָע--וּבָחֹר בַּטּוֹב: תֵּעָזֵב הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה קָץ, מִפְּנֵי שְׁנֵי מְלָכֶיהָ. יז יָבִיא יְהוָה עָלֶיךָ, וְעַל-עַמְּךָ וְעַל-בֵּית אָבִיךָ, יָמִים אֲשֶׁר לֹא-בָאוּ, לְמִיּוֹם סוּר-אֶפְרַיִם מֵעַל יְהוּדָה: אֵת, מֶלֶךְ אַשּׁוּר.
יח וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִשְׁרֹק יְהוָה לַזְּבוּב, אֲשֶׁר בִּקְצֵה, יְאֹרֵי מִצְרָיִם; וְלַדְּבוֹרָה--אֲשֶׁר, בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר. יט וּבָאוּ וְנָחוּ כֻלָּם בְּנַחֲלֵי הַבַּתּוֹת, וּבִנְקִיקֵי הַסְּלָעִים; וּבְכֹל, הַנַּעֲצוּצִים, וּבְכֹל, הַנַּהֲלֹלִים. כ בַּיּוֹם הַהוּא יְגַלַּח אֲדֹנָי בְּתַעַר הַשְּׂכִירָה בְּעֶבְרֵי נָהָר, בְּמֶלֶךְ אַשּׁוּר, אֶת-הָרֹאשׁ, וְשַׂעַר הָרַגְלָיִם; וְגַם אֶת-הַזָּקָן, תִּסְפֶּה.
כא וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא; יְחַיֶּה-אִישׁ עֶגְלַת בָּקָר, וּשְׁתֵּי-צֹאן. כב וְהָיָה, מֵרֹב עֲשׂוֹת חָלָב--יֹאכַל חֶמְאָה: כִּי-חֶמְאָה וּדְבַשׁ יֹאכֵל, כָּל-הַנּוֹתָר בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.

אז הבחורה בהריון.
זה לא בהכרח מדבר על לידה ניסית, ובטח שלא המשיח.
אגב, ניקח בחשבון שבדרך כלל בתנ"ך לפני שנולד ילד מיוחד (כזה שיושיע את עמו, או סתם יהיה מוצלח וכאלה מין) יש קשיים בכניסה להריון, לפעמים מופיע שליח, ולאחר מכן האשה יולדת.
דוגמאות?
יצחק.
שמואל.
שמשון.
באף מקרה לא מדובר על נס, ולא ברור למה ניסים צריכים להיות חלק מהעניין.
שיעשה את העבודה שלו, זה יהיה כבר חצי נס.
לא בעיה 406857
ועוד נקודה קטנה - קוראים לו עמנואל.
לא בעיה 406871
בפעם האחרונה שבדקתי, לישו קראו ישוע ולא עמנואל, וההקשר היחיד בו השם הזה מופיע בברית החדשה הוא ציטוט הפסוק הנ''ל.
אם נסתמך על משמעות השמות, חלק ניכר מהגברים היהודים לפני ואחרי ישו יכלו להיות משיח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים