בתשובה לערן בילינסקי, 07/11/06 9:51
ובינתיים בעזה 418474
נשאלת השאלה מה זה "חלקם הגדול". האם הכוונה לחלק שהוא גדול מהחלק האחר, כלומר "רוב"‏1, או שמא "חלקם" כלומר לא כולם, "הגדול" כלומר שמדובר בכמות שהיא משמעותית בפני עצמה.
לפי הפרשנות השניה, גם אם נניח ש"רק" 10% מההרוגים הפלסטינאים הם אזרחים תמימים, עדיין מדובר על חמישה הרוגים שלא נטלו חלק בעימות המזוין. אם אנחנו חושבים שחמישה הרוגים חפים מפשע‏2 זה "זניח" או "שולי", כנראה שאנחנו סובלים (או אולי דווקא חוסכים את הסבל) מקהות חושים.

__
1 וגם כאן, אפשר להכנס לשאלה האם "רוב" זה בהכרח יותר ממחצית (מה שמכונה לפעמים "הרוב המוחלט") או שמספיק שמדובר בחלק שהוא גדול מכל אחד מהחלקים האחרים.
2 אני חושב שזה לא הביטוי המתאים, אבל נניח לזה.
ובינתיים בעזה 418480
את ההתפלפלות על השאלה ''חלקם הגדול'' הייתי משאיר לאלמוני שהתחיל את הפתיל. אם העובדות היו מעניינו, היה טורח להבהיר זאת מלכתחילה. אני מוצא שההתפלפלות הזו מטשטשת עניינים אחרים (למשל, שאלת התמימות של האזרחים, כפי שהדגמתי לעיל), שכן הדיון גלש לטעמי מדיון בעובדות לדיון לשוני שמנסה לקבוע את ההוויה על ידי השפה, ולכן מושך את ידי מהמשך הדיון הזה.
ובינתיים בעזה 418496
בלשון הדיבור אין ספק ש"חלקם הגדול" פירושו רובם. הפרשנות השניה לא מקובלת וגם בעייתית מבחינה לשונית (מה עושה שם ה"א הידיעה?).

לא הייתי טורח להגיב אלמלא ידעתי שאתה מבין את זה טוב כמוני.
ובינתיים בעזה 418535
לפחות 18 אזרחים מתוך 62 בשבוע.

האחוזים עצמם פחות משנים,אבל חוסר התוחלת של כל העסק..

וסתם מחשבה שהיתה לי:

נדמיין מצב דימיוני שבו נימסר למנהיגי שני הצדדים שהקורבנות מיספר 20 ומעלה מרגע זה,יהיו בני מישפחותהם.תוך כמה זמן מגיעים לשקט?

לא יכול שלא לחשוב שלמרות מורכבות הסיכסוך,לפתע ימצא פיתרון.
ובינתיים בעזה 418547
כן, טוב, המספרים קשים. אבל לאוד ההישגים הנפלאים - סוף סוף שקט בשדרות, גלעד שליט בבית, והשלום בפתח - לא היה כדאי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים