בתשובה לסמיילי, 02/07/07 14:38
בל (המשך יבוא) 449644
שיבת עם ישראל לארצו בזמננו שאנו עדים לה, למשל, היא רק אחת מבין רבבות נבואות שהיו ידועות והתקיימו ככתבן וכלשונן.
בל (המשך יבוא) 449646
רבבות, הה?
בל (המשך יבוא) 449647
איפה היה כתוב שעם ישראל יחזור לארצו בזמננו בצורה שאנו עדים לה?
בל (המשך יבוא) 449650
ישעיהו פרק כ''ט.
בל (המשך יבוא) 449653
קראתי את הפרק (http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k1029.htm) איפה כתוב שם ש:
1. עם ישראל יחזור לארצו.
2. שזה יקרה בזמננו.
3. שזה יקרה בצורה שאנו עדים לה?

מצד שני, טענת שהנבואה התקיימה "ככתבה וכלשונה" (תגובה 449639) מה שמעורר את השאלה איפה התקיימה *ככתבה וכשלשונה" אחת מהנבואות שיש שם?
בל (המשך יבוא) 449684
אין לי כל קשר לאייל האלמוני שהגבת לו.
בל (המשך יבוא) 449689
והיכן יש נבואה על שיבת עם ישראל לארצו, בזמן ובצורת ההתרחשות כפי שהם קורים?
בל (המשך יבוא) 449651
בכמה וכמה מקומות בתנ"ך, בהתאם לכלל "דברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר": דברים (ח, ז-ט; כח, מט; כט, כא), ויקרא (כו, מג), ישעיהו (מט, יח; ס, ד), ירמיהו (לה, ח), יחזקאל (לו, ח), ועוד.

וראו: תגובה 268278
בל (המשך יבוא) 449656
דברים ח'? אתה מתכוון לאיפה שכתוב "ארץ, נחלי מים--עיינות ותהומות"? "ארץ, אשר לא במסכנות תאכל-בה לחם--לא-תחסר כול, בה"? דברים כח? "והשיבך יהוה מצריים, באונייות, בדרך אשר אמרתי לך, לא-תוסיף עוד לראותה; והתמכרתם שם לאויביך לעבדים ולשפחות, ואין קונה"?

בקיצור, אף אחת מהנבואות האלה לא מנבאת "שעם ישראל יחזור לארצו בזמננו בצורה שאנו עדים לה", ואף אחת לא התרחשה ככתבה וכלשונה.
בל (המשך יבוא) 449692
בל (המשך יבוא) 449759
ממש ככתבה וכלשונה.
בל (המשך יבוא) 450914
גם אם נניח שלא ככתבה וכלשונה, שכן אינני גומר הלל על כל מה שנכתב באתר הזה, אין לדבר אח ורע לא בקרב שאר אומות העולם ולא באף דת שאתה מסוגל להכיר בעולם.
בל (המשך יבוא) 450944
על איזה מספר אני חושב?
מוסלמי: שלוש.
נוצרי: ארבע-עשרה.
יהודי: מאה.
בודהיסט: (אומר משהו, אבל אורי לא טורח לנסות להבין.)
לא, חבר'ה, חשבתי על פאי בחזקת מיליון (*הרבה* יותר ממספר האטומים ביקום, על פי ההשערות).
אורי פז: היהודי היה הכי קרוב!
בל (המשך יבוא) 450968
נניח לכתבה וכלשונה רק אחרי שנזכיר שאתה זה שהתיימרת לככתבה וכלשונה, בתגובה 449644, ועכשיו לא רק שאינך גומר הלל על כל מה שנכתב באתר הזה, אלא שאתה בעצם טוען שמה ש*אתה* כותב הוא פשוט לא תמיד נכון. אז אולי כדאי שתבהיר לנו מתי אתה כותב משהו נכון ומתי לא?

עכשיו, עברנו מהשוואת נבואות "ככתבן וכלשונן" להשוואת נבואות מעורפלות ולא מדוייקות בצירוף פרשנות בדיעבד. וכאן, אתה אומר לנו, היהדות מנצחת. אני חייב להודות שאני בכלל לא מבין איך אתה מודד דבר כזה, ולמה אתה חושב שנוסטרדמוס מוצלח פחות מיחזקאל. אבל מה שחשוב להגיד כאן שגם אם תצליח להמציא מדד שבו באמת היהדות תנצח בתחרות הזאת, כל מה שהצלחת להוכיח זה שביהדות יש את הנבואות הכי מעורפלות והפרשנים הכי מפולפלים. אני לא חושב שזו תחרות מעניינת באמת.
עקרון שובך היונים 449708
נניח שיש 1,000 נבואות בתנ"ך (יש?)

ההשערה שלי: בכל שנה מיוחסת נבואה לאותה השנה.

מאז כתיבת התנ"ך חלפו יותר מ-‏1,000 שנים.

מסקנה: הייתה נבואה שיוחסה לשתי שנים שונות.

כלומר, הנבואות בתנ"ך הן רב פעמיות (?)
עקרון שובך היונים 450908
תגיד, כמה קיבלת בתנ"ך בבגרות?

הנבואות בתנ"ך לא מתייחסות לשנים ספציפיות, כי אם לתקופה על פי הסימנים הגלויים בהן שעוזרות לבני התקופה המיועדת לאפיין ולהגדיר אותה.
עקרון שובך היונים 450926
לא זוכר, נראה לי 97 או משהו.

בקיצור, אתה מאשר את מה שאמרתי: הנבואות בתנ"ך הן רב פעמיות.
עקרון שובך היונים 450937
סליחה על ההפרעה.

פז הוא טרחן כפייתי. הדיונים עם הטרחן הכפייתי האחר עוד היו מעניינים כי הלא-טרחנים סיפרו בהם הרבה דברים מעניינים על מתמטיקה. אפשר גם להבין למה היה להם עניין להתדיין עם הטרחן. אבל במקרה הזה זה ממש לא ברור לי. יש באתר הזה מספיק פתילים שמאפשרים לקורא המעוניין לתהות על קנקנו של הטרחן. ברור גם שהוא לעולם לא ישנה את דעתו או את דרכיו בעקבות הדיונים עם המגיבים באייל, והם לא יצליחו לגרום לו להפסיק למכור את אותם שטיקים במקומות שיש להם קונים, למרבה הצער.
עקרון שובך היונים 450955
נכון, אבל אם למדנו משהו מהדיון עם טרחנים כפייתיים ההוא, זה שקשה לפעמים להתאפק ולא להשחיל איזו תגובה. יותר בשבילנו מאשר בשבילו.
עקרון שובך היונים 450939
רק 97? כלך לך! עם פיגור כזה איך אתה מעז לדבר בנושא בכלל???
עקרון שובך היונים 450969
לא שאלו אותך על הפרופיל הצבאי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים