בתשובה לברקת, 20/04/07 21:10
440184
נכון, "איפה את אהובה" הוא בהחלט שיר שנשכר מהפאתוס של גאון. באיזה דיסק אוסף יש לי את הביצוע המקורי, בספרדית, של לאונרדו פאביו, ומעניין להשוות - הוא שר לא פחות בפאתוס, אבל פאתוס באופי אחר - לעומת זה המלוקק של גאון, הפאתוס של פאביו הוא... זרוק?!

אין לי שום דבר נגד פאתוס באשר הוא: בתגובה 229626 דיברתי (וגם אחרים) בשבח הפאתוס של אריק לביא; גם ליוסי חורי - והפרברים הם המבצעים האהובים עלי ביותר - יש מין פאתוס, אם כי פאתוס צנוע (אוקסימורון?); ואי אפשר בלי להזכיר את האיש שהפתאוס שלו גימד את של גאון, לביא, חורי ודוד לוי ביחד, והוא לרגע לא כרע תחת הנטל - ז'אק ברל. אבל את "קומי צאי" ו"שני אורות בליל" (טוב שהזכרת! שיר באמת נפלא) קל לי מאוד לדמיין בביצוע צנוע יותר ויפה יותר של עפרה חזה.
440185
... או של יזהר כהן. שאגב, ביצע פעם את "שני אורות בליל", אבל לא בביצוע הצנוע שאני מפנטז כאן, אלא - מצאתי את זה בקלטת שהקלטתי פעם מ"למרות הכל", סדרת הרדיו של קוטנר על תולדות הרוק הישראלי - בביצוע דיסקו מזעזע ומענג, מאזור 1976.
440193
האם ייתכן שגם חופני ביצע את השיר? (טוב, הוא כמעט "סטנדרט", ובטח היה מאוד מקובל בחפלות).

אני לא אוהבת את השירה של עופרה חזה. היא מנומסת מדי ואין לה כמעט עוצמה (או יותר נכון, לא נעים לי כשהיא שרה בעוצמה).
633367
זה הביצוע? https://www.youtube.com/watch?v=M3dn22xm8TM
שני תמרונים תזמורתיים בחשכת הליל 633488
כנראה. הזיכרון שלי מהקלטת כבר מאוד עמום, אבל יש להניח שכהן לא ביצע את השיר בשני עיבודים אוונגרדיים שונים. בכל אופן, מה שיש לי לומר עכשיו על העיבוד הזה זה שהוא (1)אכן מזעזע, (2) ממש, אבל ממש, לא מתאים לשיר הזה, (3) אכן מענג, (4) ממש, אבל ממש, לא דיסקו. אתה תדע יותר טוב ממני לומר לאיזו סוגה הוא כן שייך. פיוז'ן (ג'ז-רוק)?
שני תמרונים תזמורתיים בחשכת הליל 633512
חפרתי עכשיו ב-icast ומצאתי את הפרק הרלוונטי (פרק 85) ב"למרות הכל". השיר המדובר הוא הראשון בפרק, והוא גירסת אולפן של השיר מיוטיוב עם עיבוד מאד דומה.

הייתי קורא לסגנון הזה "פאנק/גרוב נוסח שנות השבעים".
תודה! 633530

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים