בתשובה לערן בילינסקי, 17/05/07 13:58
443680
שישי כיום מנוחה נוח יותר גם ליהודים, שהרי שבת נכנסת בערב ושישי יכול לתפקד כחצי יום לכל היותר, אבל יום ראשון הוא יום המנוחה של מרבית הגויים. לכן יום מנוחה בשישי פירושו שבמשרות בתחומים פיננסיים ואחרים המערבים עבודה מול גורמים בחו"ל יעבדו ארבעה ימים בשבוע לכל היותר, מה שיגרום נזק למשק.

ראוי אולי להזכיר שבשמות יג, כב כתוב "שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲשֶׂה מַעֲשֶׂיךָ, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי תִּשְׁבֹּת--לְמַעַן יָנוּחַ, שׁוֹרְךָ וַחֲמֹרֶךָ, וְיִנָּפֵשׁ בֶּן-אֲמָתְךָ, וְהַגֵּר.", נוח מאוד להתייחס לחלק השני, אבל אנחנו מצווים לעבוד שישה ימים (לאו דווקא במקום העבודה).
מה הבעיה, אפשר לעשות סקר... 443681
ישאלו כל אחד איזה יום בשבוע הוא מעדיף כיום המנוחה שלו. חשוב כמובן שהסקר יהיה מייצג צבחינה מספרית של הגיוון באוכלוסיה (מבחינת דת, איזור מגורים וכו'). לאחר-מכן יבחרו את זוג הימים הרצופים שביחד קיבלו את מירב ההעדפה.

נראה לי שאם הסקר יבוצע כהלכה, השבת תקבל את מירב ההצבעות, יום שישי הבא בתור ויום ראשון רק את מיעוט ההצבעות. במקרה זה ברור שסופ''ש שישי-שבת הוא העדיף בישראל ואין צורך לשנות, מכיוון שהוא כולל את שני ימי המנוחה המועדפים יותר ע''י רוב הציבור וגם מתחשב באופן האופטימלי בהעדפות של מגזרים רבים יותר בישראל.
443703
כבר תנו רבנן שבשבת אסורה מלאכה. לא עבודה.
מלאכות אתה יכול לעשות חופשי גם אם ביום ראשון לא תעבוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים