בתשובה לברקת, 09/10/06 6:24
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414481
גישה יפה ומעניינת, אבל לי נראה שהקימור היפה שייך לדברים שאת כן יודעת לזהות (להבדיל מ''המכונית הזו היא פורד'').
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414483
אבל אם הקימור הזה שייך לפורד, מה זה משנה בעצם?
אני אכנס לאולם תצוגה של מכוניות ומייד אמשך לזו עם הקימור שמצא חן בעיני.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414488
אני מסכים איתך, בלי קשר לפורד (הנרי, ג'רלד או מי שלא יהיה) או לפירסום, סמוי או גלוי, שכשאני אכנס לאולם תצוגה של מכוניות, מייד אמשך לזו עם הקימור שמצא חן בעיני.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414546
לא פלא שבימיה של מרילין מונרו המשקה הפופולארי בישראל היה טמפו.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 415189
ייאמר לזכותך שאתה לא טוען שזו תהיה בהכרח בעלת הקימור הגדול ביותר.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414490
חוץ ממה שדורון אמר, אני לא רואה את ההבדל בין זה ובין מקרה הפורד. את אומרת שאת מצליחה לזהות את הקימור, ודורון (המקורי) מצליח לזהות את הפורד. את תימשכי למכונית עם הקימור ודורון יימשך לפורד. בשני המקרים אתם מסוגלים לזהות את מה שאתם נמשכים אליו הן בתוך הסדרה והן מחוצה לה.

אגב, שימי לב שכל מה שאני טוען בדיון הזה הוא ש*קיים* רכיב מודע. לא אמרתי כלום על כמה ההשפעה שלו חזקה או האם הוא מסייע ל"התגוננות".
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414511
לא, לא. אתה אמרת שאתה לא מסוגל לזהות דגמי מכוניות ולכן הפרסומת הסמויה לא נוגעת לך. אני אומרת שגם בלי לזהות דגמי מכוניות, יש דברים נוספים שאתה, אני או כל אחד יזהה (כל אחד והדברים הספציפיים שישים אליהם לב), ולכן פרסומת סמויה כן נוגעת אליך.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414523
אמרתי שאני לא יודע לזהות דגמי מכוניות ולכן הפרסומת הסמויה *שב-CTU כולם נוהגים בפורד* לא נוגעת אלי. לא אמרתי שזה הופך אותי לחסין מכך שאני רואה שכולם שותים שם קוקה קולה.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414531
... ואני אמרתי, שגם אם לא תזהה שזו פורד, ייתכן שתזהה מאפיין או רכיב ספציפי שקשור לפורד, ואותם תחפש באופן לא מודע כשאתה יוצא לקנות מכונית (עד שתגיע לפורד ותמצא אותם).
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414541
...ואני אמרתי שלמאפיין/רכיב הזה אני כן אהיה מודע. נראה לי שאנחנו מסתובבים במעגל.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414537
כן, אבל אם הקימור הזה מצא חןם בעינייך בסרט, הוא לא היה מוצא חן בעינייך גם לו ראית אותו פעם ראשונה בתצוגה?
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414744
כן, אבל יש ערך לפקטור "אה, זה זה!". ולתחושה של היכרות מוקדמת. תפיסות אסתטיות מחלחלות לתודעה (הקולקטיבית והפרטית) אחרי מספר פעמים של חשיפה.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414746
מעניין.
ודאי שאת צודקת. כמובן. אבל אצלי, למשל, ההיפך נכון יותר. כלומר, אני יכולה לראות חפץ מסוים ולהתפעל מיופיו, בין השאר משום שהוא חדש לי לחלוטין; אבל אח"כ לראות פתאום כמה כאלה, ואז החידוש פג בבת אחת והיופי הוא כבר שכיח מדי. ואני יכולה לראות משהו שלא מוצא חן בעיניי כלל ועיקר, ובכל זאת - אחרי כמה פעמים שאני רואה דברים דומים - פתאום אני *מבינה* שיש בו משהו...
אני צריך מקלחת קרה 414757
אני צריך מקלחת קרה 414759
לפי "חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו להתקלח", אני נעתרת לבקשתך.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414776
מילא חפץ, אם את קונה חולצה שאת מתפעלת מיופיה ופתאום את רואה ברחוב עוד 50 כאלה.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 414778
ודאי. אז אני מגלה שאין בה חפץ.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 417502
חולצות מיוצרות בייצור המוני.
אם היא התפעלה מיופיה, סביר להניח שהיו עוד כאלה שהתפעלו, ואין להתפלא שיש ברחוב עוד 50 כאלה.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 417553
ההסבר לתופעה ברור לי. רציתי לציין את התסכול שבייצור ההמוני הזה למרות שזה מוזיל את הבגדים.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 417560
מי שזה נורא מפריע לו תמיד יכול לקנות בגדי מעצבים one of a kind. יש כאלה.
זה לא יתכן, זה לא אפשרי - יש הבדל משמעותי 417673
אני מכיר את השדה הזה. יש לי גיסה שעובדת בנימן מרכוס.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים