בתשובה לעומר גולדמן, 01/05/07 1:45
מה את עומרת, מה אתה עומר 441071
הסוסים כבר ברחו. כדוגמה קונקרטית, תגובה 227160 (ופתרונה בתגובה 227805), ובלי קשר אני חושב שזה היום שם פופולרי לבנות.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441147
אני אומר, בוא איתי, נאסוף עוד כמה בוקרים ונחזיר את הסוסים.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441153
למה זה כל כך מטריד אותך בעצם?
מה את עומרת, מה אתה עומר 441156
סתם כי אני בן ומוזר לי שהשם שלי משמש בת. זה לא היה מוזר לי אם היו קוראים לי עמית או משהו שקצת יותר מתיישב אצלי.

בעצם, אולי זאת סתם התעקשות שלי.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441300
אוי געוואלד.
איך בת מעיזה להשתמש לך בשם.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441429
נכון מאוד! (;
מה את עומרת, מה אתה עומר 441301
תקים יחד עם דניאל, שי, דורון, ענת ונטע את האגודה להחזרת שמות הבנים ליושנם.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441404
"ענת" שם של גבר? זה לא חד-משמעי: אמנם, אבא של שמגר השופט (איך בעצם יודעים שזה אבא ולא אמא? הרי בני צרויה, כך מקובל, נקראו על שם אמם!?), אבל מאידך האלה הכנענית.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441438
אני בעד לעזוב את ענת, לפחות לעת עתה. אולי אחרי שנתקן את כל המעוות נוכל לטפל בה.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441798
בני צרויה נקראו על שם אמם כי אמא שלהם היתה אחות של דוד ואבא שלהם היה השד יודע מי.
במקרה הזה מובן וברור למה הם נודעו בתור בני צרויה, ויותר מזה, בתור בני-צרויה-אחות-דוד.

אבל אבא של שמגר, לא היה מקורב למישהו, ככל הידוע לי.
מה את עומרת, מה אתה עומר 441843
מהשמות שלהם יו-אב, עשה-אל ואבי-ש(ד)י, די ברור מי האב.
מה את עומרת, מה אתה עומר 480573
לא מספיקה שערוריה אחת במשפחה?

[אגדה מספרת שישי פרש מאשתו 3 שנים. לאחר 3 שנים, הוא נדלק על שפחתה. אמר לה - קני עצמך הלילה כדי שתכנסי אלי בגט שחרור.
הלכה השפחה ואמרה לגברתה: "הצילי עצמך ונפשי ואדוני מגיהנום".
"למה", שאלה הגבירה. סיפרה לה.
אמרה הגבירה, "מה אעשה שהיום 3 שנים לא נגע בי?"
אמרה השפחה, "לכי התקיני עצמך ואף אני אעשה כך, ולערב כשיאמר "סגרי הדלת", תכנסי את ואצא אני".
כך עשו. בלילה באה השפחה, כבתה את הנר, באה לסגור את הדלת, נכנסה הגבירה, והשפחה יצאה.
מזה נולד דויד.
מתוך אהבתו של ישי אל אותה שפחה, יצא דויד אדום מבין אחיו.
אחרי 9 חודשים ביקשו בניה להרוג את אותה ואת דויד, כיון שראו שהוא אדום, משמע מגבר אחר.
אמר להם ישי, "הניחו לו ויהיה לנו משועבד ורועה צאן".
למה אום-דויד לא יכלה לספר את העניין לישי ולבנים - זו שאלה מעניינת].

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים