בתשובה לתשע נשמות, 27/11/06 11:25
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421796
האמת, קצת קשה לי. מחוץ למחמאות, הצהרות מוזרות, ומלחמה באנשי קש, אני לא מוצא שם הרבה דברים לעניין.

כמו שכבר אמרתי לך, המטרה שלי היתה לנסות ולהציג את העמדה של מחרים סביר. אני חושב שהצגתי אותה בצורה הכי טובה שיכולתי. אם אתה מתעקש להמשיך ולהתעלם ממה שאני כותב, ו/או להחליף את העמדות שהצגתי בדחלילים, אז תהנה. אפשר להביא את הסוס לנהר, אי אפשר להכריח אותו לשתות. אם אתה רוצה להמשיך להאמין שאתה יודע הכל, וכל השאר מדברים שטויות, אז אין לי דרך לשכנע אותך שזה לא ככה, זה פשוט גדול עלי. אם יבוא יום, ובכל זאת תרצה להבין למה אחרים לא מסכימים איתך, תוכל לחזור ולקרוא את תגובה 421779, ואני אולי אהיה כאן לענות על שאלות.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421801
מה אגיד לך? לי נראה שמי שמתעלם זה אתה. אתה מציג עמדה כאילו זכויות אזרח זה דבר שניתן לכל אדם בעולם בכל מקום שהוא נמצא בלי תלות בשיוכו הקיבוצי - ואז לא טורח להגן עליה. אתה לא מעלה כאן שום הצעה כיצד ניתן לממש באופן מעשי זכות אזרח לתושבי חברון (שאינם מעונינים באזרחות ישראלית). אתה טוען וחוזר וטוען שאף אחד לא מקשיב לך - כאשר אני טורח לכתוב תגובות ארוכות ודי מושקעות רק כדי להתיחס לדבריך. בתגובה אתה שולח אותי לקרוא את התגובה שלי. תודה רבה באמת, זה מאד ישמח אותי אם תהיה כאן כדי לענות על שאלות שלי לגבי התגובה הזו. אולי יום אחד תענה גם לשאלה "מה אתה חושב על הטיעונים שמובעים בה", אבל כנראה זה לא יקרה היום. נו, טוב - ישאר לי היום קצת זמן לעשות דברים מועילים.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421806
1. אני לא מציג את העמדה שאתה חושב שאני מציג.

2. אני לא מציע הצעה, בגלל ש:
א. זה דיון אחר.
ב. אין לי.

3. מה אני חושב על הטיעונים שמובעים בתגובה שכתבת?:
א. יש לך נטיה לכתוב בגסות רוח ללא הצדקה. אני לא מקבל משכורת מכתיבה באייל, ותגובות כמו שלך לא מעודדות את המוטיבציה שלי.
ב. אתה נלחם בדחלילים, ונהנה לנצח אותם.
ג. כשמתחשבים בא' וב', הדיון מאבד את טעמו.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421808
1. כך הבנתי את דבריך. אם התכוונת למשהו אחר, אתה מוזמן לבאר את עמדתך כך שאבין אותה.

2. אין ספק שלמחרים הסביר יש זכות לטעון שהמצב הקיים הוא לא מוסרי גם אם אין לו אלטרנטיבה להציע. בכל אופן, כל עוד אינני רואה אלטרנטיבה עדיפה הרי המצב הקיים עדיף על מצבים אחרים ועל כן הוא גם מוסרי יותר.

3. א. אני מתנצל על ההתיחסוית המזלזלות. כשכתבתי אותן הושפעתי מתחושת התנשאות שקיבלתי מהודעותיך.
ב. לטעמי אני לא נלחם בדחלילים אלא בדעות שכתבת או שהן נגזרת לוגית ישירה של הדעות שכתבת. כאמור, אתה מוזמן לבאר את דבריך כך שגם רפה-שכל כמוני יוכל להבין אותם.
''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה'' 421811
1. התכוונתי בדיוק למה שכתבתי. אתה רוצה שאחזור על אותה תגובה שוב? תגובה 421774 מפורטת מספיק לטעמי, ואם יש משהו ספציפי שלא ברור ממנה, אתה מוזמן לשאול.

2. לא מדוייק. המחרים הסביר יכול לחשוב שבעזרת חרם הוא ישנה את המצב למצב חדש שיאפשר פתרון.

3. א. אני מתנשא? מצטער, לא התכוונתי.
ב. גם לא התכוונתי לרמוז שאתה רפה שכל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים