בתשובה לרון בן-יעקב, 06/09/06 0:10
נמלים 407339
אין לי מידע כמה בדיוק עובדים שם עכשיו אבל ברור שהאנשים העובדים שם גרים באיזה שהוא מקום ולא בחורבות ניו אורליאנס. גם אף אחד לא אמר שכולם באו מניו אורליאנס. חוץ מזה אם צריך או לא צריך לבנות את העיר במקומה הישן הבעיה הגדולה היא שיש שם היא הזוהמה שצריך לנקות אם יחליטו לבנות מחדש את העיר. גם המאמר בקישור שהבאת אומר בחלקו את אותו דבר שאמרתי קודם:

It appears to us that New Orleans and its environs have passed the point of recoverability. The area can recover, to be sure, but only with the commitment of massive resources from outside – and those resources would always be at risk to another Katrina.

זה בערך הבעיה לא שאי אפשר לעשות את זה אבל זה עולה הרבה וצריך לשאול אם צריך או כדאי לעשות את זה. אפילו לפי הקישור שהבאת הרי הבעיה שעולה מהכתבה היא האם צריך להקים את העיר מחדש כדי שיוכלו להפעיל את הנמל או בתי הזיקוק. אם תיקח בחשבון את כל הוצאות בנית העיר מחדש, אפילו במקום אחר, פתאום יתברר לך שכל עניין ההובלה הזולה על המיסיסיפי, כפי שהובא בכתבה, הופך להיות יקר מאד. לא ראיתי שהכותב בקישור נגע בעניין הזה. במקרה כזה עדיף אולי לשנע לנמל אחר. אפשרות אחרת היא פשוט להביא רק את העובדים ולשכן אותם בבתים מיוחדים ליד הנמל או בית הזיקוק, גם זה לא דבר חדש.

אפשרות אחרת היא למכן את פעולת הנמל. זאת הזדמנות מצוינת במיוחד ליצוא הסחורה החקלאית. ברוב המקרים עובדי הנמל והאיגוד המקצועי שלהם התנגדו לזה מחשש לאבוד מקומות עבודה. ואם לא התנגדו אולי לא היה כדאי למכן בהתחשב בשכר העובדים. אבל עכשיו לאחר ההרס ולאחר שרוב העובדים עזבו אפשר לעשות את זה. זה יהיה הרבה יותר זול מאשר לבנות עיר בסדר גודל של ניו אורליאנס.

אני מניח שתהינה עוד הרבה אפשריות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים