בתשובה לאיש המרק, 05/03/07 13:33
עדכון לשאלה 434536
נהוג להגיד הרבה דברים. בני אדם הם לא רובוטים, והתוצרת שרובם מייצרים היא לא פונקציה לינארית או אפילו מונוטונית עולה של כמות הזמן נטו אותו הם משקיעים בעבודה, ואם המעסיק שלך חושב שבמקרה שלך זה(מה שכתבתי במשפט הקודם) לא נכון, אז או שהוא צודק, ואז באמת הגיע הזמן להחליף תחום עבודה, או שהוא טועה, ואז הגיע הזמן להחליף מעסיק.
עדכון לשאלה 434546
אני כבר רואה את האנשים שעומדים בתור בבנק והחמישי שבתור שואל את השני "למה התור לא מתקדם" והשני עונה "לא יודע, הפקיד הלך לרגע" ואז כשהפקיד חוזר לו עם כוס תה ביד. איך הם ירגישו?

חוץ מזה התנידות של אנשים עם כוסות תה ביד זה מסוכן. התה יכול להשפך על המסופים המשוכללים, כשעוברים עם עגלת תה זה יותר בטוח.
עדכון לשאלה 434562
יש לא מעט תפקידים שאני יכול לחשוב עליהם בהם העדרו של העובד משולחנו גוררת באופן ישיר ירידה בתפוקתו, ביניהם כמו שציינו קודם פקידים המספקים שרות פנים מול פנים, אבל גם מזכירות, נותני שירות בטלפון, טלמרקטינג וכו', יכול מאוד להיות שהם לא ''רוב העובדים'', אבל הם הרבה, חוץ מזה ישנם עובדים רבים המנסים להתחמק מעבודתם וכוס התה היא רק עוד תירוץ כמו הסיגריה ודברים אחרים, להתחמק ממנה.

הייתי מנסח את זה ככה, הסיכוי שאדם הישוב ליד שולחנו יבצע עבודה התורמת לארגון, גדול בהרבה מהסיכוי שיעשה עבודה כזאת בזמן שהוא במקום אחר.
עדכון לשאלה 434589
מצד שני, להפסקות קפה (ותה) יש תפקיד חשוב בהרבה ארגונים; הן משמשות הזדמנות לחיזוק הלכידות החברתית בצוות, הן נותנות הזדמנות לניקוי הראש וחזרה בכוחות מחודשים, הן משמשות כנקודות ציון בתוך השעות הארוכות של יום העבודה, מאפשרות החלפת דעות במסגרת לא פרומלית וכן הלאה. מעסיק נבון לא ינסה למנוע מהעובדים הפסקות כאלה, במגבלות סבירות.
עדכון לשאלה 434594
פקיד, קופאי נותן שרות בטלפון וכו' שלוקחים חמש דקות הפסקה מידי פעם יהיו יעילים יותר ופרודוקטיבים יותר בשורה התחתונה. כבעל עסק עדיף לך שהפקיד שלך יקבל 30 לקוחות ביום עבודה עם הפסקות, מאשר 20 לקוחות ברצף. עובדים רבים מנסים לקחת פסק זמן "לנשום אויר", זה יכול להיות עם סיגריה, זה יכול להיות עם כוס תה, זה יכול להיות בשירותים וזה יכול להיות באינטרנט. זה טבעי, אנושי, מתבקש ומועיל לעובד ולארגון‏1 מכל הבחינות האפשריות. מעסיק שמנסה למנוע את זה מהעובדים שלו הוא פשוט מעסיק רע (ומנהל גרוע).

הניסוח שלך הוא אבוסרדי. ההשוואה היא לא בין האדם שיושב מול השולחן לאדם שיוצא להפסקת קפה, ההשוואה היא בין האדם שישב מול השולחן ומת לחלץ כבר את רגליו, אבל יודע שיש לו עוד שבע שעות להרוג מול אותו שולחן לאדם שחזר מהפסקת הקפה שלו רענן. אם אתה נמצא בעבודה בה התרומה הכוללת של שניהם לארגון היא זהה, אתה נמצא בעבודה גרועה.

1 מלבד היוצאים מהכלל ההולכים ונעלמים, וטוב שכך...
עדכון לשאלה 434663
ראשית אני לא מוצא טעם להציע לי להחליף עבודה בכל הודעה ולו מהטעם הפשוט שכרגע אני סטודנט ואם אני עובד מדובר בעבודות מזדמנות (היום הרווחתי 30 שקלים בניסוי אם זה ממש חשוב לך...).

חוץ מזה, ברור שהפסקות חשובות למורל של העובד ולרצון שלו להתמיד באותו מקום עבודה ואולי גם לטיב העבודה שהוא מבצע, ואני לא חושב שצריך למנוע מהעובד להתאוורר מפעם לפעם, תה (במובן הרחב של שתייה ומזון) הם צרכים של העובד, וברור שאם הם לא יהיו זמינים בסמוך לו הוא יילך להשיג אותם, אני סבור שאם לעובד יהיה מזון ושתייה בטווח קרוב הדבר עשוי לחסוך בזבוז זמן רב במהלך יום העבודה, בצורה דומה לזמן שתחסוך מדפסת הסמוכה לעובד (במקום בסוף המסדרון) או פינת עישון קומתית (במקום לצאת מחוץ לבניין).

בזבוז הזמן הנגזר מהצורך להשיג תה הוא לעיתים רצוני (אני צריך מנוחה) ולפעמים סתם רפלקסיבי, העובד עובד במרץ אבל חש יובש בגרון, הולך למטבחון ונתקע שם למשך זמן לא מבוטל בשל סיבות שונות ומשונות.
im sorry im disturbing you 434664
do you want some tea?
עדכון לשאלה 434682
ראשית, מצטער שאני מנסה להיות עקבי.

חוץ מזה, ברור שהדיון הגיע לשלב בו הפסקת לקרוא את מה שאני כותב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים