בתשובה להאייל האלמוני, 13/01/07 13:09
היום לא מלמדים תנ''ך 428811
לי די נחמד שאני יכול לדקלם את קינת דוד, את פרק א' בתהילים, שירת דבורה וגם את ode to the west wind של שלי. אין לי ספק שהידיעה של שירים בע"פ העלתה מאד את רמת הכתיבה שלי בבגרות על הנושאים הללו (המבחן באנגלית היה אז עם חומר סגור). נדמה לי שההנאה שלך ושלי היא בדיעבד. אינני בטוח שהיית מאד מרוצה מהכורח ללמוד דברים בע"פ.
לא נראה לי שאפשר יהיה לחזור היום על השיטות הללו אבל מה שצריך לעשות היום הוא לשפר את הדברים הטובים שיש ולא לבכות על מה שעבר ואיננו. המכשלה הגדולה של מערכת החינוך היום הם מורים משעממים.
היום לא מלמדים תנ''ך 428813
נראה לי שאת קינת ודוד וכיו"ב גם אני היכרתי בע"פ, אם כי היום אינני זוכרת אותם כלל. את האודה של שלי, ואת שלי בכלל, כמדומתני, לא למדתי. אני לא בטוחה שמשהו מזה עזר לי בבגרות, אבל כפי שאמרתי - היום נראה לי חביב במיוחד לדעת לצטט דברים כאלה. לדעת בלי להזדקק לספרים. וחבל מאוד שהאפשרות הזאת כבר לא קיימת היום. אגב, אינני בטוחה אם שיטה מושכלת של תביעה לשינון לא הייתה פועלת: למשל, במסגרת של קטעי דרמה יוצרת בשיעורים המתאימים. בסופו של דבר, הרבה תלמידים היום אוהבים לקחת שיעורי תאטרון וקולנוע. גם במשחק צריך ללמוד בע"פ קטעים שונים, אפילו רבים מאוד, והם עושים זאת ללא תלונות מיוחדות.
המכשלה הגדולה של החינוך היום היא לא רק בכך שהמורים משעממים, אלא בכך שלרובם ידע מצומצם מדי, העברית שבפיהם דלה ובמקרים רבים לא נכונה, והם לא מסוגלים לייצר התלהבות בקרב התלמידים לתחומים שהם עצמם לא בהכרח מתלהבים מהם.
היום לא מלמדים תנ''ך 428816
מה שאמרת על המורים הוא נכון ומסתכם בשורה התחתונה שיותר מדי מורים משעממים. אני חושב שאת צודקת לגבי שעורי דרמה. אולי אפשר לנסות להתחיל לדרוש ללמוד דברים מסויימים בע''פ.
בכל אופן אם הברירה היתה בין ללמוד בע''פ את שלי או את דובשני שכתב על שלי לתלמידים -ודאי שעדיף והרבה יותר מהנה ללמוד את שיריו של שלי.
היום לא מלמדים תנ''ך 428819
ודאי ששלי מעניין יותר. ברוב המקרים המקור מעניין יותר מפרשנותו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים