בתשובה להאייל האלמוני, 07/05/07 13:47
אוף טופיק. (ואולי לא). 442443
על האפשרות של ''ראו את הפצוע ופחדו לעצור את הרכב ולעזור לו מחשש שיפגעו גם בהם בטעות'' אף אחד לא מדבר, למרות שהיא ריאלית (כבר קרו מקרים כאלו בעבר, ואפילו לא מזמן).
אוף טופיק. (ואולי לא). 442449
אתה באמת חושב שזו הסיבה? כי אם כך, למה זה לא קורה בפיגועים? הרי כבר היו מקרים של פיגועים כפולים, שבהם אלה שמיהרו לעזור לנפגעי הפיצוץ הראשון, נפגעו בפיצוץ השני. ובכל זאת, כל עוד שמדובר בנפגעי טרור, אנשים חשים לעזור. כנראה יש שתי ישראל- ישראל ה"בטחונית", שבה אדם לאדם חבר, וישראל של יומיום, שבה אדם לאדם כלב.
אוף טופיק. (ואולי לא). 442452
באותה המידה אני יכול לשאול למה ההתגייסות ההמונית לעזרה בפיגועים לא מוכיחים שעדיין יש אצלנו אכפתיות ועזרה הדדית. לא נראה לי שנכון להשוות בין שתי הסיטואציות.
אוף טופיק. (ואולי לא). 442544
נכון שישראל ''הבטחונית'' מאוד מלוכדת, אבל לי נראה שצריך, בכל זאת, לקחת בחשבון את האפשרות שהנהגים הראשונים לא ראו את הפצוע או שלא מייד קלטו מה הם רואים.
אוף טופיק. (ואולי לא). 442569
ולקחת בחשבון שלרוב הנהגים אין יכולת לעזור מלבד להתקשר למשטרה\מגן דוד אדום, ולכן נשאלת השאלה כמה שיחות קיבלו הגופים הנ"ל באותן דקות.
אוף טופיק. (ואולי לא). 442928
השאלה הרלוונטית היא כמה קריאות הגיעו למד''א ולמשטרה לאחר התאונה. מכל מקום, תמיד עדיף לגשת לאדם השוכב על הכביש, גם מבלי לגעת בו, רק כדי להרחיק את התנועה ממנו ולהסתכל אולי במקרה כן יש משהו שניתן לעשות. מצד שני, כדאי גם לשים לב לאפשרות ההפוכה - הצטברות של סקרנים שלא מועילה לפצוע, חוסמת את התנועה ועשויה אפילו להפריע לאמבולנס. מכל מקום, אני כן חושב שהיתה כאן אדישות, לא החלטתי עדין אם פושעת או לא.
אוף טופיק. (ואולי לא). 443022
לפי ב' מיכאל היום בידיעות, לפחות 20 נהגים התקשרו למוקדי החרום. כמו כן הוא מציין שנהג מערבל הבטון שהיה מעורב בתאונה עצר את המשאית, יצא החוצה וכיוון את התנועה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים