בתשובה לתשע נשמות, 11/10/07 14:24
זה מקרה קיצוני 459808
זה מזכיר לי משהו אחר שלמדתי בקורס נהיגה בטוחה במכון "מסלולים" באשדוד (מומלץ לכל נהג ונהגת).
אתה נוסע בכביש עירוני במהירות המותרת - 50 קמ"ש, אתה עירני, בריא ובמלוא חושיך. לפתע קופץ ילד לכביש במרחק 20 מטר ממך. מה יקרה?
אותו הדבר בדיוק, אבל אתה קצת ממהר ונוסע ב-‏80 קמ"ש - בסה"כ 30 קמ"ש מעל המותר. מה יקרה עכשיו?
זה מקרה קיצוני 459816
אני מניח שכתבת את ההודעה כדי לציין משהו שאינו טריוויאלי, אבל לא כ"כ הצלחתי להבין מה.

אגב, נסיעה של 80 קמ"ש בשטח עירוני סטנדרטי [כלומר מכוניות חונות בשוליים, מעברי חציה, פניות לרחובות צדדיים ובאופן כללי שדה ראיה חלקי בלבד...] הוא לא דבר סביר לעשות, וזה גם ממש לא מרגיש כמו *בסה"כ* 30 קמ"ש מעל המותר.
זה מקרה קיצוני 459818
יש לא מעט כבישים עירוניים דו-מסלוליים שהתנועה בהם זורמת במהירות גבוהה בהרבה מ-‏50 קמ"ש (למשל, אבן גבירול בת"א, דרך חברון בירושלים, רוממה בחיפה) למרות שיש בהם את כל הנ"ל.
מה שניסיתי לציין זה שבעוד שההבדל במהירות הנסיעה הוא 30 קמ"ש, ההבדל בתוצאה הוא...
זה מקרה קיצוני 459850
בשני המקרים אתה פוגע בילד לפני שלחצת על דוושת הבלם (לפחות לפי התיאוריה). אני מניח שלילד שנדרס בחמישים קמ''ש יש מעט יותר סיכוי לצאת בחיים מאשר לילד שנדרס בשמונים קמ''ש. אבל לא הרבה.
זה מקרה קיצוני 459855
אם אתה מגיב תוך 1/2 שניה (הנחה אופטימית למדי) הרי שבמקרה הראשון בלמת את הרכב לפני הילד ובמקרה השני דרסת אותו בכחמישים קמ"ש‏1.

1 חישוב מקורב בלבד, הכותב אינו אחראי לנזקים הנגרמים לילדים ולמכונית.
זה מקרה קיצוני 459861
באיזה תאוצה אתה בולם?
זה מקרה קיצוני 459890
אני לקחתי 1G (בקירוב) ואילו איזי בתגובה 459886 הניח .2G
זה מקרה קיצוני 459966
נסה ותהנה:
סע ב-‏50 קמ"ש ובנקודה נוחה לזיהוי (אם אין כזאת, שים חפץ בולט בצד הדרך) בלום בעוצמה מירבית (ברכב עם ABS פשוט ללחוץ על דוושת הבלמים בכל הכוח). כשהרכב עוצר עצירה מלאה, משוך את בלם היד, דומם את המנוע ומדוד את המרחק מהסימון לפגוש הקדמי.

לטענת המדריכים של "מסלולים", סיבה נפוצה לתאונות ולתוצאות קשות של תאונות היא בלימה חלקית במצב חרום. נהגים פשוט מפחדים ללחוץ על הבלמים בכל הכוח בלי שום סיבה. באימון עושים את זה פעמים רבות בנסיעה ישרה, תוך כדי פניה ובמהלך של החלקה ועל ידי כך "מגלים" שזה לא כל כך נורא.
זה מקרה קיצוני 459970
אם כך לאיזי כנראה יש מכונית הרבה (הרבה) יותר טובה. ההבדלים הם די משמעותיים. ע"פ הנתונים כאן http://www.sdt.com.au/STOPPINGDISTANCE.htm, לטויוטה קורולה יש צורך ב-‏55.8 מטר כדי לבלום מ-‏90 קמ"ש, בעוד לפרארי 550 מספיקים 33.6 מטר לעשות אותו דבר. כמעט לאף מכונית חוקית לכביש אין אחיזה שתאפשר בלימה של שני G.
זה מקרה קיצוני 459983
אתה מדבר על מרחק הבלימה הכולל גם את זמן התגובה.
עזוב טבלאות ונסה בעצמך - מה מרחק העצירה של המכונית שלך?
זה מקרה קיצוני 459985
אין לי כלים לבדוק את זה. אתה מוזמן לבדוק בעתוני ואתרי רכב מקצועיים: תאוצת בלימה של שני G היא גבוהה בהרבה ממה שאחיזת הרכב של מכונית סטנדרטית יכולה לספק. המשמעות של יכולת בלימה כזו היא שארבעת הצמיגים יכולים לספק חיכוך אופקי הכפול ממשקל המכונית (וגם שהמושב שלך, או חגורת הבטיחות, יכולים להחזיק אותך במקום כאשר מופעל עליך כוח כפול ממשקלך). דבר כזה יתכן במכוניות על וקיים במכוניות מרוץ, אבל בשום אופן לא במכונית המשפחתית שלי.
זה מקרה קיצוני 460067
נראה שאתה צודק לגבי הצמיגים (קשה לי לתאר רכב שמחזיק את אחיו מעל תהום). אבל חגורות הבטיחות, המושבים והמרכב נועדו לשאת תאוצות קשות הרבה יותר. הם צריכים להתמודד עם תאונות חזיתיות של רכב בקיר או רכב ברכב.
זה מקרה קיצוני 460077
בוודאי שהם יעמדו בעומס של שני G. השאלה אם הם יחזיקו אותך במקום כך שתוכל לתפקד ולנהוג. די קשה לנהוג כשאתה תלוי על החגורות. נהגי מרוץ חגורים על שתי הכתפיים בצורה הרבה יותר הדוקה מבמכונית משפחתית והמושבים שלהם עמוקים ומספקים להם הרבה יותר תמיכה ממה שיכול מושב במזדה משפחתית לספק. זה חלק ממה שמאפשר להם לעמוד בתאוצות ובלימות חזקות במשך שעות.
זה מקרה קיצוני 459886
לפי מה שהם הדגימו, בהנחה של שניה שלמה זמן תגובה ותגובה נכונה של בלימה מקסימלית:
ב-‏50 קמ"ש אתה עובר בשניה הראשונה 14 מטר ומרחק הבלימה הוא 5 מטר - בסה"כ 19 מטר ובכלל לא פוגע בילד.
ב-‏80 קמ"ש בשניה אתה עובר בשניה הראשונה 22 מטר ופוגע בילד ב-‏80 קמ"ש.
אחרי שמנסים את זה במגרש, גם מאמינים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים