אז מה המספרים האמיתיים? 448975
10% נשמע לי נמוך מדי. מה המספרים של משרד החינוך?

בדוגמא היחידה שאני מכיר המספרים היו גבוהים יותר -
אני למדתי בישיבה תיכונית שהוגדרה כ"בית ספר אזורי" (נדמה לי שזה המושג) כלומר - למדו שם תלמידים מכל האיזור, ללא סינונים או מבחנים בקבלה, ולא היה (נדמה לי) איפיון סוציואוקנומי משותף לכל התלמידים.
מתוך מחזור של כ-‏100 תלמידים, היו כל השנים שתי הקבצות א' במתמטיקה, כ-‏30 תלמידים בכל אחת.
כל התלמידים באחת מהם ניגשו ל-‏5 יחידות ובשניה חצי ל-‏5 וחצי ל-‏4. אם נוריד את פקטור הזיכרון שלי מהמספרים, אז כ-‏30%-40% מהמחזור ניגשו ל-‏5 יחידות (אין לי מושג כמה עברו) וזה לא היה בית ספר יוקרתי במיוחד או מחזור מוצלח במיוחד.
זה היה באמצע שנות ה-‏90.
אז מה המספרים האמיתיים? 449076
איזה אחוז של חרדים וערבים למדו בישיבה התיכונית הזאת?
איזה אחוז של בנות (הנוטות משום מה שלא לעשות 5 יחידות במתמטיקה) למדו בישיבה התיכונית הזאת?
איזה אחוז של תלמידי חינוך מיוחד למדו בישיבה התיכונית הזאת?
איזה אחוז של נערי רפול ושאר נושרים למדו בישיבה התיכונית הזאת?
אז מה המספרים האמיתיים? 449094
אפשר למצוא באתר של משרד החינוך.

הנתונים שזכורים לי מלפני 3-4 שנים היו משהו כמו:

15% ב 5 יחידות.
30% ב 4 יחידות.
55% ב 3 יחידות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים