בתשובה לראובן, 30/07/07 10:44
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454086
אני מתנצל שוב אם פגעתי בדורפל למרות שאיני נסוג משום טענה שהעליתי.

ראה, לפני שאנחנו דנים בקשר בין גזענות למוסר כדאי שנבהיר את המושגים. בשלב זה אנחנו תקועים עם מישהו שמסרב לקבל את ההגדרה המקובלת ועושה שמיניות באויר כדי לא להודות בכך שהוא פשוט מקשקש.

חזור לשורה 1.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454089
אני מתנצל על הכאב שדריכתי על רגלך מסיבה לך, אך לא מתכוון לזוז.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454093
נכון. כל עוד אתה מתעקש לדחוף את רגליך בכל מקום בו אני מנסה לדרוך, אני מודיע שהמשחק הזה אינו לרוחי ולא ארקוד יותר את הריקוד המשוגע שאתה מנסה לארגן.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454468
"מטקאף, זו הרגל שלך, מה שאני דורך עליו?"
"לא, המפקד. זו בטח הרגל של סג"מ שייסקופף."
"זו לא הרגל שלי", אמר סג"מ שייסקופף.
"אז אולי זו בכל זאת הרגל שלי", אמר רס"ן מטקאף.
"תזיז אותה."
"כן, המפקד. צריך שתזיז את הרגל שלך קודם, קולונל. היא מעל שלי."
"אתה אומר לי להזיז את הרגל שלי?"
"לא, המפקד. לא, לא, המפקד."
"אז תזיז את הרגל שלך ותסתום את הפה."
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454096
אבל דורפל לא מסכים איתך שקוראים לזה גזענות. הוא הגדיר בדיוק למה הוא התכוון לכן אין צורך להעניק לזה שם שהוא לא מסכים אליו. אתה לא באמת צריך *לקרוא* לזה גזענות כדי להראות את הבעיתיות המוסרית, נכון? תקראו לזה אפליה או זגענות והמשיכו בדיון. או שלא. מה שתרצו.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454101
אין *לי* מה לחדש בדיון על השאלה עם גזענות‏1 היא טובה או רעה. הפער ביני לבין דורפל הוא מובן מאליו ונמצא בנקודות המוצא הרחוקות שלנו. הדיון הנוכחי באמת מוציא את המיטב של דורפל והרבה יותר משעשע. אם מישהו ירצה להכנס לדיון על הנושא עצמו, אני מבטיח שלא אפריע ואקרא הכל‏2.

1 במובן המקובל שלה.

2 ומוכן להתערב שכל טיעון שיעלה כבר עלה באייל בעבר.
הכניסי את השייח' סלאח, במטותא. 454102
אז אתה מצביע "או שלא"?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים