בתשובה ליוני, 12/09/07 20:37
אחרי לפוסט 457526
אנשים אינם שווים אחד לשני בתכונות שלהם. יש מי שיכול ומתאים לשרת, ומי שלא. לא תפתור שום דבר ולא תעשה שום צדק בזה שתחייב את האחר לסבול בגלל שהוא מה שהוא רק בשביל לקבל את סיפוקך (ומצידי תטען שאני מתלהם, אבל זה מה שזה).

להיפך, אתה רק תרויח יותר שנאה, ואנשים שיחפשו דרכים מתוחכמות יותר להשתמט (ואפילו השתמטות תוך כדי שירות פורמלי) כשהרצון לדפוק אותך ואת שכמותך מהווה להם דלק, ובטווח הלא רחוק זה גם יהרוס את המערכת שעליה אתה, לטענתך, כל כך רוצה להגן.
אחרי לפוסט 457560
אלמוני יקר אתה מפספס את העיקר.

אנחנו לא מבקשים להקשות על אילו שלא משרתים (וזה לא משנה אם השתמטו או שהם באמת לא מתאימים לשירות) מתוך נסיון לנקם.

כל מה שאני טוען הוא שמאחר ואני מפסיד 3 שנות עבודה באזרחות (בהן יכולתי לקדם את עצמי באופן אישי) וגם מסכנים את חיינו ממש (בשירות קרבי שאף תפקיד אזרחי אינו משתווה לו) ראוי לתת תגמול אמיתי.

מה שאתה מציע הוא שמי שאינו יכול לשרת, ומי שאינו רוצה לשרת לא רק יגדיל את סיכוייו להגיע לזקנה (ולא למות במלחמות מיותרות בלבנון) אלא גם את מצבו הכלכלי והאישי. לטעמי זה כבר קצת יותר מדי.

לכל הפחות לתגמל אותנו באופן חומרי - לו היה נעשה כך לכל הפחות יכולתי להסביר לרעייתי שתחיה מדוע יש גם פן חיובי למילואים הרבים שאני עושה (מעבר לעובדה שגם ללא כל תמורה אמשיך לשרת)
אחרי לפוסט 457603
התגמול צריך להיות בצורת משכורת חודשית במהלך השירות.
ולא בצורת הטבות למיניהן שניתנות שנים לאחר השירות (באוניברסיטה, בעבודה וכו').

אם אתה רוצה שייתנו גם משכורת וגם הטבות, אז עדיף לשקלל את הערך של ההטבות ולהוסיף אותו למשכורת, ואז לתת משכורת גדולה יותר ללא הטבות.

לא צריך להיות כל הבדל בין צורת התשלום על שירות צבאי לצורת התשלום על כל עבודה אחרת.
אחרי לפוסט 457675
==לא צריך להיות כל הבדל בין צורת התשלום על שירות צבאי לצורת התשלום על כל עבודה אחרת.

לא נכון. על שירות חיוני כזה ראוי לשלם בשיפור הסטאטוס של המשרת לאורך שנים - למשל באמצעות הנחה במעונות, ששוויה למקבל עולה על עלותה למשלם.
אחרי לפוסט 457700
אבל בכך אתה יוצר מעמד של אזרחים סוג ב', שסובלים ממנו בעיקר המושמטים מהסוג שנפל בין הכסאות, מה שאיזה סנגור נלהב של המערכת כבר איתר פה ביצירתיות רבה עבורו את הכינוי ''משתמט פאסיבי''.
אחרי לפוסט 457706
וקיומן של דרגות (בצבא או במשק) אינו יוצר מעמד של אזרחים סוג ב'? (וג', ד', וכן הלאה).
אחרי לפוסט 457749
עקרונית השוויון צריך לחול על כולם. יצירת דרגות בתחום שאינו שייך למסגרת המחייבת דרגות, פוגעת בזכותם של בני האדם לשוויון.
אחרי לפוסט 457778
שוויון זה היופמיזם של האליטה והזכות לשוויון זה בסה"כ הרטוריקה של המאבק של כל מי שמתחת. זה לא ממש אידיאל או עקרון של אף אחד.

*כל* מסגרת אנושית מחייבת דרגות. הן נמצאות ונמצאו תמיד בכל מקום וזמן שאפשר לעלות על הדעת. זה אולי לא מתחייב מבחינה לוגית (תמיד אפשר לדמיין איזה סוג חדש ומקורי של בני אדם אותו עדיין לא ראינו), אבל זה מתחייב מהאופי האנושי, כפי שאנחנו מכירים אותו. הדרגות נמצאות בכל מקום. במקום העבודה, במוסכמות הלא פורמליות של החברה ושל הקבוצות האתניות שבה, בבית הספר, בחוקי המדינה והמשפט, בסמלי הסטטוס, בצבא, בכלכלה וביחסים בין מדינות.

במקום בו קיימת חברה אנושית, אין דבר כזה שוויון בין פרטים. יש מאבקי כוח בין קבוצות ומראית עין של שוויון בין הפרטים שמרכיבים את הקבוצה המובילה שרומסת את וניזונה מהקבוצות האחרות (מראית עין שמטרתה לשמר את החוזה ואת הכוח שנובע ממנו בין פרטי הקבוצה המובילה).

אם תרשו לי לצטט דיקטטור (דמיוני):

The convoluted wording of legalisms grew up around the necessity to hide from ourselves the violence we intend toward each other. Between depriving a man of one hour from his life and depriving him of his life there exists only a difference of degree. You have done violence to him, consumed his energy. Elaborate euphemisms may conceal your intent to kill, but behind any use of power over another the ultimate assumption remains: "I feed on your energy."
- The Emperor Paul Muad'dib
אחרי לפוסט 458560
באיזה מהספרים זה נכתב? את הראשון קראתי מזמן, ואני לא זוכר את זה שם, ומהשני התייאשתי באמצע. אבל זה מצא חן בעיניי. אולי אתן לו עוד ניסיון.

(דרך אגב, אני גם לא מכיר אף חברה לא-אנושית חסרת מעמדות.)
אחרי לפוסט 458675
זה מהשני (dune messiah). אני פצחתי בחודש שעבר בקריאה חוזרת (לאחר יותר מעשור) של כל הסידרה (אני לקראת סיום השלישי) וכל זאת על מנת להגיע אל השישי שממתין לי על המדף כבר המון שנים. אני דווקא מאוד נהנה מהכתיבה של הרברט בהמשך הסידרה (למרות שהוא לפעמים נוטה לחזור על עצמו מעבר לנחוץ וקצת להתברבר‏1).

דוגמא לחברה לא-אנושית חסרת מעמדות: האיילים האלמונים.

______________
1 להתהרברברט?
אחרי לפוסט 458676
הבדיחה הזאת מובילה אותי לעוד מחשבה - האם קיימת חברה שאף אחד מחבריה לא יכול לזהות אף אחד אחר?
סורק באפלה 458706
שאל את ברקת.
אחרי לפוסט 457713
השירות בצה''ל אינו רק ''עבודה'' שהתגמול עליה יכול להסתכם רק בכסף המשולם למשרתים. השירות בצה''ל מחייב נכונות להקרבה מסוג גבוה יותר, שההערכה כלפיה אינה יכולה להסתיים ברגע בו שולמה המשכורת האחרונה. חברה צריכה להעריך את מי שתרם לשמירה עליה. הערכה כזו, אגב, אינה חייבת להתבטא במישור הכלכלי דווקא. העובדה שאתה מעריך מישהו על משהו שעשה אין משמעותה שמישהו אחר הוא סוג ב', כשם שהעובדה שכמה מהחיילים שלחמו בשנה שעברה קיבלו צל''שים אין משמעותה שמי שלא קיבל הוא סוג ב'.
אחרי לפוסט 457751
יש הרבה מאד דברים שאינם רק "עבודה" שהתגמול עליה יכול להסתכם רק בכסף.
גם עבודתם של שוטרים, רופאים וכבאים מחייבת נכונות להקרבה מסוג גבוה ביותר, והחברה צריכה להעריך את *כל* מי שתורם לה, אלא שמה שבאמת אנחנו כאן עסוקים בו הוא פרוייקט של פאשיזם והאדרת הצבא, המתנהל בימים אלה בניצוחם של הרובוטריק ממשרד הבטחון וחברים, שרואים רק דרגות ומדים כבעלי זכות קיום, ולכן אף אחד מהם לא יציע לתגמל גם אחרים שמקריבים הרבה מאד כדי לשרת את החברה, באותה צורה שבה דורשים כאן לתגמל את אלה שמוכשרים בלירות על ערבושים תוך כדי השפלת השאר.
וכדאי לכל אחד כאן לדעת עם מה הוא משתף פעולה, אפילו שזה אייל האדישים כאן.
אחרי לפוסט 457754
אם אתה יכול להרגע לשניה מגלי ההתלהמות, אשמח אם תזכיר לי כמה רופאים נהרגו בשעה שהם מנסים להציל את חייך.
אחרי לפוסט 457756
אני גם לא מכיר הרבה ג'ובניקים מגל"ץ, קציני מודיעין, קב"נים, נהגים, טכנאים ושנעים שנהרגו בשעה שהם מנסים להציל את חיי. בכל זאת, אף אחד לא מדבר נגד תגמולם שלא כשאר אזרחין, כי המטרה של כל הקמפיין הזה היא לדפוק את המושמטים ולהציל את המולדת/כסא הפוליטיקאים.
אחרי לפוסט 457757
אני שמח שאתה יודע מה המטרה של כל הקמפיין הזה, למרות שנראה לי קצת משונה ש*כך* חושב מישהו להציל את הכסא שלו. אשר להצלת המולדת, זאת נראית לי מטרה ראויה.
אחרי לפוסט 457758
תסתכל בעיתונים של השבועיים האחרונים. ההיחלצות הנמרצת כנגד המשתמטים בהחלט עושה טוב לכסא הפוליטיקאי, גם אם איננה המצילה הבלעדית שלו. ואשר למולדת - אין אצלנו מספיק פוליטיקאים הבטוחים שהצלת המולדת והצלת הכסא שלהם - חד הם?
אחרי לפוסט 457818
השאלה אם אתה מאמין שהכאת היהו... סליחה, המושמטים היא היא שתציל לך את המולדת.
אחרי לפוסט 457822
מישהו ביקש כאן להכות (או לתלות או לשלול זכות קיום)? אלה מילים מתלהמות, שרק המתנגדים לצבא מזכירים. מה שמבקשים הפאשיסטים כאן הוא לא לעשות מהמשתמטים גיבורים גדולים. הדבר הכי נורא שהוצע כאן הוא העדפה בעבודה בחנות ספרים.
אחרי לפוסט 457850
לשלול רשיון נהיגה וזכות לעבוד ברפואה, כמו שברק מציע לעשות במושמטים, ולשלול זכות עבודה אפילו בחנות ספרים (גם אם הכישורים מתאימים יותר) - זה כמו להכות, ובמצבים מסויימים אפילו לתלות, כי המשמעות האמיתית של זה היא מניעת פרנסה = מניעת חיים.
אחרי לפוסט 457755
וכדאי לפעמים לקרוא דברים חכמים שנכתבים באתרים אחרים,
סתם בשביל לחזור לפרופורציות ולהפסיק להתלהם.
אחרי לפוסט 457803
==רק דרגות ומדים כבעלי זכות קיום

לא, גם לחסרי דרגות ומדים יש זכות קיום. ואפילו זכות לשיר וליצור ולקלל את לובשי המדים. אבל אני מביט עליהם בבוז מסוים. למרות שאני מעדיף את המוזיקה של אסף אמדורסקי על סאבלימינל, אני זוכר לרעה לאמדורסקי את השתמטותו משירות ואת נאומיו חוצבי הלהבות בזכות ירידה מהארץ. בדיון הזה אני מזכיר לשכמותו, שכדאי שישפילו מבט.
אחרי לפוסט 457817
תראה, אני זוכר לאריאל זילבר את התבטאויותיו נגד הומואים, שמאלנים וכל מיני וגם לבועז שרעבי היו כל מיני יציאות לא נחמדות, ועוד הרשימה ארוכה. אני מפריד בין ערך המוזיקה של זמרים למה שהם אומרים, ובהחלט, גם אני מעדיף את אמדורסקי על הערס מהשוקו.
אחרי לפוסט 457819
כל חסר דרגות ומדים, הדבר היחיד שהוא עושה זה לקלל את לובשי המדים? אסף אמדורסקי אינו מייצג אלא את עצמו ואף אחד הוא לא "שכמותו", כל אחד הוא עולם בפני עצמו.
אחרי לפוסט 457823
==כל אחד הוא עולם בפני עצמו

פנינה נהדרת לעיקור-מתוכן של כל דיון על מגמות חברתיות. אני צריך לזכור אותה למקרה שבן-שיחי מעלה טיעון שאני לא יודע להתמודד איתו.
אחרי לפוסט 457851
כל דיון שמכליל על אנשים, הוא מלכתחילה מעוקר מתוכן.
אחרי לפוסט 457854
ובכך זרקת לפח את הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה ושאר מדעי החברה.
אחרי לפוסט 457916
דיון *שלא* מכליל, מעניין רק את הסבתא של מי שמדברים עליו.
אחרי לפוסט 457849
זה בסדר, גם אני מסתכלת בבוז מסוים על מי שגאוותו בכך ששירת בחיל קרבי.
אחרי לפוסט 457855
מדוע?
אחרי לפוסט 457857
כי רוב המשרתים בקרבי עשו עוולות נוראות, גם אם לא התכוונו אליהן.
אחרי לפוסט 457860
אם לא התכוונו אליהן - יש מקום לסימן שאלה באשר ל"הסתכלות בבוז מסויים", לא? וחוץ מזה - האם יש בטחון בכך שמדובר ב*רוב* המשרתים בקרבי? איזו דרך יש לנו, הניזונים מן התקשורת, לדעת באילו אחוזים מדובר?
אחרי לפוסט 457905
ראשית, תרומתי היחידה עד כה לפתיל הזה הייתה תגובה 457857 .
שנית, לא רואה מה עניין סימן השאלה. בגיל 18 ומעלה אתה כבר אמור לעמוד על דעתך, ואם נשלחת למלא פקודות שיש בהן משום עשיית עוול, מן הראוי שתסרב להן.
אחרי לפוסט 457869
גם אם גרמתי לעוולות נוראות (למרות שניסיתי לנהוג על פי צו מצפוני כשהתאפשר), אני לא מבין מדוע אין זה ראוי שאתגאה בעצם נכונותי להסתכן, או אפילו פשוט לשאת שירות קשה יותר לצורך מטרה המיטיבה עם כלל אזרחי המדינה. הרי אילולא הייתי אני ממלא את התפקיד, חייל אחר היה עושה זאת.

כפי שאני רואה זאת, העוול בעיקרו מוכתב מלמעלה [ועוד יותר, מוכתב מבחוץ], ואילו הזכות – היא מצידה פרסונלית.
אחרי לפוסט 457873
משום שהסיכון והקשיים שלך רק עזרו לקדם את העוולות. אם אתה אדם בעל מחשבה עצמאית, אתה צריך לעמוד מול כל אחד מ"למעלה" שמנסה להכתיב לך איזה עוולות לעשות, ואם כבר הצליחו להכתיב לך (ז"א, ניסית להשתמט ולא הצלחת), אתה לפחות אמור להתבייש בזה, ולהביט בגאווה וקנאה באלה שכן הצליחו.

אילולא היית אתה ממלא את התפקיד, או שהתפקיד לא היה ממולא או שחייל אחר היה ממלא אותו, ואם חייל אחר היה ממלא אותו, איזה גאווה אתה מוצא בזה? גם סבלת וגם גרמת עוול.
אחרי לפוסט 457888
אוקי, אז כאדם בעל מחשבה עצמאית וראיית עולם סוציאליסטית (נניח) עלי לצאת מחר השכם בבוקר לשדוד את הבנק הקרוב למקום מגורי ולחלק את הכסף לחד הוריות מול המשביר [שאגב, טיפת האמפתיה שהייתה לי כלפיהן נגוזה עם הפיכתו המכפירה של הפסל בכיכר למתלה כביסה]?

מטרת צה"ל אינה קידום העוולות, אלא הגנה על אזרחי המדינה. העוולות הינן רע הכרחי, מה גם שלפחות חלקית ובעקיפין קורבנות העוולות אחראים לקיום ההכרח הזה. אלו מאיתנו שחושבים שיש דרכים אחרות, הולכים לקלפי ומצביעים בהתאם. להמחשה נוספת של הנקודה, גם מי שעובד בהוצאה לפועל גורם עוול מעצם תפקידו, אמנם אין בכך גאווה מיוחדת שכן הוא מתוגמל בהתאם ותפקידו לא נושא עימו סכנות מיוחדות, אך ודאי שאין לו שום סיבה להתבייש בו (במיוחד אם האלטרנטיבה היא להיות מובטל ולחיות מכספי משלם המיסים/‏1).

1 < משתמט ולהנות מהבטחון שמקנים המשרתים >
טיפת האמפטיה 457892
"ורבה דאגה לתמונות ופסלים
ואוצרות אמנות פן יופצצו
עת אוצרות-אמנות של ראשי-עוללים
אל קירות וכבישים ירוצצו"

תגובה 378283
אחרי לפוסט 457893
כאדם בעל מחשבה עצמאית וראיית עולם סוציאליסטית עליך לתרום מכספך לעניים. לפחות, לא להתגאות בזה שאתה לא תורם.

"הגנה על אזרחי המדינה", "העוולות הינן רע הכרחי". כן. נכון. גם אני שירתתי בצבא (ואני לא גאה בזה, בלשון המעטה), אז את הבולשיט הזה תמכור לילדים לפני גיוס. העוולות נגרמות בגלל שמישהו, אתה, גורם אותן.

למה מי שעובד בהוצאה לפועל גורם עוול?
אחרי לפוסט 457896
תרומה מכספי לעניים שקולה בעיני להתנהלות הומנית ככל שפקודות הצבא מתירות בסיטואציות הבעייתיות ממילא בהן נמצאים רבים מהמשרתים שרות קרבי, לעיתים על בסיס כמעט יומי.
ההשתמטות, כלומר עבירה על החוק (או ניצול אכיפה בלתי מספקת שלו) כמוה כשדידת הבנק, או לפחות אי תשלום מיסים.

ולפני שנמשיך, כוונתך לעוולות שהינן מתוקף פקודות הצבא, או לחלופין לאלה שהינן תוצאה של חריגה מהאחרונות, או שאת לא מבדילה בין השתיים?

מי שעובד בהוצאה לפועל גוזל מאדם את רכושו. אין זה עוול, בעינייך?
אחרי לפוסט 457898
השתמטות היא לא עבירה על החוק. סירוב הוא עבירה על החוק. כשהחוק מוסרי (כמו החוק שאוסר על שוד), לעבור עליו זה דבר לא מוסרי, אבל כשהחוק הוא אנטי מוסרי, למלא אותו זה דבר לא מוסרי. (לכן, מי ששירת ועשה עוולות, צריך להתבייש, מי שהשתמט מלעשות עוולות יכול לא להתבייש, ומי שסירב לעשות עוולות, יכול להיות גאה)

הכוונה היא בעיקר עוולות שהינן מתוקף פקודות הצבא.

מי שעובד בהוצאה לפועל גוזל מאדם את רכושו? אם אתה לווה ממי שקל, ולא מחזיר לי אותו, השקל הוא רכושי, ולא רכושך, ומי שלוקח אותו ממך ונותן אותו לי, לא גוזל ממך דבר, ולא עושה לך שום עוול. הוצאה לפועל לא אמורה לעשות עוולות, אלא לשרת את הצדק.
אחרי לפוסט 457922
מה ההבדל בין השתמטות לבין סירוב? מהו בדיוק התוקף של הקביעות שלך בדבר מה שמוסרי ומה שלא? האם הטענה שמי שהשתמט/סרב עשה עוול לאזרחי המדינה המשלמים מיסים שממנים את תקציב הביטחון של המדינה ומצפים מהמדינה שתספק להם את הביטחון עליו הם משלמים, איננה סימטרית [לכל הפחות!] לטענות העוולה שלך?

אז כל עוולות צה"ל (ומדינת ישראל) מתמצות בחוסר הצדק שבהן?!

איכשהו לא נראה לי שלקורבנות של אותן עוולות משנה הצדק יותר מידי, אבל נחמד לראות שעוד נשארו אי אלו אבירות-צדק שכמותך.
אחרי לפוסט 457940
סירוב זה להגיד "אני מסרב לעשות את זה", ולשאת בתוצאות של האמירה. השתמטות זה להגיד "המפקד, כואבת לי הבטן", ללכת למרפאה ולהוציא גימלים. אני לא צריך מפקד, רב או גורם חיצוני אחר שיתן "תוקף מוסרי" למוסר שלי, אני, כמוך, אדם מוסרי שנולד עם היכולת להבין לבד מה מוסרי ומה לא. אני לא מוצא שום סימטריה. אם משלמי המיסים שילמו מיסים בצפיה שמדינה תגן עליהם, אז מי שעושה להם עוול הם הממשלות ומפקדי הצבא, שלא משתמשים במיסים למטרה לה הם יועדו. אם משלמי המיסים שילמו מיסים בצפיה שהמדינה תשתמש בהם על מנת להכריח אותי לעשות עוולות, אז הצפיה שלהם היא לא מוסרית.

אז מותר לגרום עוולות למי שהצדק לא משנה לא?
אחרי לפוסט 457946
אתה באמת מאמין שאדם נולד "עם היכולת להבין לבד מה מוסרי ומה לא" או שזה רק מטבע לשון?
אחרי לפוסט 457947
זה מטבע לשון.
אחרי לפוסט 457948
מה לא בסדר באמירה הזו?
אחרי לפוסט 457950
בעיני זה כמו להגיד שאדם נולד עם היכולת להבין לבד את השפה העברית.
אחרי לפוסט 457951
ומה לא נכון בזה? *יכולת* ודאי שיש לו, אם הוא לא מפגר קשה, לא?
אחרי לפוסט 457955
האם זה שעשוע רטורי או יש כאן שאלה אמיתית?
גמר גירוד טוב 457958
ב"יכולת להבין לבד מה מוסרי ומה לא", כוונת האלמוני היא, קרוב לוודאי, ליכולות מבוססות אבולוציונית, לפעול במסגרת אינטראקציות חברתיות המועילות לכל הפרטים בקבוצה, בערך כמו בתגובה 208200 :-] (רגע לפני הפרת הכללים ושבירת הכלים). ההשוואה המתבקשת היא, אם כבר, לא ליכולת מולדת להבין דווקא עברית אלא למשהו מסוג הדקדוק האוניברסלי - ההוא מחומסקי (בלי פוליטיקה. פוליטיקה בשבוע הבא).

(עכשיו אל תגיד לי שלא הבנת למה זאת ההשוואה המתבקשת, כי אני אענה לך כמו שהאקסיות שלכם היו עונות לכם - "אם לא הבנת בעצמך אז אני גם לא אסביר לך")
גמר גירוד טוב 457960
נדמה לי שהיתה כאן לא מזמן קישורית עם ההשוואה הזאת, אבל לא הצלחתי למצוא עכשיו את התגובה.
גמר גירוד טוב 457962
חשבתי שהגבתי לפני שעה בערך. הסניליות הורגת אותי.
גמר גירוד טוב 457964
ומה התכוונת להגיד בתגובה?
גמר גירוד טוב 457966
נראה לי שמצאתי. הלינק הוא כנראה זה שבתגובה 456753, אבל האלמוני הבהיר בינתיים שלא לזאת הוא התכוון.
גמר גירוד טוב 457965
בכלל לא התכוונתי למשהו כזה.

רובנו יודעים להבדיל בין רע וטוב, ורובנו יודעים שרובנו יודעים להבדיל בין רע לטוב, ורובנו יודעים שעלינו לעשות את הטוב ולא את הרע. המקור לידע הזה (תרבותי, גנטי, מבני, חברתי, אתני, דתי, אלוהי, מטאפיזי ...) לא משנה לעצם העובדה שהוא קיים, ושאנחנו מחוייבים לו. אולי אנחנו לא באמת נולדים עם היכולת הזאת, אז מה? זה אומר שאנחנו צריכים להתחיל לייצר עוולות? זה אומר שאנחנו צריכים להקשיב למי שמנסים לשכנע אותנו (לתת תוקף) שרע הוא טוב?
אחרי לפוסט 457969
יש איזה הבדל בין מוסר לשפה. גם זה שאתה משתמש בפועל "מבין" דורש הסבר, אלא אם אתה ממש ממש מתעקש על "לבד." בנאדם לבד, יש לו שפה? בנאדם לבד, יש לה מוסר?
אחרי לפוסט 457894
המישפט ''הגנת אזרחי המדינה'' הוא מישפט ללא תוכן. יש פעולות של צ.ה.ל שלדעתי פוגעות בבטחון המדינה. צ.ה.ל עושה אותן ממניעי נקמה, תסכול, חימום גזרה, קידום תקציבים וכו'.
אחרי לפוסט 457902
...וגם משום שראש הממשלה ושר הבטחון רוצים רייטינג.
אחרי לפוסט 457906
כפי שכבר רמזו לך אחרים כאן, המטרה *איננה* מיטיבה עם כלל אזרחי המדינה. במקרים רבים היא פוגעת בהם - ראה מלחמת לבנון השנייה.
אחרי לפוסט 457895
אני לא חושב ששרותי הקרבי הוא מקור לגאווה, אבל גם לא משהו שאני אמור להתבייש בו.
אני יכול להצהיר בלב שלם שלא עשיתי עוולות נוראות‏1, וכמוני (כמעט) כל מי ששרת אתי.

__
1 יתרה מכך: העוולות "הקטנות" שראיתי, ואולי אף היתה לי מידה מסוימת של שותפות בהן - נעשו בזמן ובמקום כאשר כבר לא הייתי שייך ליחידה קרבית.
אחרי לפוסט 457897
מתי שירתת?
אחרי לפוסט 457919
טיעון פשטני (וחסר בסיס) כזה כבר הרבה זמן לא שמעתי.
אחרי לפוסט 457921
כנראה לא דיברת עם פציפיסטים חכמים.
אחרי לפוסט 457924
כנראה. אני מוכרח לסייג את מה שאמרתי קודם: שמעתי לאחרונה טיעון פשטני בערך באותה מידה. ההוא שאמר שאין משמעות לשום דיון המכליל משהו לגבי איזושהי קבוצה של בני אדם.
אחרי לפוסט 457932
אוקסימורון.
אחרי לפוסט 553729
אני מניח שאתה כולל ב'נכונות להקרבה' וכו' גם את הג'ובניקים בגל''ץ ובדובר צה''ל.
אחרי לפוסט 553732
קרביים מקבלים יותר.
אחרי לפוסט 457561
כידוע לך, התרעומת אינה כלפי מי שהשתחרר שהצבא אינו יכול לדאוג ללו במצבו הבריאות, או מי שמצבו הנפשי אינו מאפשר לו להיות בצבא, וגם במקרה של כותב המאמר אני מאמין שגם לולא היה משרת בשירות לאומי היו מגלים כלפיו הבנה. התרעומת היא כלפי בחורים ובחורות מהיישוב, בלי בעיות רפואיות או נפשיות, שבני קבוצת השווים* להם מתגייסים, ואילו הם מחליטים להימנע מהגיוס מסיבות אגואיסטיות*. לאלו קוראים משתמטים.

אם אתה (לא אתה ממש, אלא פלוני אלמוני) חושב שתרוויח משהו מלהשתמט, אז "להיפך, אתה רק תרויח יותר שנאה" ו"רצון לדפוק אותך ואת שכמותך", ובעתיד השתמטות בסדר גודל כמו הנוכחי תוביל לאי יציבות חברתית***.

*להגדרתי אי אפשר לומר שחרדי כלשהו הוא לא משתמט, אם כי עדיין ניתן לומר שהציבור החרדי משתמט. כמו כן על דרוזי או דתי-לאומי ניתן לומר שהוא משתמט.
**אי גיוס מסיבות פוליטיות (כנות) אינה השתמטות אלא סרבנות. עלה בראשי שהסרבנות האידאולוגית בתחילת האינתיפאדה השניה היא שפתחה פתח להשתמטות של ימינו.
***זה לא תמים כמו שזה נשמע.
אחרי לפוסט 457571
יש מי שלא מתאים לשרת.
אין לי בעייה אם זה.
יש לי בעייה אם זה שמי שלא משרת עובד בעבודה רגילה ומרוויח כסף והשכלה בזמן שאני כן משרת. זה גורם לי להרגיש פראייר ולא לרצות לשרת (למרות שאני כן יכול לשרת).

ולכן הייתי רוצה שמי שלא משרת (בגלל שהוא לא מתאים) לפחות יעבוד בהתנדבות במסגרת אחרת, שלה הוא מתאים. ולכן הייתי רוצה שתהיה מסגרת כזו, שתקלוט אותו.

אם הוא לא יעשה את זה, אני לא אוכל שלא לחשוב עליו כעל "משתמט" וזה ישפיע על התייחסותי אליו. אין מה לעשות - זה מה שאני מרגיש כשאני פוגש מישהו שעובד בחברת סטארט-אפ במקום לשרת בצבא.

[וחוץ מזה אני חושב שיש הרבה כאלה שאומרים שהם "לא מתאימים" לשרת, אבל בעצם הם כן, אבל לא אל אלה אני מתייחס בהודעה זו].
אחרי לפוסט 553733
ועד שתהיה מסגרת כזאת, שתקלוט את כל מי שלא מתאים לשרת בהתנדבות (ואין עדיין מסגרת כזאת הכוללת את כולם, ובזמני לא היתה בכלל) תמשיך לאכול את עצמך מזעם, בכל פעם שתראה מישהו שנסיבות חייו היו שונות משלך בגיל 18-21, לקנא בו ולנטור לו.
אני מניח שאתה מיישם את אותה הגישה כלפי אנשים שהם גבוהים ממך/ ג'ינג'ים יותר ממך/ נולדו בארץ שהיית רוצה להיוולד וכו'.
חיים נעימים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים