בתשובה להמסביר לצרכן, 07/10/07 17:23
דמוקרטיה כקתרזיס 459071
בתהליך מורכב כמו שיגור מעבורת נהלים יכולים לכסות רק חלק קטן מהאפשרויות לסיבוכים שונים. מעבר לכך, נהלים דורשים תחזוקה ועדכון מתמידים (שכמעט אינם אפשריים במקרה של אוסף נהלים מורכב כמו זה של המעבורת) והם חשופים מאד לטעויות.

בכלל, ההתיחסות לנהלים כאל פתרון קסם אינה יכולה להיות מפלטו של המנהל. לא פעם כאשר התרחש ביזיון כלשהו בצה''ל הזדמן לי לשמוע קצינים בכירים מסבירים לכרמלה מנשה ש-''הכוח פעל בהתאם לנהלים''. אילו היתה להם טיפת שכל הם היו מבינים שהסבר כזה רק מרע את המצב. אם איזה סמ''ר שמפקד על בט''שית הוא אידיוט אז מדובר בתקלה נקודתית. אם הנהלים של הצבא שנכתבו ואושרו על ידי אותם קצינים בכירים עצמם מאפשרים את הביזיון אז זה אומר משהו לא משמח על הצבא עצמו. גם כאן, אם תגלה שהנהלת נאס''א פעלה בהתאם לנהלים שלה והתוצאה היתה התפרקות של המעבורת אז הנהלת נאס''א לא יודעת מה היא צריכה לבדוק ואיך, ויותר גרוע - היא לא יודעת את זה לא רק כשהיא בלחץ זמן לקראת שיגור אלא גם כשהיא יושבת ויש לה כל הזמן שבעולם לחשוב בצורה מסודרת על הדברים.
דמוקרטיה כקתרזיס 459089
אני חושב שאני מסכים. בעיקר שהנהלים מבטאים את מה שההנהלה (וכפופיה) חשבו כשהיה להם "כל הזמן שבעולם לחשוב בצורה מסודרת על הדברים". ואם בכל זאת קרו תקלות, זה אומר שאפילו כשהיה להם כל הזמן שבעולם הם לא חשבו מספיק טוב - ואולי אפשר לומר שהם טיפשים.

אני רק אומר ש: (א) אם הם טיפשים אז אשם מי שמינה אותם. ו-(ב) אין ערובה שמי שמינה אותם ימנה במקומם מישהו יותר חכם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים