בתשובה לרכ, 03/10/07 17:40
טעות קטנה במאמר 458732
האמת היא שגם חצי מעלה מתחת לאפס נשמע כמו טמפרטורה חריגה מאוד יחסית לפלורידה.
טעות קטנה במאמר 458803
במקרה הייתי בניו יורק באותו יום. נדמה לי שערב קודם היו מודאגים מהנזק האפשרי מהטמפרטורה הנמוכה לעצי ההדר בפלורידה. למיטב זכרוני הטמפרטורה היתה מעל 20 מעלות [פרנהייט, אך פחות מפלוס 32] ובאמת מתחת לאפס[צלסיוס], אכן חריגה לפלורידה.
הבעיה העקרונית עם השיגור היתה עצם אישור הפעלת מאיצי המעבורת מחוץ לתחום תנאי הסביבה עבורם הם נבדקו והוכחו. זה לא מקובל בתעשיה ולפחות בתעשיה האוירונוטית, להפעיל חימוש/מוצר [ועוד מאוייש] שלא נבדק או נוסה בפועל ב"מעבדה" בתנאים דומים עם עוד תוספת "מרווח בטחון"...בדיקה כזו במקרה הנ"ל כוללת קרור המוצר לטמפרטורה הנמוכה המבוקשת וביצוע ירי סטטי [אחד ורצוי יותר] של המנוע הרקטי להוכחת ביצועיו [תוך ניטור הניסוי עם מאות מדידים / חיישנים שונים].
לפיכך, נלקחה אז החלטה שגויה [הנדסית] בעליל בגלל לחצים "פוליטיים".
טעות קטנה במאמר 458804
לא שברור לי בדיוק מדוע טמפרטורה נמוכה משנה את המצב...
טעות קטנה במאמר 458837
אני התייחסתי לעקרון ההפעלה [המבצעית] מחוץ לתחום תנאי הסביבה שהוכח בשלב הפיתוח - זה לא מקובל.
לעניין הטמפרטורה הנמוכה כבר הסבירו במאמר ובתגובות: החומר ממנו עשויים אטמי המנוע הרקטי משנה את תכונותיו בטמפרטורה נמוכה [נהיה "שביר" יותר] וכן מגיב "לאט" לשינויים גיאומטריים בסביבה אותה הוא אמור לאטום ולפיכך לא מילא את תפקיד האטימה על פי התכן ואיפשר דליפת גזים חמים [מאד] אל מחוץ למנוע הרקטי. סילון הגזים פרץ את מיכל הדלק הנוזלי [המשמש את מנועי המעבורת עצמה] וגרם ל"פיצוץ".
טעות קטנה במאמר 459192
מערכת תקשורת שמכרנו לבלגיה הפסיקה לעבוד כראוי בטמפרטורות מתחת ל-‏20 מעלות (ישבה בארון תקשורת ברחוב). בבדיקה הסתבר שאיבוד החום של המערכת היה מהיר מדי וחלק מהרכיבים האלקטרונים לא נועדו לעבוד בטמפרטורות כל כך נמוכות. הפתרון היה להפסיק את פעולת המאוררים בטמפרטורות נמוכות, אבל מסתבר שלטמפרטורה נמוכה יש השפעות על כל מיני דברים.
טעות קטנה במאמר 459198
תראה - גם לי קשה לתפקד במינוס 20 מעלות, ובמינוס 40 נראה לי שהייתי נפסקת סופית. מאידך גיסא, לא חשבתי קודם שאני חללית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים