בתשובה ליוסי גורביץ, 13/09/99 0:56
על מנהלים, מורים וחיות אחרות 41
איני בטוח ביחסי כלפי ההצעה המועלית במאמרו של שלומי בן יצחק. עם זאת, רעיון הרוויזיה הטוטאלית במשרד החינוך של יוסי גורביץ', הריהו משעשע באי מעשיותו במקרה הטוב.
מהיכן תמצא אלפי מורים יעילים וחדורי רוח קרב? מהיכן יצוצו מנהלים "בלתי אדישים" (נתון שאינני בטוח בו כלל - מנהלי בתי ספר שהכרתי היו בדרך כלל כל דבר פרט ל-"אדישים")? מהיכן יגיע הכסף?
ואשר ליום לימודים המסתיים בארבע אחה"צ - האם לא זכאים הילדים שתהיה להם ילדות כלשהיא, מעבר לכתלי בית הספר? תלמידים לפני עשור עשו בגרות מלאה ללא יום לימודים ארוך - לא בזה העניין.
מקצוע ההוראה, כך נראה לי מנסיוני הדל (לימדתי שנה באורט), משלב עבודה קשה עם משכורת לא אטרקטיבית במיוחד. שינוי אכן נחוץ, אך הוא חייב לבוא בהדרגה: סינון קפדני יותר של מורים, תנאים מועדפים למתקבלים, סקרים בקרב תלמידים והורים לגבי איכות ההוראה, ומתן סמכויות למנהל ביה"ס (צודק הכותב שי בעניין פיטורי מורים כושלים, משכורת דיפרנציאלית וכו')
יתכן כי הפתרון הטוב ביותר יהיה העברת מערכת החינוך לידיים פרטיות. כך יווצר שוק חפשי, ואולי אף ירדו המחירים המבהילים אותם נאלצים הורים לשלם עבור "חינוך חינם".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים