בתשובה לירון, 13/10/07 11:21
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459914
זה ברור מאליו, וכבר נאמר כאן, אבל אני מרגיש צורך לחזור על זה: הנוהג (לרכוב במרכז הנתיב) שעדי מקדם כאן הוא חצוף וגועלי. חיפה היא לא עיר לאופניים, אז אני לא סובל מזה במיוחד. אבל זה תקף גם לאופנוענים נודניקים שעוקפים אותך משמאל ומימין ואז נעמדים לפניך בשלושים קמ"ש. ממש מתחשק לנשוף עליהם ולהעיף אותם מהדרך.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459920
אני מציע (שוב) שתעבור לנתיב שמאלי יותר כדי לעקוף, כמו שהיית עושה לרכב ארבע-גלגלי, אלא אם הנתיב רחב במיוחד. לא משנה כמה רכב דו-גלגלי נצמד לימין, הוא לא יכול להפוך לאוויר, ואתה לא יכול להתייחס אליו ככזה בלי להסתכן בתאונה חמורה.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459927
בעיני, במקרה הזה שני הצדדים צודקים, מבחינתם כמובן:

האופנוענים (נתרכז בהם ולא ברוכבי אופניים דווקא) רוצים מצד אחד להתקדם בין המכוניות (בשביל זה הם רכשו את הקטנוע שלהם) ומצד שני רוצים לנסוע בבטיחות, ללא סיכונים מצד נהגים חסרי סבלנות

הנהגים, כמוני לדוגמא, יכולים להיות מאוד מתוסכלים כשבאותה נסיעה הם צריכים לעקוף את *אותו כלי רכב* ארבע פעמים רק בשביל לנסוע במהירות הרגילה שלהם (נאמר 70 קמ"ש). התחושה היא שאם אתה לא יכול לנסוע יותר מהר מ- 50 קמ"ש, פשוט תישאר אחרי גם אם אתה יכול 'להתגנב מימיני' בהזדמנות זו או אחרת
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459928
אני לא מתייחס אליו כאל אוויר, אלא כאל מטרד מעצבן ומסוכן. לאור הגישה שלך - עדיף להטריד אחרים כדי לא להסתכן בעצמך - אני יכול רק לקוות שיהיו פחות רוכבים על הכביש.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459929
אתה שם לב להבדל הקטן בין "מטריד" ל-"מסוכן"?
אתה ממש חצוף. הכביש הוא לא שלך, ועליך לחלוק אותו גם עם אופנועים, קטנועים, רוכבי אופניים, מכוניות מכוערות בצבע צהוב בוהק ואוטובוסים. מעצבן אותך? תתעצבן. בשקט. בלי לסכן אף אחד.

כשלמדתי לרכב על אופנוע, המורה הבהיר לי כבר בשיעור הראשון שעלי לתפוס *את כל רוחב הנתיב* בו אני נוסע. זה החוק, והוא תקף גם לכלי רכב ארבע-גלגליים: בתוך הנתיבים הנסיעה היא *טורית*, וכדי לעקוף - גם אופנועים - צריך את כל כללי הטקס: כולל איתות ומעבר נתיב. כך צריך, וכך בטוח.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459935
==תתעצבן. בשקט. בלי לסכן אף אחד.

זה מה שאני עושה. חוץ מעניין השקט. אני מתלונן בפני מי שמקדם את הנוהג המציק הזה. ומקווה שיצא לי מהווריד.

==בתוך הנתיבים הנסיעה היא *טורית*

אולי זה החוק, לא בדקתי. אבל מי שעובר נתיב מלא רק כדי - נאמר - לעקוף מכונית שחונה בחנייה כפולה (או אופנן שמחליט שהוא רוצה לתפוס נפח של משאית), הוא נהג מטריד שמסכן לשווא את שכניו. זה טפשי לסטות 4 מטר ולהפריע לתנועה הנגדית אם אשר לסטות רק שני מטר.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459937
אוה. תקרא שוב מה "הנוהג המציק" שאני מקדם. אני כן זז הצידה כשצריך ומסמן לנהגים לעקוף, בצורה יזומה ומסודרת, אחרי שוידאתי שרואים אותי. אני פשוט לא מתחבא מלכתחילה מצד ימין כך שאי־אפשר להתעלם ממני או לדחוק אותי לתוך מכוניות חונות מתוך חוסר תשומת־לב או חוסר־אכפתיות. המטרה שלי היא לא להפריע לתנועה אלא לבלוט.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459931
כל כלי רכב שהוא הוא מטרד מעצבן ומסוכן. זה לא שכל רוכב אופניים שיורד מהכביש נשאר בבית, אתה יודע, הוא פשוט עובר לכלי רכב גדול יותר. אני חושב שעדיין עדיף לך לעקוף רוכב אופניים מדי פעם מאשר לנסוע כל הדרך מאחורי ג'יפ שחור ומצוחצח עם חלונות כהים בגובה שני מטר, או לחילופין טרנטה מעשנת. זה גם האינטרס שלך.
טיפים לרכיבה בטוחה על הכביש 459926
זה שחוזרים על משהו ואומרים אותו שוב ושוב, לא הופך אותו ליותר נכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים