בתשובה ליואבי 1, 30/10/01 5:26
אתמהה 40881
בשביל קידושין בביאה צריך להתכוון לקדש.
ובכל מקרה, אסור לקדש בביאה. (תקנת חז''ל)
אתמהה 42045
בשלושה דברים אשה נקנית- בכסף, בשטר ובביאה.
את הכוונה אפשר לבדות אחר-כך.
אתמהה 43434
האם גם עצימת עיניים כמוה ככוונה לעניין זה? (-:
אתמהה 43439
שאלה קשה.
מצד אחד אם הכלה מכוערת, יש להסתפק שמא זהו מקח טעות ומאידך גיסא שמא החתן מכוון ולא רוצה שדעתו תוסח מכיעורה של הכלה.
מצד שני, אם הכלה יפה, יש להסתפק אם החתן עוצם עיניו כדי שלא יראה הדבר כאילו מקדשה בגלל שהיא יפה והלא שקר החן והבל היופי, ומצד שני אולי עוצם את עיניו מחמת התענוג, ולמעשה לא נתכוון לקדשה כלל.
אולי לכן צריכה ביאה להיות בחדר חשוך וללא אור הנר, למען לא נדע כלל אם עיניו של החתן היו פקוחות או סגורות, וספק ספיקא של קידושין לא נחשוש, ויכולים חז''ל לאפקיעו לקידושיהו בלי חשש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים