בתשובה לבר, 31/07/07 17:48
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454305
אני יותר אוהב את הרעיון עם החנקן הנוזלי.
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454306
מצד שני, אין סיפור כזה בברית החדשה, על איך שהגישו לישו חומץ במקום מים?
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454309
הברית החדשה הצטיינה בגניבות ספרותיות ביסודה
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454327
"מדרש איכה רבה - כמו מדרש בראשית רבה וכמו הפסיקתא דרב כהנא, שייך לשכבה המוקדמת ביותר של ספרות המדרשים (בין המאה ה-‏5 למאה ה-‏7 לספירה). "
(מתוך איכה רבה [ויקיפדיה])

"במשך מאות שנים החזיקו הקהילות הנוצריות בכתבים מקודשים שונים, בלי קאנון מוסכם. רק בוועידה הכנסייתית השלישית בקרתגו, בשנת 397, אושר הנוסח המקובל כיום."
(מתוך הברית החדשה [ויקיפדיה])
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454338
טעות בויקיפדיה ידידי. אני יודעת שזה נשמע יומרני אבל זה חד משמעי. המדרשים נכתבו עוד קודם המשנה, שנחתמה ב200 לספירה.
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454339
לפי מה שכתוב בשאר הערכים בוויקיפדיה על המדרשים נראה שכולם נכתבו אחרי חתימת המשנה (ועד סביבות שנת 1000 לספירה). את בטוחה?

בכל מקרה, השארתי בוויקיפדיה שאלה בדף השיחה, ואולי מישהו אחר גם כאן יאשר או יכחיש.
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454357
בינתיים מישהו אפילו ענה בוויקיפדיה: "במדרשי הרבה מוזכרים אמוראים. היא ודאי מתכוונת למדרשי ההלכה שנוצרו לפני המשנה"
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454361
מדרש איכה רבה, מאה 5-6.

על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454356
מבדיקה מהירה באנציקלופדיה העברית, ב"אנציקלופדיה ליהדות" בהוצ' ספריית מעריב ובאנציקלופדיה "מאיר נתיב" של מסדה, עולה:

א. טווחי הזמנים המצויינים לכתיבת המדרשים, ליקוטם וחתימתם, הם שונים מעט ממקור למקור. כלומר, אנשים חכמים ומלומדים שבדקו את הנושא כמיטב יכלתם, וחלקם עסקו בכך שנים ארוכות - לא הגיעו לכלל ציון זמן אחד החלטי, מה שאומר שאין מה לדבר כאן על "חד משמעי", וקצת צניעות, כפי שציינת באחת התגובות - אכן לא תזיק.

ב. ובכל מקרה, כל טווחי הזמנים המוזכרים בכל שלושת המקורות הם מאוחרים יותר מ-‏200 לספה"נ, וזה כולל את מדרש איכה רבה, שהוא, אכן, כך נאמר, מן העתיקים. מאחר ומדובר במלאכה רבה של ליקוט, איסוף וסידור, הזמנים נעים בין המאה ה-‏3 למאה ה-‏11.
על הקשר שבין נאד תפוח לתיפח רוחם ושל שניהם לפלצנות מדוברת 454385
לי נראה די ברור שנתנו להם קולה (אולי אפילו מכה-קולה).
אני בהחלט רואה איך זה יכול להרוג אותך כשאתה במצב תשישות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים