בתשובה לדורפל, 29/06/07 17:37
בתיכון בו למדתי 449253
לא הבנתי את שיטת החישוב שלך.
בתיכון בו למדתי 449259
בוא נניח מבחן דמיוני עם מספר זוגי של שאלות, שלכולן אותו המשקל. אם ענית על חצי מהשאלות נכון, בית הספר שלי נותן לך 50 (מתוך מאה), ובית הספר השכן נותן 5 נקודות (מתוך עשר). מן הסתם הנקודות של בית הספר השכן שוות פי עשר עבור האוניברסיטה מהנקודות שלי. מה זה אומר על בית הספר שלי לעומת זה שלך? שום דבר.

גם עם הבדל פחות פשוט - נגיד, ש-‏80 אמור להיות הציון הממוצע במקום 70 - אפשר לעשות חישוב דומה, וזה יגיד משהו על שיטת הניקוד בלבד, ולא על רמת ההוראה.
החלף ''רמת ההוראה'' ב''גובה הדרישות'' 449260
בתיכון בו למדתי 449264
ומאיפה לקחת שזה המצב?
בתיכון בו למדתי 449266
לא ''לקחתי'' שזה המצב. באתי לטעון שזה שאוניברסיטאות מייחסות לציונים מהעבר הרחוק יותר משקל, לא אומר בהכרח שהן מעריכות אותם יותר, כי יש עוד הסבר אפשרי לתופעה. תכל'ס, אני דווקא כן מאמין שרמת החינוך המתמטי, נגיד, הייתה יותר גבוהה בזמנו. זה לא מפריע לי להגיד שבסך הכל, הנוער היום לא פחות משכיל מהנוער של פעם. השכלה מתמטית - אוקיי. כללית - טרם שוכנעתי.
בתיכון בו למדתי 449267
בממוצע, אין ספק שהוא משכיל פחות, גם אם אתה אינך משוכנע בזה.
אבל באופן כללי אני נרגש לראות שאתה מתייחס בכלל להשכלה לא-מתמטית בתוא דבר ששווה אזכור.
בתיכון בו למדתי 449289
"בממוצע, אין ספק שהוא משכיל פחות, גם אם אתה אינך משוכנע בזה." == "גם אם אתה אינך משוכנע בזה, *אני* (האייל האלמוני) משוכנע בכך, וזה מה שקובע." תגובתי: נו באמת...

"אבל באופן כללי אני נרגש לראות שאתה מתייחס בכלל להשכלה לא-מתמטית בתוא דבר ששווה אזכור" - אמרתי יותר מפעם אחת ששיעורי המתמטיקה בתיכון (חקירת פונקציות, לדוגמה) הם בזבוז זמן עבור האדם הממוצע (אני לא מתכוון ממוצע מבחינת היכולות), ושאם רוצים ללמד משהו את כל האוכלוסיה, זה צריך להיות עזרה ראשונה למשל, או שחיה.
בתיכון בו למדתי 449362
לי באופן אישי יש ספק גדול.
הבן שלי, למשל‏1 יודע הרבה יותר ממני‏2, לא רק כפי שהייתי בגילו, עם סיום בי"ס התיכון, אלא גם יותר ממה שאני היום.

___
1 אני יודע שדיברת על ממוצעים, ואני מביא אנקדוטות, אבל אני רואה גם סביב.
2 נכון שיש הרבה דברים שאני יודע והוא לא, אבל יש יותר דברים שלהפך.
בתיכון בו למדתי 449365
כן, טוב, לי נראה שיש כאן משהו מאוד מבלבל. ושאולי הפערים החברתיים המחריפים בהתמדה באים לידי ביטוי גם בעניין הידע. יש היום נוער בעל ידע רב, מקיף ומעמיק כפי שהיה בעבר רק אצל השמנת שבשמנת, באמת אינטלקט מפואר. ויש נוער המוכיח בורות מפוארת, וחלקו אף מתפאר בה. הרושם שלי הוא שמחוץ לבועה שאתה (וגם אני) חיים בה, הבורות חוגגת הרבה יותר.
בתיכון בו למדתי 449369
טוב, אני חייב בוידוי שעלול להרחיק אותי משורות האייל לנצח:
אני גיוס מאי.
גם לפני שלושים שנה היה נוער שהוכיח בורות מפוארות, חלקו על סף האנאלפבתיות.
בתיכון בו למדתי 449376
מה עניין גיוס מאי?
ונהפוך הוא: זה רק יקרב אותך לשורות האייל: סביר שרכשת שם ידע אנתרופולוגי רב.
בתיכון בו למדתי 449378
לא יודע מה עניין גיוס מאי.
אומרים שה IQ של כלל מגויסי מאי לדורותיהם לא מגיע לזה של טייס בודד.
בתיכון בו למדתי 449380
נכון. אני מכיר טייסים שיכולים להתאבד בקפיצה מהאגו לאייקיו
בתיכון בו למדתי 449383
יש גם הרבה לא-טייסים כאלה.
בתיכון בו למדתי 449381
ומה עם ה IQ של במאי מגויס?
בתיכון בו למדתי 449400
"הרושם שלי הוא שמחוץ לבועה שאתה (וגם אני) חיים בה, הבורות חוגגת הרבה יותר." - הרבה יותר ממה? מפעם? איך אתה יודע? היום אתה חי בבועה, ופעם... איפה?
בתיכון בו למדתי 449496
אכן, הבורות חוגגת הרבה יותר מפעם (וגם הידע - אצל בעליו - חוגג הרבה יותר מפעם).
בתיכון בו למדתי 449536
איך זה עונה לשאלות שלי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים