בתשובה להאייל האלמוני, 02/12/07 22:15
פונטנלה 465000
הנה רעיון - אדם כן לא משנה את המציאות לפי הפוליטיקלי קורקט, ואם המצב בחברה שבה הוא חי הוא כזה, שמבני דורו יש לא מעט אשכנזים שלא יצא להם להתחבר עם מזרחיים, ולאו דווקא בגלל דעות קדומות שלו אישית, והוא במקרה אחד כזה, אז הוא כותב ספרים שבהם יש בעיקר את מה שהוא מכיר - אשכנזים. אז בספרים שכתבו אשכנזים יש יצוג למזרחיים באותה מידה שיש מכרים מזרחיים לסופרים האשכנזים בחברה הזאת, ואין כאן שום הדרה של המזרחיים, אלא יצוג המציאות כמות שהיא, גם אם היא לא כל כך יפה.
פונטנלה 465003
אחלה וסבבה - בתנאי כמובן שלסופרים מזרחיים תהיה הזדמנות (נפרדת אך שווה, אם אתה רוצה...) לפרסם. ובכל אופן - ראוי שיסתובב נודניק בסביבה ויאמר: יש עוד סיפור על טרום המדינה. לא כל בוני הארץ היו אוקראינים יפי בלורית.

בהערת אגב, מסתבר שגם המתון במנהיגי הפלשתינאים, עד היום, אינו מקבל את החלטת האו"מ מכ"ט בנובמבר, על חלוקת הארץ למדינה ערבית ולמדינה יהודית. שם, אי-קבלת-האחר חמורה בהרבה...
פונטנלה 465004
למיטב הבנתי, כבר היום, ואפילו לא מהיום, מותר לסופרים מזרחיים לפרסם ספרים, ומותר לאשכנזים לקרוא את יצירותיהם. יש הבדל בין "הנה עוד סיפור", לבין "למה אתה מספר את הסיפור שלך, ושוכח את שלי?" הראשון לא נודניק, השני כן, ולא "ראוי" שהוא יסתובב כאן, אלא רק נסבל.
פונטנלה 465005
החלף ''שוכח'' ב''לא מספר''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים