בתשובה לברקת, 01/09/07 14:54
שאלה 456255
"נו, אז? אותו הדבר יכולתי להגיד על אהבה, או על יכולת ביטוי" - נכון מאוד, אז בשביל מה ה"נו, אז?"?

"'כולם מכבדים אותי ומחשיבים את דעתי, למה אני לא יכול למצוא אהבה?" - מה, את חושבת שאם לא היו מכבדים אותו, הוא דווקא היה מקבל את חוסר נאהבותו ביותר שלוות נפש?! מצטער, אני ממש לא קונה את הדוגמה הזאת, וגם לא את הטיעון כולו, שכבוד יכול לגרוע מהאושר. הלחץ שנובע מהפחד לאבד את הכבוד - כן. הכבוד עצמו - לא.

אני לא מבלבל. השניים לא נפרדים.
שאלה 456287
"נו, אז", כי לכן הפרמטר "כבוד" הופך להיות רק עוד אחד בשורת פרמטרים שיש להם סיכוי מסוים לשפר את הרגשתו של האדם כלפי עצמו.

אני מנסה לומר שדווקא כבוד מהזולת, כשמתגלה חסר במחלקה‏1 אחרת בחיים, עלול לגרום לתחושת דיסוננס ותסכול, בגלל הציפיות הגבוהות שהוא מביא איתו (מהאדם עצמו או מהזולת).

1 הנה אנגליזם שאני מחבבת.
שאלה 456328
נו? הרי נתתי את הכבוד כדוגמה לעוד פרמטר כזה.

אני לא מסכים עם הדוגמה. לדעתי, כבוד (למשל) יכול לכפר על חוסר במחלקת חיי האהבה, ולא יכול לגרום לניפוח ציפיות. מקסימום, ניפוח ציפיות זמני - עד עכשיו מצבך לא היה משביע רצון, ועם השינוי שבא בתחום אחר, חשבת שגם כאן יבוא שיפור, אך לא בא. לא מגדיל את מפח הנפש, אני חושב.
שאלה 456333
חזרתי לקרוא את כל הפתיל, והבנתי שאנחנו מתווכחים על הסעיף הלא נכון...
מה שניסיתי לומר ב תגובה 456191 הוא פשוט שמעבר לתנאים הפיזיים המיידיים, גם כבוד, אהבה, הכרה וכולי לא ישפרו את תחושת האושר של האדם, אם הוא לא ניחן בכישרון פשוט להיות מאושר. לא דיברו פה פעם על כהנמן וטברסקי?

לגבי שאר תגובתך - מניחה שזה עניין אישי. כל האפשרויות קיימות, והצבעתי על אחת מהן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים