עם כל הכבוד לפרופ' בואוסמה המנוח 446758
נראה שהוא פספס בגדול את הפואנטה הפרובלמטית באמירתו של דקארט.

השאלה אם ניתן לסמוך על חושינו כבר נלעסה מכל הכיוונים ע"י פילוסופים קודמים - ואין בדבריו של פרופ' בואוסמה בשורה של חידוש מסעיר.

התהייה שלענ"ד אמורה לבוא מקביעתו של דקארט היא "מהי חשיבה?". לצערי אני מוצאת שהאופן בו ניגש פרופ' בואוסמה לחקירת המשמעות של "אני חושב, משמע אני קיים" - ממחיש את אשליית החשיבה, ולא את מהותה.

תודה לרון בן-יעקב על התרגום הבהיר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים