בתשובה לישראל סבא, 09/06/07 17:20
לכבוש או לא לכבוש זו השאלה 446433
נראה לי שדווקא פופר היה מסכים לאוסלו - התקדמות איטית תוך ניסוי ותעיה, ובידיעה שלא נגיע לאיזה שלום אמיתי. מהבחינה הזו הוא כנראה היה דוחה את ההנחות של דב לשיטתך, ''שלום'' (ובהיעדרו, שמלום) לעומת ''הסכם שלום.'' הראשון מניח שיש שלום אמיתי ורק אליו צריך לחתור, השני מניח שאולי יש משהו כמו שלום, אבל אפשר רק להתקדם אליו. ודווקא ההתקדמות נעשית בדרך רולסיאנית של הסכמים, הבנה הדדית, וחתירה לצדק, לא לשיוויון. (הנה הצלחתי לכתוב פופר, רולס, שלום ושמלום בפיסקה אחת).
לכבוש או לא לכבוש זו השאלה 446435
למה אתה מתכוון ב"חתירה לצדק, לא לשיוויון"?
לכבוש או לא לכבוש זו השאלה 446543
מי אמר "אוסלו"?

זה גרוע כמו להגיד "גודווין"

הביקורת שלי על התיאוריה של גיל לגבי יחסי יהודים ערבים לא קשורה לביקורת של פופר על מהפכות גדולות לעומת שינויים קטנים אלא מבוססת על הרעיון שלו שתיאוריה צריכה להיות ברת הפרכה
כלומר שמתוך התיאוריה עצמה אפשר יהיה למצוא דרכים להפריך אותה

בין אם אתה מציג את התיאוריה בצורה ה"חזקה" שלה - נסיגה תוביל לשלום
ובין אם בצורה ה"חלשה" - נסיגה היא תנאי לשלום
אני לא רואה דרך להפריך אותה ואני רוצה לראות אם גיל (שמאמין בתיאוריה) דווקא כן יוכל למצוא שיטה לבדיקתה
האם מים רותחים? עד שלא תרתיח, לא תדע. 446545
כשפוליטיקה תהיה מדע, יהיה טעם להחיל עליה את פופר.
לכבוש או לא לכבוש זו השאלה 446547
עפ''י מגילת הזכויות של האייל אני יכול להיתפס למילה אחת ולפתוח ממנה פתיל חדש כאוות נפשי.

מבחינתי תחיל את פופר על יחסי עמים, אבל כל בעוד אתה עושה את זה אני כתבתי על ''דרכים'' ועל ''צדק,'' לא על הפרכות וכאלה.
לכבוש או לא לכבוש זו השאלה 446754
תהנה אחי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים