ו...תוספת לפסימיות של הפיסקה האחרונה 451696
היטלר קבע שיאים חדשים של אכזריות שקשה מאד לשבור. בד בבד עם "לעולם לא עוד", אני חושש שפעמים רבות, במחשבתו של העולם המערבי משמשת השואה למתן לגיטימציה לפעולות פחות גרועות ממנה. "מה זה כמה הרוגים פה ושם? מה זה קצת שחיתות, או הפרת זכויות קטנה? אתם יודעים איזה דברים נוראיים קרו לפני 60 שנה?".
ובאמת, מי זוכר את הדרוויניזם החברתי האמריקאי של תחילת המאה? מי זוכר את וייטנאם? מי זוכר את דיכוי האירים ע"י הבריטים? הרי הם היו כל כך הרבה יותר טובים מהיטלר. ואנחנו, האם לא נתנו לעצמינו לגיטימציה לכמה חטאים קטנים וקטנים פחות בעקבות האסון הנורא שקרה לנו?

והאם העולם שלאחר המלחמה, שנראה לנו כל כך הומאני הוא באמת כזה? בהשוואה לימי הביניים למשל? מבחינת כמות האלימות, לא בטוח בכלל.

אפשר רק לקוות שלא נתרגל להשמדות עם כפי שהתרגלנו למלחמות.
ו...תוספת לפסימיות של הפיסקה האחרונה 451697
"במחשבתו של העולם המערבי משמשת השואה למתן לגיטימציה לפעולות פחות גרועות ממנה". טענה ממש מזויעה. יש לך דוגמה?
ו...תוספת לפסימיות של הפיסקה האחרונה 451699
אופס, אי הבנת הנקרא, שכח מזה.
הומניזם נטול פניות? 451698
מכל זוועות המאה ה-‏20 בכל יבשות תבל, האם באמת הדברים אותם אתה מציין הם ששניים למעשי הרייך ה-‏3?
מדוע דווקא אלו הם שמטרידים אותך?
ראה גם תגובה 382453 .
הומניזם נטול פניות? 451703
בהחלט לא. נתתי דוגמאות, לא מייצגות, לכך שלאורן של הזוועות ממלחמת העולם חטאים קטנים נראים לגיטימיים יותר. הדברים הגרועים ביותר עדיין נראים גרועים מאד אני מניח.
(ושים לב לsubtext של תגובתך - "למה בחרת דווקא בדברים האלה? קרו דברים גרועים יותר." אז מה? )
הומניזם נטול פניות? 451717
זה אינו הsubtext, אלא הטקסט עצמו.
בין השיטין אני תוהה אם עניינך הוא באמת החירות והחיים או משהו אחר; הקורבנות או החוטאים; החוטאים באשר הם, או רק אלו המשתייכים למיעוט האנגלוסכסי, ללא קשר לעוצמת הזוועות שבוצעו.
הומניזם נטול פניות? 451770
אתה יכול להפסיק לתהות - ענייני הוא החירות והחיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים