קונספציה 414362
הקונספציה שיהיו חתימות דיגיטליות שאי אפשר לפרוץ שוות ערך לקונספציה שניתן לנצח את החיזבאללה עם כח אווירי בלבד.
כל פעם יש פיתוחים טכנולוגים שנותנים לנו את התחושה שזה יקרה- אך עוד רחוק היום
קונספציה 414369
הסתקרנתי לראות מתי תועלה ההשוואה בין קהילת משתפי הקבצים וארגוני טרור, ומה ניתן ללמוד מזה - האם ארגוני טרור הם בלתי מנוצחים כפי שלא ניתן לעקור את תופעת השיתוף מן השורש? או ההיפך הוא הנכון, וניתן להוקיע את שתי התופעות בעזרת כוח בלבד?
קונספציה 414373
ההשוואה לא רלבנטית, ולכן אי אפשר להסיק ממנה הרבה. רק שתי דוגמאות להבדלים יסודיים - המשתפים אינם מאורגנים בשום צורה, ולכן דרכי ההתמודדות האפשריות איתם שונות בתכלית; הם פועלים לקידום האינטרס האישי שלהם ולא למען מטרה שמחוץ להם, ושוב - ההבדל הזה מכתיב שוני יסודי בדרכי הפעולה האפשריות. השוואה אפשרית (אולי) היא בין קבוצות מאורגנות של האקרים לבין ארגוני טרור.
קונספציה 414416
למה הם לא מאורגנים בשום צורה? איך היית קורה לחבורות המקובצות על פי טעם מוזיקלי באתר SoulSeek למשל? אלה בפירוש אנשים ש"זיהו את הדומים להם" ועוסקים בפעילות משותפת - מן הסתם לא רק בממד הווירטואלי.
קונספציה 414433
נראה לי שצריך להבדיל בין הדברים: אנשים שמזהים בעלי טעם מוסיקלי דומה ויוצרים קשרים איתם הם דבר אחד, ומשתפי קבצים הם דבר אחר, גם אם לפעמים מדובר באותם אנשים וגם אם ההכרות הראשונית ביניהם עשויה להיות דרך פעילות השיתוף. יש אתרים חוקיים לגמרי שיוצרים קהילות וירטואליות של בעלי טעם מוסיקלי דומה. יהיה טעם לראות בהם ארגון לצורך הענין רק אם נגלה שהעיסוק העיקרי של הקבוצה הוא לא, נניח, בהחלפת דעות על המופע והאלבום האחרון של הלהקה האהובה אלא בניסיון מתמיד לעקוף את המגבלות ולשתף יותר ויותר. קבוצות כאלה קיימות בלי ספק, אבל נראה לי שרובם הגדול של המשתפים אינם כאלה, אלא הם פשוט אנשים שנהנים להוריד את האלבומים, הסרטים והתוכנות שאין להם כסף או סתם לא בא להם לשלם עליהם.
קונספציה 414435
אני לא מדברת על קבוצות אנשים שמורידים את אותם קטעים מוזיקליים. אני מדברת על קבוצות (לא רק בסולסיק) שלקחו את העניין צעד אחד קדימה: מספר משתמשים שמוציאים בוטלגים בכוחות משותפים ומדפיסים אותם, או פועלים כלובי במטרה לעודד הוצאה מחודשת של אלבומי איכות נשכחים (ואכן יצאו כמה אלבומים כאלה בעברית בשנים האחרונות).

יש כאן בהחלט פעולה משותפת, מאורגנת, פעמים רבות גם ממוסדת וחוזרת על עצמה, היוצרת שינוי בעולם שמחוץ לרשת. ואלה דברים שמתאפשרים מכוח העובדה, שבידי אחד המשתמשים (או יותר) מצויים קטעים המוגדרים "בלתי חוקיים", ושהוא פועל להפצתם בדרכים שונות. ייתכן אף שכותב המאמר אף זכה להכיר את הפרסונות האמורות :-)
קונספציה 414447
כן, אבל תסכימי איתי שכאשר קבוצה פועלת להוצאה מחדש של אלבום נשכח זו אינה קבוצה של "משתפי קבצים" ככאלה, אלא של "חובבי מוסיקה" ככאלה. אפשר להשוות זאת לקבוצה של נערים שהתפלחו למופע של איזו להקה, ובעקבות החוויה הקימו מועדון מעריצים. יתכן בהחלט שחלק מפעילות המועדון הוא הפצה של הקלטות מההופעה וטיפים לגבי איפה יש חורים בגדר, אבל כל עוד לא זה העיקר זה מועדון מעריצים ולא מועדון מתפלחים.

מעבר לכך, אני חוזר ושואל: כמה מכלל המשתפים ברשת חברים פעילים בקבוצות כאלה? פרומיל אחד?
קונספציה 414475
אתה מתעלם מהעובדה שעל הקבצים עובר תוכן, ושאנשים לא משתפים אותם סתם כי אין להם משהו אחר לעשות.
לא משנה אם זה פרומיל - משנה שההתארגנות קיימת ומשפיעה על העולם שמחוץ לרשת.
קונספציה 414480
ההתארגנות קיימת ומשפיעה, אבל אם מישהו מנסה להשוות בין הלחימה בארגוני טרור לבין המאבק בשיתוף קבצים אז ההתארגנות הזו אינה דוגמה מוצלחת, גם כי היא מקיפה מספר שולי יחסית של משתפים וגם כי השיתוף אינו המטרה המרכזית שלה.
קונספציה 414484
לא ניסיתי להשוות. רק חלקתי על הטענה ''הם לא מאורגנים בשום צורה''.
קונספציה 414499
כמובן שכל קשר בין מה שתואר כאן לבין דמויות או ארועים מהמציאות הינו על אחריות הקורא.
עם זאת, אין טעם להכחיש, כותב המאמר אוהב את ברקת :-)
קונספציה 414379
מה שהוא אמר בתגובה 414373 , אבל בכל זאת- אינטרס התא הרדום של אל קעידה בצפון לונדון הוא להשליט משטר אחר של האיסלאם, והאינטרס של השכן שלהם שמוריד סרטים מהאימיול הוא לראות סרטים בחינם במחשב
גם האינטרס של בוני ומתחזקי אימיול לדוגמא הוא לא ליצור סדר עולמי חדש בתחום המדיה- הם צריכים את הוליווד, הם רק רוצים לבנות ולנצל פרצות כדי להשיג את המדיה בחינם, וקרדיט

כך שהשוואה קיימת אך בלתי רלוונטית- השיתוף הוא בשר מבשרה של תעשיית המדיה- וקיומו תלוי במדיה שהוא מנסה למצוץ את דמה (אובדן מסוים של הכנסות לא שווה ליצירת עוני), והטרור מנסה לנצח את הדמוקרטיה ולהחליף אותה

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים