בתשובה לרועי, 14/10/99 17:07
אמר פעם אדם 421
מה זה משנה? איזו מין פילוסופיה זו, "אני רע כלפי אחרים בדיוק כפי שהם רעים כלפי"? ולמה היא רלוונטית פה?
אתה מודע לעובדה שאם היית פלסטינאי, היית היום מחבל? כי הישראלים הרשעים עשו הכל כדי להשפיל אותך ולהרוג בעמך, ולכן הגיע הזמן להחזיר להם ולהרוג בהם?
אתה מודע לעבודה שהשקפת העולם שלך לא יכולה, לעולם ובשום מקום, להביא לשום דבר חוץ מאשר מלחמה מתמדת בין כל בני המין האנושי? כי הרי אם מישהו עלב בך פעם, או רצח מישהו מעמך, ישר אתה צריך להחזיר לו.

וחוץ מזה, תפסיק לדבר בסיסמאות ובמשפטים בני שורה אחת. העובדות הן פשוטות וחותכות: אנחנו לא עם נחמד, ואין לנו היסטוריה נחמדה. כן, כן, גם הם לא. אז מה זה אומר? שאנחנו צריכים לטבוח אחד בשני עד סוף הדורות? אולי יש לך פתרון קצת יותר מועיל?
אתה שוכח מספר דברים - עמית 481
אני אוהב את זוית החשיבה והראייה שלך ואני מסכים עמה, אך בעניין הערתך "מהיכן שואבים ערביי ישראל את הנאמנות למדינה" - אתה חורג מאותה נקודת מבט שבה תמכת בכל הדיון: ערביי ישראל צריכים פשוט "להסתכל" מה מעמדם של הפלשתינים במדינות ערביות אחרות ובשטחי יש"ע. זה מספיק כדי להבין שהם כנראה הפלשתינים בעלי המעמד הטוב ביותר במזרח התיכון (שכחת מהי דמוקרטיה והאם היא קיימת איפשהו?).
כיהודי החי בארץ בהחלט איני מוכן שלא יהיה שוויון זכויות למיעוטים, אך סביר שבעיה זו תפתר לאחר הסרת האיומים מסביב. הם אלו שמונעים שוויון מלא לערביי ישראל.
ללא ספק - אם הייתי פלשתיני הייתי עויין ליהודים (בלשון המעטה). אבל צריך לזכור שמדובר בסכסוך ארוך מאוד ולא צריך להסתכל רק על שלושים השנים האחרונות.
שקט ושלווה - אני חי בשקט, אך איני יודע מה יהיה עם המצרים בעוד מספר שנים. אני רוצה שלום בין העמים, בין האנשים. הפוליטיקאים אינם מעניינים אותי. בינינו לבין המצרים יש שלום בין הפוליטיקאים. הסיכוי שיחזור מצב הלחימה כאשר השלום אינו בין העמים אלא בין הפולטיקאים בלבד הוא גבוה יותר. לכן בתהליך השלום המתקיים יש לוודא שיהיו תנאים לשלום בינך לבין אחמד משכם וביני לבין מוסטאפה מחברון.
רק אז תהיה לי שלווה!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים