בתשובה להאייל האלמוני, 04/07/07 9:15
לא יודעים ללמד 450185
ברור, שמי שיכול לעבור בגרות רק ברמה של 3 יחידות עדיף שיעשה זאת מאשר כלום.
אני מדבר איתך על תלמידים שהיו יכולים לעשות בגרות ברמה יותר גבוהה(בעידוד נכון), אבל דחפו אותם למטה.
אתה יכול לעבור בגרות במתמטיקה של 3 יחידות על ידי שינון בלבד.

אני אספר לך סיפור שחבר שלי סיפר לי : הוא לימד אנגלית תלמיד אחד שכמעט ולא ידע אנגלית. בכל זאת הוא עבר את כל המבחנים. איך זה?
הוא זיהה תבניות במבחנים : למשל אם שתי מילים הופיעו קרוב בטקסט, ורק מילה אחת בשאלה, אז יש סיכוי גדול שהמילה השנייה היא התשובה (מבחנים אמריקאיים).
זה עבד, במידה מוגבלת - הוא פתר את המבחנים (חלקית), אבל לא היה לו שום שימוש במידע הזה (מלבד כדי לעבור מבחנים), והוא גם לא יכל להתקדם הלאה.

אם אתה מלמד מישהו מתמטיקה בשינון מכיתה ז', בלי הבנה של מושגים יחסית בסיסיים, אז אין לו כל שימוש במידע - למשל כל התלמידים שידעו לחשב שברים יפה מאוד כשאמרתי להם לחלק תפוזים לקבוצות, אבל לא ידעו לעשות זאת כשנכתבו המספרים - ולהיפך.
הידע המתמטי המשונן לא מתרגם להבנה - אין לו קשר לעולם האמיתי.
גם השינון לא עובד ולא נזכר - דווקא כשיש מקום לשינון. למשל כמעט כולם לא ידעו את לוח הכפל (יש מחשבון, בשביל מה?)
תלמיד כזה, יכול להיות, כשכהוא מגיע כבר לכיתה י' הוא כבר באמת לא יכול לעשות בגרות של יותר מ 3 יחידות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים