בתשובה להאייל האלמוני, 01/12/06 7:31
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422389
"חלק גדול מהמצוקה של האוכלוסייה היפנית, נובע מתרבות של שליטה פטריארכלית, מחוסר עידוד תקשורת בין אישית ומכוח עבודה קונפורמי חסר יכולת מעוף המדוכא על ידי המערכת. כל אלה יוצרים מתחים אישיים חמורים המובילים לתופעה נרחבת של נאורוזה קיצונית בכלל והפיכת הנשים לרחמים מהלכים ועצמים מיניים בפרט."

האם ההכללה הזו אינה נכונה ואם היא נכונה האם משתמע ממנה שכל היפנים סובלים מקבעון אנלי והגברים הם עברייני מין?
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422390
מה העניין עם האסוציאציות החולניות האלה? מה אין מסםפיק בשר בהכללה הנכלולית של השוםטת?
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422409
הערה: גביזון לא הייתה, היא איננה, ולאור התבטאותה - גם לא תהיה לעולם שופטת.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422420
*נקווה* שלא.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422403
אם תוסיף ל"טענתך" "ואצל היפנים נוספה לכך עוד בעיה: הם יפנים", אכן ישתמע שכל היפנים סובלים מקבעון אנלי.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422421
לפי מה שכתוב בחדשה פה באייל, ובלי לבדוק את המקרה יותר לעומק במקומות אחרים: "כל אלה יוצרים עוני, גם ללא אפליה מטעם אתני" עשוי להיות הרקע ל"נוספה לה עוד בעיה: היותם ערבים."
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422465
יש בזה משהו.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422424
או, יפה.
בכוונה לא הוספתי את הסיומת של הציטוט. אם אתה/את ( דרך אגב, נקודותיים זה ניק מגניב כזה כאילו אבל לא יקרה כלום אם תבחר/י שם אנושי וקבוע סתם לצורך תרבות הדיון) מסכים עם ההצהרה מהתגובה הקודמת הרי שאין בהוספת הסיומת משום גריעה.

אם אני מוסיף 'לטענתי' הרי זאת משום שאני בוחן את החברה היפנית דרך מכלול הערכים הפרטי/תרבותי שלי ויש יפנים שיחלקו עלי לחלוטין.
אם אני מוסיף ש'יש עוד בעיה: הם יפנים' הרי שאפשר להסיק מכך שאני לא אוהב יפנים, להיעלב ולעשות פרצוף של דוד לוי.
אפשר גם להתעמק קצת יותר ולהבין שאני מאוד אוהב יפנים (ויפנית) אבל אני חושב שהבעיות התרבותיות שלהם נעוצות בעובדה שהם פיתחו תרבות מאוד סגורה, מקובעת וקשה להסתגלות ולכן מדובר בבעיה בזכות עצמה.
לדעתי גביזון התכוונה בהתיחסות הזו לבצע איזו הבדלה בין הערבים ליהודים יוצאי ארצות ערב. בעוד היהודים מכל העדות בארץ נטמעים, נחשפים בצורה הדדית והדרגתית לתרבויות של יהודים מארצות אחרות ומאמצים ערכים חדשים, הרי שהעולם הערבי נמצא ברגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית. הפתיחות להשפעה תרבותית שונה שואף לאפס ולכן גם הסיכוי לשינוי וקדמה בעולם הערבי לא נראה באופק.

אבל אולי אני טועה וגביזון היא גזענית ובעצם אסור לומר שום דבר רע על התרבות הערבית הנשגבת.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422427
ראיתי בטלוויזיה איזו תוכנית לא מזמן, שבה ראיינו ערבי מסורתי אחד, שהקפיד לחיות (או לפחות לארח) באוהל. התוכנית התעסקה בקפה. עצבן אותו המונח "קפה טורקי" - "מה טורקי? זה קפה ערבי." עד כאן הכל טוב, אבל הוא גם טרח להגיד שקפה ערבי הוא הקפה היחיד, ושקפוצ'ינו, אספרסו וכו' לא ראויים למשתה אדם. גם זו דיעה לגיטימית, אבל זה לא נגמר פה. הוא התגאה בכך שהוא מעולם לא לגם קפוצ'ינו, אספרסו או כל וריאנט אחר, ונשבע לעולם לא לגעת בזבל הזה. טיפוס מעניין.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422437
זה בסדר. פלצני קפה יש בכל מקום, גם באייל
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422448
גם ביוון, אם תזמין קפה טורקי, תקבל מבט זועם או סטירה - ולא קפה.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422455
זה מזכיר לי את הבדואי מחניון בארות שהיה מחכה שיעלמו אחרוני המטיילים ואז זורק את הפינג'אן לעזאזל ומוציא מהסליק קולה.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422441
שוב אתה מתקיף דחלילים ''תרבות ערבית נשגבת''. היא הביעה דעות קדומות נגד מזרחים בישראל, דעות שטחיות שאבד עליהם הכלח בימי סלח שבתי והיא לא מסתמכת על שום דבר רציני יותר מקריאה במעריב של שבת
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422458
לא חייבים להגיב אם אין מה לומר.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422462
זו לא דעה קדומה, אלא אמת כואבת.
היהודים-הערבים מדוכאים ומוחלשים בישראל. למרות מאבקה של ה''קשת'' וגופים שקדמו לה, הם לא הצליחו עדיין להשתחרר מהמשבצת הפסווית שבה הם נכלאו בידי השלטון הציוני-אשכנזי.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422490
ואיך זה שמיעוט ציוני-אשכנזי מצליח לכלוא את המדוכאים במשבצת פאסיבית למשך שנים רבות כל-כך? כנראה מפני שהוא מוכשר יותר.

(הקורא איציק ש. מתבקש לשמור על קור רוח. אני לא חושב שהרישא נכונה, ולכן הסיפא חסרת תוקף)
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422447
"רגרסיה תרבותית וערכית בהיקף שאולי אין לו תקדים בהסטוריה האנושית"

הבה לא נגזים. הרגרגסיה המדינית הערבית היא בת 500 שנה לערך, מאז כיבוש ספרד בידי הנוצרים והלבנט בידי הטורקים. ההתבדלות הקנאות ומלחמות-השכנים ששלטו במערב אירופה מאז חורבן האימפריה הרומית המערבית היתה תקופת דרדור ארוכה ועמוקה יותר.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422457
טוב שסייגתי את עצמי.
בכל זאת אני רואה הבדל עמוק וחושב שקשה להתייחס לתופעות בימי הביניים באותו המדד לאותן תופעות המתרחשות כיום.
שאלה בלוגיקה לאיכבוד השופטת 422473
את כל הפלפול באשר לאי-הוסםת הסיומת לא הבנתי כלל ועיקר.
אבל כמובן, ניכרים דברי חוכמה עליונה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים