בתשובה לאיציק ש., 19/09/06 16:47
תיקון קטן 410366
נחמד איך שדיון על המהומות הברבריות שנוקטים בהן המוסלמים כיום הופך חיש קל לדיון על הפשעים ההיסטוריים של הנוצרים.
תיקון קטן 410477
תיקון קטן 410521
אתה רומז שהדיון המעניין לא מתרחש כאן, ושאתם צריכים לגייס מחדש את גורביץ?
תיקון קטן 410523
תחשוב שזה לא קישור, אלא ראשי תבות של מה שרציתי להגיד.
תיקון קטן 410559
מעניין איך סובבת את התגובה שלי. הדיון התגלגל לכיוון שמסמן את האיסלאם כמקור הרוע האנושי . ההפניה לנוצרים ולאחרים היתה כדי להעמיד את הדברים בפרופורציה. המוסלמים לא היו יותר אכזריים מעמים אחרים. בימינו - ימי תרבות ופוליטיקת ההמונים- מאד אוהבים לסמן את המלאכים מול האשמדאי. זה פותר אותנו מהחובה לנסות ולנתח דברים מורכבים. כמה קל לומר: המוסלמים היו אנשי ג'יהאד מאז ימי מוחמד: דין מוחמד בסיף.
תיקון קטן 410560
אני לא מבין איך יכלתי לסובב את התגובה שלך. כל מה שעשיתי היה לציין כמה משעשע אותי הדיון אליו הלך הדיון.

באופן כללי התחושה שלי היא שמרוב נסיונות להכניס דברים לפרופורציה, שכחנו על מה אנחנו מדברים מלכתחילה. הלינק שדובי נתן למאמר של יוסי גורביץ מזכיר את זה, קצת. אולי, רק אולי, כשדנים על האלימות המוסלמית של עשרות השנים האחרונות (ובפרט של ימינו אלה), צריך להכיר בכך שפשעי הנצרות מהמאות הקודמות לא הכי רלוונטיים לדיון.
תיקון קטן 410577
אני חושב שהבעיה העיקרית עם האיסלם היא לא שהוא שונה באופן מהותי מהיהדות או הנצרות, אלא בעיקר בכך שחלק לא-מספיק-קטן של מאמיניו פועלים *כיום* בצורה שמזכירה את הנצרות במאה ה-‏14 או את היהדות בתקופת שחיטת נביאי הבעל (למשל).

אלו שמנסים להיות אובייקטיבים ונאורים (שתי שאיפות חיוביות מאוד, כמובן), לא טועים כשאומרים שהאיסלם הוא לא אשמדאי והשאר הם לא מלאכים. זה עדין לא שולל את האפשרות שהמוסלמים - בממוצע וימינו אנו - קרובים יותר לאשמדאי מהנוצרים או היהודים, שבאופן יחסי קרובים יותר למלאכים.
תיקון קטן 410583
תגובתי והניסיון להכניס דברים לפרופורציה, לא כוונו למה שאתה כותב. הם כוונו לדברי אחד האיילים האלמוניים שמשרטט קו אחיד מיהודי חייבר למגדלי התאומים. ברור לי מהו הנושא ושישנם היום זרמים באיסלאם שאינם סימפטיים בלשון המעטה.
תיקון קטן 410593
אכן קו ישר מוליך מחייבר ל911.
מי שלא רואה זאת הוא עיוור.
תיקון קטן 410600
אני הולך לחפש סיפריית ברייל או קלטות טובה.
תיקון קטן 410723
תוודא שיש להם קלטות של אימאמים.
האוייבים שלנו (גם ההמונים וגם המנהיגים) מקשרים טוב טוב בין חייבר לבין הטרור המודרני.
לא סתם המנהיגות שלהם בחרה לקרוא לטיל האסטרטגי שלהם "חייבר 1", ולא סתם ההמונים זועקים "חייבר חיבר יא יאהוד, ג'יש מוחמד סע יאעוד"
תיקון קטן 410815
אני מציע לך להתרחק מהסיסמאות ההיסטוריות. המונח "תנועת ההתנחלות" מקורה בספר יהושע. זוכר איזה ציווי היה צמוד לתנועת ההתנחלות אז? לפי זה האידאולוגיה שלנו היא השמדת עמי המקום?
תיקון קטן 410819
אתה מבלבל בין הדברים.
המונח "תנועת ההתנחלות" אינו בספר יהושע, אלא חוקרים מודרנים קבעו את השם "תקופת ההתנחלות" לתקופה המתוארת בספר יהושע ושופטים.
ואם כבר מדברים על זה, הנה ציטוט קטן מהתקופה הנ"ל, שמלמד היטב על ההבדל שבין האידיאולוגיות:
"וַיִּשְׁלַח יִשְׂרָאֵל מַלְאָכִים, אֶל-סִיחֹן מֶלֶךְ-הָאֱמֹרִי לֵאמֹר: אֶעְבְּרָה בְאַרְצֶךָ, לֹא נִטֶּה בְּשָׂדֶה וּבְכֶרֶם--לֹא נִשְׁתֶּה, מֵי בְאֵר בְּדֶרֶךְ הַמֶּלֶךְ נֵלֵךְ, עַד אֲשֶׁר-נַעֲבֹר גְּבֻלֶךָ.
וְלֹא-נָתַן סִיחֹן אֶת-יִשְׂרָאֵל, עֲבֹר בִּגְבֻלוֹ, וַיֶּאֱסֹף סִיחֹן אֶת-כָּל-עַמּוֹ וַיֵּצֵא לִקְרַאת יִשְׂרָאֵל הַמִּדְבָּרָה, וַיָּבֹא יָהְצָה; וַיִּלָּחֶם, בְּיִשְׂרָאֵל.
וַיַּכֵּהוּ יִשְׂרָאֵל, לְפִי-חָרֶב; וַיִּירַשׁ אֶת-אַרְצוֹ מֵאַרְנֹן, עַד-יַבֹּק"

ולא נדבר על ההבדל העקרוני שבין עם עבדים הבורח מאדוניו הקודמים, ומחפש נחלה לשבת בה, לבין עם ברברי תאב כיבושים, השואף לכבוש את העולם ולאלץ אותו להתאסלם.
תיקון קטן 410886
אני לא מבלבל בין שום דבר. בתפיסה של ימינו נקראת התקופה של יהושע תקופת ההתנחלות. מפעל ההתנחלות ביהודה ושומרון מחדש ימי ההתנחלות בימי יהושע. השימוש במילה -התנחלות- לא הומצא על ידי שמאלנים בוגדים אלא על ידי אלו שרצו להתיישב ביהודה ושומרון, ולא סתם בחרו אנשי גוש אמונים את המילה הזאת. פה ושם יכולת גם למצוא אנשים שדיברו על רצונם לרשת את הארץ. לא שמעתי מישהו שדיבר על ''להוריש''. כל ההתדיינות שלנו החלה בקשר לשימוש שלך בביטויים ותפיסות קדומות כהוכחה לאידאולוגיה ולפרקטיקה בהווה. אני כפרתי בתקפות של זה.
חיזוק קטן 411034
ומחשיב כל מקום שאי פעם כבש כרכושו, כך שהצדק מחייב שיבה לשם.
חיזוק קטן 411106
בזה האיסלאם דומה לפאשיזם האיטלקי, ששאף לחזור לכל מקום אותו כבשה האימפריה הרומאית.
תיקון קטן 411278
למה הכנסת "ברברי"?
תיקון קטן 411292
אתה צודק. הערבים פלשו לארצותיהם של הברברים ושיעבדו אותם.
תיקון קטן 411297
אני מבקש ממך שלא לנסות לנחש מה דיעותיי בנושא. יותר קל לשאול. ענה לשאלה עצמה בבקשה.
תרגום קטן? 411273
חייבר חייבר יא יהודים, צבא מוחמד...?
עוד יחזור 411275

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים