בתשובה לגילי, 10/11/06 0:12
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419282
אני מסכימה איתך ששאלת ירושלים אינה לב הסכסוך, אבל לא בגלל שירושלים שולית בעיני, אלא מפני שלדעתי הסכסוך איננו סכסוך טריטוריאלי ביסודו. אילו הוא היה כזה, הוא כבר היה נפתר.

אבל טריטוריה היא רובד חשוב בסכסוך, וירושלים העתיקה היא לב-לבו של הרובד הזה. ולכן תשובה כמו "אולי ואולי לא ואולי עוד לא" איננה רצינית. אתה מציע לסגת מכל השטחים הכבושים, כולל (אולי, ואולי לא, כאמור) עיר שהיא עבור אנשים רבים, כולל חילונים כמוני, הרבה יותר מכך וכך מטרים רבועים של אדמה. ובשביל מה? בשביל אולי שלום, ואולי לא?

אתה מציע נסיגה בלי הסדר, בלי תמורה, בלי לדעת לאן זה יוביל, ובלי רעיונות מבריקים במיוחד על מה לעשות במקרה שזה יוביל לצרות (והרי אנחנו יודעים שזה מה שיקרה). כי הרי חלק ממה שהצעת כאן (להגיב בתקיפות) מיושם כבר עכשיו, ובלי תוצאות טובות. ואת החלק האחר (גירוש אוכלוסיה) אי אפשר ליישם כי העולם לא ירשה.
אתה זורק רעיון לחלל העולם, וכשמנסים לבדוק איתך את הפרטים, אתה מנפנף את זה מעליך- העקרון הוא החשוב, אל תטרידו אותי בפרטים.

ובכן, למיטב זכרוני, המו"מ הקודם (זה שנוהל ערב פרוץ אינתיפדה ב) נתקע על שאלת ירושלים בכלל, והר הבית בפרט. והמו"מ נתקע גם על פרט פעוט אחר, שנשמט משום מה מהחשבונות שלך: שאלת "זכות השיבה". וזו הרי השאלה שבלב הסכסוך, מפני שהיא מקפלת בתוכה את הקבלה או הדחיה של זכות העם היהודי למדינה סוברנית משלו.

אתה רוצה שלום, ונאחז בקש שנקרא "שטחים" כאילו הוא-הוא הפיתרון. אבל השטחים הם רק חלק מהבעיה, ולכן רק חלק מהפתרון.
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419294
אכן זכות השיבה היא סוגיה חשובה במו"מ אבל לא בצורה שאת מציירת אותה. באופן כמעט גורף נהוג לראות בכל דיון על זכות השיבה כדיון על חיסול המדינה. מצד שני כשמדברים עם רוב המנהיגות הפלסטינאית, הם מבהירים שאין כוונתם לתבוא את חזרתם של העולים מ-‏48 לארצות מוצאם. ברור להם שלאף אחד אין כוונה לדון איתם על פיזור תושבי תל חנן לארצות מוצאם. מה שהם דורשים הוא הכרה בעוול שנעשה להם ולקיחת לפחות חלק מהאחריות על ידי מדינת ישראל בצורת הסכם פיצויים. אני מניח שאם נגיע לזה, יהיה מימון בין לאומי ולא רק ישראלי. למעשה בזה הם יראו
את החזרת כבודם. אינני מאמין שיש איזה מנהיג פלסטינאי שיוכל להתעלם מהפליטים ולשרוד. גם אין מנהיג ישראלי שיוכל לחתום על החזרה פיסית של פליטים (לא איחוד מישפחות או טיפול בניפקדים -נוכחים) וישרוד.
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419324
אני מציע לך לרדת מהגישה המתנשאת- כאילו אפשר לקנות את כבודם של הערבים באיזה הסכם פיצויים. זו הבעיה שלנו, שאנחנו מאמינים שלכל דבר יש פתרון בכסף. כל הראיה הזו כאילו יש כאן משחקי כבוד היא ראיה גברית-כוחנית צרה שמתעלמת מהבעיה האמיתית.
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419354
שוב הגברים אשמים? אולי די?
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419355
והבעיה האמיתית לדעתך הוא שהפלסטינאים רוצים להחזיר אותי לפולין, נכון? ולא יסתפקו בפחות מכך.
אידיוט מועיל (לאיסלאם הפשיסטי) 419452
אני מצטער, אני עדיין לא חושב שירושלים היא לב הבעייה, ולעומת זה כן חושב שטריטוריה היא החלק המרכזי בסכסוך. ישנם גם גורמים רגשיים שאין לזלזל בחשיבותם.

אני לא רוצה לעסוק במזרח ירושלים, פשוט בגלל שאין לי את הידע הדרוש, וזה באמת חבל, אני מודה. אני לא יכול לתת לך תשובה מבלי לראות מפה של העיר, מבלי להבין טוב יותר את זהותם הלאומית והאזרחית של הערבים שם, ומבלי להבין את המשמעות הרגשית שלה עבור אוכלוסיות שונות בארץ, משמעות שבשבילי באופן אישי היא אפסית.

דווקא נתתי פתרון מפורט די הצורך, כולל תכנית מה לעשות במקרה שזה יוביל לצרות. אני טוען שיישום מדיניות במצב הנוכחי שונה לחלוטין מיישום מדיניות תקיפה לאחר הנסיגה, מכל הבחינות, ועל הסיבות שכבר מניתי יש להוסיף את ההבדל באופן שבו היא נתפשת בעיני העולם.

אני מסכים ש"זכות שיבה" היא לפעמים ביטוי נרדף ל"זכות למחוק את ישראל", וכמובן שאין שום סיבה שנסכים לה. שאלת ההכרה של בזכות העם היהודי למדינה משלו היא מונחת לפתחה של הרשות הפלסטינית, ואין לי שום דבר להגיד עליה.

אם הם ירצו להשיג הסכם שלום ולהכיר במדינת ישראל, יעשו את זה ויקבלו שיתוף פעולה כלכלי לטובת שני הצדדים.
אם ישמרו על שקט אך לא יחתמו על הסכם, יקבלו שקט אך לא שלום.
אם יבצעו פיגועים, נצטרך לבצע חיסולים.
אם יכריזו מלחמה, יקבלו מלחמה שבה נהרוס את התשתית הכלכלית של הרשות הפלסטינית, עד שנשיג כניעה.
מה לא מפורט בזה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים